האקדמיה האמריקאית לקולנוע הודיעה כי החליטה להדיח את מפיק העל הארווי ויינשטיין לאחר שיותר מ-30 נשים דיווחו כי ביצע בהן שורה של עבירות מין, בהן השחקנית הבריטית ליזט אנתוני שסיפרה על כך שאנס אותה בשנות השמונים. ויינשטיין עצמו הודה בחלק גדול מהמעשים, וכעת ממתינים לראות האם יש יועמד לדין, או שהסיפור ייגמר בכך שוויינשטיין יפרוש מתפקידו. 



סביר להניח כי לא מעט בכירים בעולם התעשייה ההוליוודית בילו את הימים האחרונים בחשש שמא סיפורים על התנהלות מינית לא ראויה מצדם צפויים להיחשף בקרוב, זאת בעקבות הסערה הגדולה שקמה בתעשייה לאחר חשיפת המקרה. משטרת ניו יורק והסקוטלנד יארד פתחו בחקירה רשמית נגד המפיק.



בן אפלק. Getty images
בן אפלק. Getty images



בין הבכירים, שכוללים גם את כוכב הקולנוע בן אפלק, שכבר הספיק להתנצל על התנהלות בלתי הולמת שגילה כלפי שחקנית צעירה לפני שנים ארוכות, נמצא כעת על הכוונת הבמאי המוערך וזוכה פרס האוסקר אוליבר סטון, שבין סרטיו הרבים נמצאים גם "פלאטון" ו"רוצחים מלידה". בסוף השבוע הספיקו שתי שחקניות לטעון בסדרת ציוצים בטוויטר כי סטון התנהל באופן בלתי ראוי כלפיהן.



השחקנית הראשונה היא קארי סטיבנס, שטענה כי הבמאי חפן את שדיה במהלך מסיבה לפני כ-20 שנה, והשחקנית השנייה היא זוכת האוסקר פטרישה ארקט, שטענה כי לאחר פגישה שניהלו השניים "סטון שלח לי פרחים, ווידא בצורה לא נעימה כי קיבלתי אותם. כשהגעתי להקרנה שלו עם בן הזוג שלי, הוא כעס ושאל מדוע הבאתי אותו איתי. בכך הסתיים העניין שהוא גילה בי מקצועית ולא קיבלתי את התפקיד בסרט שלו".



הארווי ויינסטיין. צלם : AFP
הארווי ויינסטיין. צלם : AFP



סטון, יש לציין, הגן על ויינשטיין בתחילת השבוע שעבר וטען כי המפיק "עובר תקופה לא קלה ואסור לנו לקחת את החוק לידיים בנושא הזה". מאוחר יותר הוא גינה את מעשיו של ויינשטיין ואמר כי הוא "מלא הערכה לאומץ של כל אותן נשים שחשפו את התנהגותו של המפיק כלפיהן". טרם נמסרה תגובה מסטון בנוגע לטענות שהושמעו כלפיו.



גם גל גדות הצטרפה לרשימה הארוכה של נשות הוליווד שגינו את הניצול לרעה של בכירים בהוליווד. בציוץ שהעלתה לטוויטר בסוף השבוע טענה הכוכבת הישראלית כי "אי אפשר להשלים עם בריונות והטרדה מינית. אני עומדת לצדן של כל הנשים שחושפות את מה שחוו".