הסערה סביב הסרט פוקסטרוט שיוקרן הערב בפרמיירה חגיגית נמשכת. אחרי תלונה שהוגשה במשטרה כנגד השחקן ליאור אשכנזי בחשד למעורבות בגרימת מותו של פלסטיני, בעקבות ראיון שנתן לפני כשנה, חבריו למקצוע טוענים כי מדובר ברדיפה. השחקנית שרית וינו אלעד התראיינה ל"מעריב אונליין" וטענה כי חקירות על תלונות וחקירות על המתרחש בשטחים קורות רק כשיש לכך מניע פוליטי.

"המשטרה צריכה לחקור כל אירוע שקורה בשטחים כל הזמן, האם זה קורה? לא", אמרה וינו אלעד, "אתה יכול להסתכל על דיווחים של מוסי רז על מספר תקיפות של חיילים ומתנחלים על פלסטינים, אתה יכול לקרוא מספר מדויק של עצי זית שנעקרים מדי שבוע, אתה יכול לראות, לא רק אצלו, דיווחים מדויקים על הפרות איומות שקורות כל יום, כל יום, האם צריך לחקור אותן? כן! את כולן? כן! האם זה קורה? לא! את מי חוקרים? למי זה קורה? לדובר שוברים שתיקה ולליאור אשכנזי כשהוא לא בא טוב בעין של שרת הפולקלור. האם זו רדיפה פוליטית? הל יס. הל. גיהנום".

שרית וינו אלעד. צילום: אריק סולטן
שרית וינו אלעד. צילום: אריק סולטן


"שלחתם אותנו לגיהנום, זה מה שקורה שם", התייחסה השחקנית לפעולות צה"ל בשטחים, "האם מי שמספר סיפור כזה, הוא יוצא נגד הצבא? זה ה'בון טון'? כשאנחנו דורשים מהצבא שלנו להיות הצבא הכי מוסרי בעולם, אז אנחנו נגד הצבא?".

"איך יגרמו לאנשים להפסיק לספר את הסיפורים שלהם?", הוסיפה וינו אלעד, "זה כבר לא עניין של מקום עבודה של שחקן, החקירות האלו נועדו לפגוע בחופש של אדם, להכניס אותו לכלא. אנחנו לא משחקים פה בכאילו, זה כדי להרוס לבן אדם לחיים".

ליאור אשכנזי,
ליאור אשכנזי,


כזכור, אתמול הוגשה תלונה כנגד ליאור אשכנזי בחשד למעורבות בגרימת מותו של פלסטיני. באמצעות פרקליטתו עורכת הדין יעל תותחני, הגיש אתמול אמיר וייטמן, במרחב מוריה במשטרה כנגד אשכנזי בקשה לחקור את מעורבותו בגרימת מותו של עצור פלסטיני במכות.

לפני כשנה התראיין אשכנזי ל'ידיעות אחרונות', שם סיפר כי בעת שירותו הצבאי היה מעורב בהכאת פלסטיני שהיה עצור וזאת עד שנגרם מותו. באותו ראיון מדובר, ציין אשכנזי כי "חוץ מלגזוז זקנים עשו שם בשטחים את הכל. לא מסוגל עדיין לדבר על הכל אבל אנסה. נגיד לזרוק רימון הלם לתוך בית של משפחה סתם ככה, בשביל הפאן, או גז מדמיע גם סתם. לירות בדודי שמש בזמן עוצר סתם כדי שלא יהיה להם מים או להכות אדם עד מוות". 

המתלונן, באמצעות פרקליטתו עו"ד תותחני טען בתלונה כי לאחרונה עלה הסרט "פוקסטרוט", בו משתתף אשכנזי, שם באחד הקטעים רואים מקרה שבו נגרם מוות של שתי משפחות פלסטיניות כביכול וצה"ל מטייח לכאורה את הסיפור. "ההתנהגות הזאת והתייחסותו של אשכנזי מעידה על זלזול בקורבן ומהווה לעג לרש", כך על פי התלונה.

ליאור אשכנזי, מירי רגב. יוסי אלוני,פלאש 90
ליאור אשכנזי, מירי רגב. יוסי אלוני,פלאש 90


"היתה לנו הערכה שמישהו יפתח בחקירה לבירור אמירתו של ליאור אשכנזי במסגרת אותו ראיון אולם משהבחור משתתף בסרט ומציג קטע הדומה לזה שתיאר בכתבה יש כאן יותר מיסוד סביר לחשוב שמדובר בעבירה חמורה לכאורה של גרימת מוות ועל כן חייבת להיפתח חקירה", אמרה עו"ד יעל תותחני.

הסערה סביב "פוקסטרוט" החלה בחודש שעבר כששרת התרבות מירי רגב יצאה בהודעה דרמטית בה נכתב כי "'פוקסטרוט' הוא ממש לא הריקוד שלנו! זוהי בושה וחרפה שמשרד התרבות יתמוך בסרטים כאלה, המוציאים את דיבת הארץ רעה".

בעקבות זאת, אשכנזי תקף את רגב בראיון לחדשות ערוץ 2, והסביר כי היא לא הבינה את הסצנה מהסרט אותה היא ביקרה בחריפות. רגב הגיבה לדבריו ואמרה: "אחרי שליאור אשכנזי לעג לי והתנשא עלי, אני רוצה לומר לו: 'אל תתנשא עלי'. לא מתאים לך להיות הגרבוז של המזרחים. אל תביא את צ'כוב כעורך הדין שלך ואל תמרח אותנו. גם אתה וחבריך יודעים שצה"ל הוא לא צבא של מטייחים".

באירוע לכבוד יום הקולנוע הישראלי אמרה רגב: "המדינה לא תממן סרטים שמוציאים עליה דיבה. הביקורת לסרט 'פוקסטרוט' נובעת מהסצנה האחרונה. הסרט זכה למימון המדינה והוא מציג את החיילים כהורגים ומטייחים".