הסרט הישראלי "פוקסטרוט" זכה הערב (שבת) בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה היוקרתי, זאת לאחר הסערה שגרם בישראל לאחר ששרת התרבות והספורט מירי רגב קראה מעל כל במה כי הוא מבייש את צה"ל. הסרט המדובר זכה לשבחים רבים בפסטיבל וכאמור, זכה הערב בפרס. הסערה סביב הסרט החלה לפני כשבועיים כשהשרה יצאה בהודעה דרמטית בה נכתב כי "'פוקסטרוט' הוא ממש לא הריקוד שלנו! זוהי בושה וחרפה שמשרד התרבות יתמוך בסרטים כאלה, המוציאים את דיבת הארץ רעה", מה שהצית סערה קטנה. אך האש "התפשטה" דווקא במהלך השבוע האחרון. 



השרה רגב התייחסה לזכיית הסרט ואמרה כי "למדינת ישראל יש את הצבא המוסרי בעולם שחיליו הצעירים נדרשים להתמודד עם מציאות מורכבת מידי יום. מצער שסרטים ישראלים המבקרים את מדינת ישראל פוגעים בשמה ובשם חיילי צה"ל זוכים כמעט אוטומטית לחיבוק ואהדה בעולם. מקומם שיוצרים ישראלים תורמים להסתה של הדור הצעיר כנגד הצבא המוסרי העולם תוך הטחת שקרים במסווה של עשייה אמנותית".

שרת התרבות הוסיפה: "טוב היה שאת התשואות הם היו קוטפים בזכות העשייה האמנותית בלבד. אלו הסרטים שנותנים רוח גבית לארגון הBds ולעוכרי ישראל בכל רחבי העולם וזוכים לתשואות של אוייבנו". לדבריה, הזכייה של הסרט היא עוד הוכחה שאסור למדינה לממן סרטים שהופכים לנשק תעמולה בידי אויבנו קל וחומר שהם מחנכים ומגייסים את הדור הצעיר  בעולם כנגד מדינת ישראל.

מירי רגב נואמת בפסטיבל ישראל. צילום: גיא יחיאלי
מירי רגב נואמת בפסטיבל ישראל. צילום: גיא יחיאלי


באירוע לכבוד יום הקולנוע הישראלי שהתקיים ביום שני, אמרה רגב: "המדינה לא תממן סרטים שמוציאים עליה דיבה. הביקורת לסרט 'פוקסטרוט' נובעת מהסצנה האחרונה. הסרט זכה למימון המדינה והוא מציג את החיילים כהורגים ומטייחים".



לאחר שבתחילת השבוע, זכה הסרט לתשבחות בהקרנה בפסטיבל באיטליה, החליטה רגב לתקוף את השחקן ליאור אשכנזי, שהתראיין לחדשות ערוץ 2, והסביר כי היא לא הבינה את הסצנה האחרונה בסרט. השרה אמרה אתמול כי "אחרי שליאור אשכנזי לעג לי והתנשא עלי, אני רוצה לומר לו: 'אל תתנשא עלי'. לא מתאים לך להיות הגרבוז של המזרחים. אל תביא את צ'כוב כעורך הדין שלך ואל תמרח אותנו. גם אתה וחבריך יודעים שצה"ל הוא לא צבא של מטייחים".