מזה שלוש שנים שחייה של משפחת גולדין מתנהלים בחוסר ידיעה, מאז שקצין צה״ל, סגן הדר גולדין ז"ל, נחטף במהלך מבצע צוק איתן וכעבור יום הוכרז כחלל צה"ל. בשנים שחלפו ניסתה אם המשפחה להשיב את בנה, והפעילה לחץ פוליטי על מקבלי ההחלטות ואף הגיעה לעימות חסר תקדים, בין משפחות שכולות לראש הממשלה וחברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זוהר. ד"ר לאה גולדין, אמו הדר, מוציאה כעת סרט משפחתי אישי, "הדר, החופש לעשות", אשר נותן זווית ייחודית משפחתית ואישית על מאחורי הקלעים של בניית תערוכת הציורים של הדר ז"ל, שהוצגה לראשונה שנה לאחר חטיפתו ונפילתו במבצע "צוק איתן".



הדר גולדין ועדנה סרוסי, באדיבות המשפחה
הדר גולדין ועדנה סרוסי, באדיבות המשפחה



סרטה של לאה גולדין מעניק הצצה נדירה לתא של משפחת גולדין בשנה לאחר חטיפתו של הדר במבצע "צוק איתן" ובמהלך החודשים של איסוף הציורים ובחירתם לתערוכה על ידי כל בני המשפחה, בצל השכול ובפעילות להשבת הדר לישראל.



התערוכה "הדר - ציור. השראה. משפחה" מציוריו של הדר גולדין הוצגה במהלך השנתיים האחרונות בעשרות מקומות בחו"ל ובישראל. בין היתר במטה בניין האו"ם בניו-יורק במהלך העצרת השנתית לשנת 2016, במשכן הכנסת בירושלים, מוזיאון הסובלנות בלוס אנג׳לס, בגלריה בעין הוד, משכן האופרה בת״א, מדרשת חיספין ברמת הגולן.



אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין ז"ל
אזכרה שנתיים למותו של הדר גולדין ז"ל



ביום שישי הקרוב בשעה 10:30 יתקיים בסינמטק ת״א אירוע לרגל הקרנת הבכורה של הסרט, באירוע יישאו דברים רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין, שרת המשפטים ח"כ איילת שקד, מגישת התכנית "עובדה" העיתונאית אילנה דיין ומנהלת תכנית לימודי "וידאו ככלי יצירתי לשינוי" במרכז "גוף נפש" ירדן כרם אשר הפיקה את הסרט. האירוע יערך בהנחיית כתב התרבות של חדשות 2, יונתן ריגר.

עוד ישתתפו באירוע: מתאם ראש הממשלה לענייני שבויים ונעדרים לשעבר ליאור לוטן, ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוג, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי וחברי הכנסת שולי מועלם, מיקי זוהר ורויטל סוויד.