הסרט "פוקסטרוט" של הבמאי שמוליק מעוז קטף בטקס פרסי אופיר באשדוד שמונה פרסים,  ובהם גם את פרס הסרט הטוב ביותר, והוא ייצג את ישראל בקטגוריית הסרט הזה בתחרות האוסקר  בחודש מרץ הקרוב. "פוקסטרוט" המתוקשר, שהצליח להכעיס את שרת התרבות, מירי רגב, זכה גם בפרס הבימוי וליאור אשכנזי קיבל את פרס השחקן הטוב ביותר על משחקו בסרט המשובח.  

הטקס השנה היה שונה במהותו, בעיקר סביב דרמת מירי רגב. 
מחסום הפריד בכניסה למשכן אמנויות הבמה באשדוד בין השטיח האדום, גדול ורחב, עם שחקניות בשמלות ערב אופנתיות ונעלי עקב מרשימות וכמה שחקנים בטוקסידו מתבקש, ומצדו השני קומץ מפגינים מניפים את דגל ישראל ואוחזים בכרזה של שייקה אופיר עם תמונה מתוך השוטר אזולאי ולצידה הציטוט ״תתבישו״. 

מוזמני הטקס התקבלו בקריאות ״בוגדים. אתם מבזים את דגל ישראל״. ליאור אשכנזי, שרק לאחרונה צבר לא מעט ניסיון בצעידה על השטיח האדום בפסטיבל ונציה, שם זכה "פוקסטרוט" בפרס "אריה הזהב", נשאר עם פנים חתומות.
בתחרות פרסי אופיר התמודדו השנה 31 סרטים עלילתיים, 20 סרטים תיעודיים באורך מלא, 14 סרטים תיעודיים קצרים ו-15 סרטים עלילתיים קצרים אבל למרות היבול המדהים עם שורה של סרטי איכות, אך הכל עמד בסופו של טקס בסימן מירי רגב, שלא הוזמנה השנה לברך ולנאום בטקס. במקום זאת היא ערכה שידור בדף הפייסבוק שלה במקביל לאירוע ושיתפה את הדברים הבאים:
"מה אתם חושבים? שלא היה לי נח יותר, לשתוק ולהתקבל בחום ואהבה על ידי כל כוכבי התעשיה ? אבל מה אעשה, והמסיבה שבחרו יוצרי הסרט פוקסטרוט להחריב, היא החגיגה הכי גדולה של המאה ה-20 וקוראים לה - מדינת ישראל. מדינת ישראל לא חוגגת הצלחה בפסטיבל ונציה, היא חוגגת 70 שנים של תקומה בלתי נתפסת מאפר הגלות והשואה, מהתמודדות בלתי פוסקת עם ניסיונות השמדה, ובכל זאת –  תסתכלו סביבכם --- אתם מכירים את ישראל, אתם מכירים את צה"ל. כמה מוסריים החיילים שלנו. איזה גן עדן הקמנו במזרח התיכון המסוכסך והחשוך הזה. ואתם מעיזים להציג את חיילי צה"ל הורגים במחסום ערבים וקוברים את גופותיהם?! עם הרכב?אתם מעיזים לקרוא לשקר המזוויע הזה, לעלילת הדם האיומה הזו - 'מטאפורה'?!  אז מה אומרים לנו ?! שזו לא באמת סצנה שמתארת את חיילנו הורגים ומטייחים... אם רק נהיה קצת יותר אינטליגנטים, רומז לנו ליאור אשכנזי, נבין שזו רק 'מטאפורה'... מטאפורה... נו באמת,  מה זו ההיתממות הזו? שיגרה מירי רגב במחאה.
מנגד, כשעלה יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, מוש דנון, לברך את משתתפי האירוע, הוא הפציר גם בשאר הדוברים והזוכים לכבד את הטקס ולא להיגרר לעימות מילולי מול השרה רגב. ״אני בן להורים שעלו מטורקיה, אזרח שומר חוק נאמן שמשרת במילואים" פצח דנון והוסיף. "כולנו שייכים למקום הזה לא פחות מאף אחד אחר. אנחנו מספרי סיפורים, לא בוגדים. לאף אחד אין מנדט על האמת״.
ליאור אשכנזי אמר התרגשות, כשקיבל את פרס השחקן הטוב ביותר, כי הוא לא הכין נאום מראש, "מפאת הנחס״ והזכיר בין היתר את הבת שלו, המתגייסת לצה״ל, ״לא כי היא חייבת אלא בגלל שהיא רוצה״. אשכנזי הוסיף כי לטעמו "פוקסטרוט" הוא הסרט הכי ישראלי שנעשה פה בשנים האחרונות. ״אין ישראלי שיצפה בסרט הזה ולא ימצא את עצמו שם״.
במאי הסרט, שמוליק מעוז, אמר בדברי התודה שלו כי יצירה היא הדחף הפנימי של היוצר לתרגם את עולמו הפנימי. "במאי הוא השגריר של נשמתו. יצירה לא משקפת מציאות אלא היא מביעה אותה ומקצינה אותה כדי לעורר גילוי ולייצר גילוי" אמר מעוז והוסיף כי גם הוא היה פעם חייל ואף לחם בקרבות עקובים מדם. "'פוקסטרוט' נעשה מתוך אהבה למקום, לאנשים שחיים בי ולקולנוע. שום שקר והסתה לא יוכלו להכתים את האהבה הזאת, זאת אהבת אמת".
מבולבלים? קבלו תקציר של הפרקים הקודמים:
מירי רגב לא מתלהבת כאמור מסרטו של שמוליק מעוז פוקסטרוס, שמציג לטעמה את חיילי צהל באור מפוקפק. ראשי האקדמיה לקולנוע מתקשים לשכוח את הטקס בשנה שעברה ואת העימות הצפוי של רגב מול "אתם" ו"האליטה", סביב שירו של מחמוד דרוויש והסרט "ג'נקשן 48", ועד לאקט המפתיע של השחקן רועי אסף שקיפץ על הבמה במהלך נאום שרת התרבות, והם מחליטים בצעד חריג שלא לאפשר לה לנאום השנה במהלך האירוע החגיגי. רגב מצידה ממהרת ומבטיחה לשגר את מסריה במקביל לטקס באמצעות דף הפייסבוק שלה.
ראש העיר המארחת דר יחיאל לסרי מודיע כי היא מבטל את השתתפותו בטקס פרסי אופיר ויו"ר האקדמיה, מוש דנון, מגיב בכתב, כי אין מדובר כלל בסתימת פיות או החרמה. "מתוך אחריות ברורה ולאור ההתבטאויות של השרה ושל חלק מאנשינו הבנו שלא משנה מה, קיימת סכנת להתלקחות האירוע ואובדן שליטה. אנו מבקשים לעצמנו יום אחד בשנה ללא התגוששות וללא חילוקי דעות חוזרים ונשנים מהם כבר עייפנו" מגיב דנון. 
למרות זאת מצטרפים צמד מפיקי הסרטים הדומיננטיים בשוק הישראלי, האחים משה וליאון אדרי, לצד של רגב לצד מיעוט של חברי אקדמיה, שיוצאים בפומבי נגד ההחלטה. "לא הייתה זו כבוד השרה שהחריבה את הטקס אלא אנחנו החרבנו אותו במו ידנו. טוב, לא כולנו, אבל מיעוט קולני ואלים שלא מוכן לשמוע שום ביקורת ולא מוכן לשנות דבר, ומשום מה מדבר וצועק בשם כולנו" מפרסם הבמאי ומפיק הסרטים, שחר צפניה, חבר האקדמיה.
ונחזור לקולנוע:
חמישה סרטים עלו לגמר בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר: געגוע, לא פה, לא שם, מוטלים בספק, פוקסטרוט ופיגומים.
ואלו כל הזוכים בפרסי אופיר 2017:
הצילום הטוב ביותר: גיורא ביח, ״פוקסטרוט״
העריכה הטובה ביותר: גיא נמש ואריק להב לייבוביץ׳, ״פוקסטרוט״
המוזיקה המקורית הטובה ביותר: אופיר ליבוביץ' ועמית פוזננסקי, "פוקסטרוט"
הליהוק הטוב ביותר: אורית אזולאי, ״מוטלים בספק״
שחקנית המשנה הטובה ביותר: מונא חווה, ״לא פה, לא שם״
הסרט התיעודי הארוך (מעל 60 דקות) הטוב ביותר: ״בן גוריון, אפילוג״, יריב מוזר 
עיצוב התלבושות הטוב ביותר: מאיה לבוביץ', "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה"
שחקן המשנה הטוב ביותר: עמי סמולרצ׳יק, ״פיגומים״
העיצוב האמנותי הטוב ביותר: ערד שאואט, ״פוקסטרוט״
הסרט התיעודי הקצר (עד 60 דקות) הטוב ביותר: ״מקווה שאני בפריים״, נטעלי בראון
עיצוב הפסקול (סאונד) הטוב ביותר: אלכס קלוד, ״פוקסטרוט״
השחקנית הראשית הטובה ביותר: שאדן קנבורה, ״לא פה, לא שם״
האיפור הטוב ביותר: שירי שמשה, "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה
הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר: ״נפילות״ של ארז תדמור
השחקן הראשי הטוב ביותר: ליאור אשכנזי, ״פוקסטרוט״
התסריט הטוב ביותר: שבי גביזון, ״געגוע״
פרס הבימוי הטוב ביותר: שמוליק מעוז, ״פוקסטרוט״
פרס הסרט הטוב ביותר: "פוקסטרוט"
סיכום הפרסים:
פוקסטרוט – 8, 
לא פה, לא שם – 2, 
המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה – 2, 
געגוע – 1, 
פיגומים – 1, 
מוטלים בספק – 1, 
בן גוריון, אפילוג –1, 
מקווה שאני בפריים – 1, 
נפילות – 1
פרס מפעל חיים הוענק השנה ליוצר ומבקר הקולנוע ניסים דיין