ההתבטאויות של השרה מירי רגב כנגד "פוקסטרוט" הן כנראה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לו. עם התעניינות חסרת תקדים בסרט שבכלל עוד לא יצא, הוא מקבל שירות יחסי ציבור שגם מיטב היחצ"נים לא היו חולמים לספק. זה החל לפני שבועיים כשהשרה יצאה בהודעה דרמטית בה נכתב כי "'פוקסטרוט' הוא ממש לא הריקוד שלנו! זוהי בושה וחרפה שמשרד התרבות יתמוך בסרטים כאלה, המוציאים את דיבת הארץ רעה", מה שהצית סערה קטנה. אך האש "התפשטה" דווקא במהלך השבוע האחרון. 


לאחר שבתחילת השבוע, זכה הסרט לתשבחות בהקרנה בפסטיבל ונציה, החליטה רגב לתקוף את השחקן ליאור אשכנזי, שהתראיין לחדשות ערוץ 2, והסביר כי היא לא הבינה את הסצנה האחרונה בסרט. השרה אמרה אתמול כי "אחרי שליאור אשכנזי לעג לי והתנשא עלי, אני רוצה לומר לו: 'אל תתנשא עלי'. לא מתאים לך להיות הגרבוז של המזרחים. אל תביא את צ'כוב כעורך הדין שלך ואל תמרח אותנו. גם אתה וחבריך יודעים שצה"ל הוא לא צבא של מטייחים". 



מאז הדברים שאמרה, הפך הדיון על הסרט (שעדיין, כאמור, לא יצא לאקרנים), לגועש, הן ברשת והן בקרב אנשי התרבות. מחר צפוי הסרט לעלות בבתי הקולנוע במסגרת "יום הקולנוע הישראלי", במהלכו יוקרנו סרטים ישראלים בעלות של עשרה שקלים בלבד. מבין כל הסרטים שיוקרנו, זהו, ללא ספק, הסרט שזכה להכי הרבה כותרות, שאפילו לא אחת מהן היא ביקורת קולנועית שנותנת לו פרשנות אמנותית.

ליאור אשכנזי, מירי רגב. צילום: פלאש 90
ליאור אשכנזי, מירי רגב. צילום: פלאש 90


ברשת, העיתונאים, הפובליציסטים, הטוויטריסטים וסתם מטקבקים כבר גיבשו את דעתם על "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז, והחלו לצייץ, קבלו כמה תגובות:

"השרה רגב מטיחה בליאור אשכנזי שהתנשא מעליה כשתקף את ביקורתה לסרטו ״פוקסטרוט״. היא זו המתנשאת עליו כשמעיזה לתקוף סרט שלא צפתה בו כלל", צייצה העיתונאית שירה מרגלית.

"קטנה על מירי רגב, פוקסטרוט ובעיה חוזרת של השמאל: ברגע שלא מבהירים בכל פעם מחדש את מה שגרבוז אמר, ברגע שמקבלים את "גרבוז" כקללה - הם ניצחו", פרסם עמוד השמאל "דו קי".

"רגב מבקרת את הסרט פוקסטרוט שלא ראתה. איך אפשר לא להתנשא עליה כשהיא יורדת כה נמוך. קריקטורה של תרבות", כתב הספורטאי צבי עברון.

"שרת התרבות יודעת שמשרד החוץ מתהדר בדף רשמי בסרט המשוקץ פוקסטרוט? וגם ב"ואלס עם באשיר!", כתב יניב אלון, לשעבר עיתונאי ועורך "פגוש את העיתונות" עד נובמבר האחרון, וצירף צילום מסך של עמוד הפייסבוק של משרד החוץ.