הימים ימי שנות ה־60. בדירת שיכון בעיירת פיתוח מתגוררת רחל, אלמנה קשת יום שעובדת כתופרת בשכר מינימום, ומתמודדת עם גידול בנה החירש בן ה־8. במסגרת עבודתה, פוגשת רחל באישה זרה, אמידה וחשוכת ילדים, שמציעה שתמסור לה את בנה ובתמורה תעניק לו עתיד מבטיח. אם זה נשמע לכם כמו התחלה של סרט, אתם צודקים.



רק שהסרט הקצר "חוטים", מבוסס על סיפור חייו של התסריטאי יונתן פינטו. במסגרת המיזם "בגובה העיניים", חממה ייחודית ליוצרי קולנוע חירשים של קרן גשר לקולנוע רב־תרבותי, נולד הסרט הראשון בישראל שהופק על ידי לקויי שמיעה, וגם המפיקה, מירית אליהו, היא חירשת. "חוטים" והסרט הקצר "אש בטן", יוקרנו בסינמטק תל אביב היום (שני) ב־19:00, ובמשכן הכנסת מחר ב־14:00.



"אני לא שופטת את הבחירה של האם", אומרת טלי שרון, שמשחקת בסרט עם לימור גולדשטיין והילד נתנאל צ'רטקוב. "כשדיברתי עם יונתן, הוא אמר שזה היה קשה, אבל שאמא שלו עשתה את הבחירה הנכונה כי היא נתנה לו חיים טובים. כאימא, נשברתי כשקראתי את התסריט. היא ידעה שאין לה כלים ואין לה יכולת לתת לילד שלה את מה שהוא צריך, ועשתה בחירה טרגית לטובתו".



טלי שרון. צלם : אריק סולטן
טלי שרון. צלם : אריק סולטן



התסריט גורם לכל אחד לחשוב מה הוא היה עושה במצב כזה.
"כמעט כל אחד בארץ נמצא במלחמת קיום, כי לא קל להחזיק משפחה בתנאים שקיימים במציאות חיינו, וכל אחד יכול לחשוב שבתנאים מסוימים, הוא היה יכול למצוא את עצמו במקומה".



שרון (38) מגדלת עם בן זוגה, השחקן אסף סלומון, את שלוש בנותיהם: זוהר (7), נור (4) וסופי (10 חודשים). כשאני שואלת איזו מין ילדה היא הייתה, שרון חושבת רגע. "אני שואלת את עצמי את אותה שאלה", היא אומרת. "הייתי רגישה לסביבה ולמה שחושבים עלי. מצד שני, הייתי פרועה. האמת היא שאני לא ממש זוכרת את הילדות שלי. טוב, זה היה מזמן".



אנחנו מדברות רגע לפני ההצגה האוטוביוגרפית "ערב שקופיות", שבה היא משחקת לצד יפתח קליין, שגם כתב וביים. "זה לא מובן מאליו בעולם הפרינג', שהצגה שהתחילה בפסטיבל עכו ממשיכה לרוץ כבר שנה, האולם מלא ואנשים מגיבים אליה", היא אומרת.



טלי שרון עם צ'רטקוב ב"חוטים". צלם : עומר לוטן, יח"צ
טלי שרון עם צ'רטקוב ב"חוטים". צלם : עומר לוטן, יח"צ



את מצליחה לעבוד עם התינוקת הקטנה בבית?
"אני לא יודעת איך אני עושה את זה ואיך הדברים מתנהלים. זה כמו 'המירוץ למיליון', רק בלי המיליון בסוף, בלי לטייל בעולם ובלי שמוחאים לך כפיים כשאתה מגיע לקו הסיום. זה כיף להתלונן וחשוב לפעמים, אבל האיזון בין שני העולמות חשוב לי. לא הייתי יכולה לבחור רק בדבר אחר".



הייתה תקופה שבה עבדת בלי הפסקה.
"הגיע הגיל שבו צריך להתחיל, והתחלתי. זה לא קל, אבל יש לי פרטנר מדהים, ומדי פעם אנחנו מתעלפים אחד על השנייה ואז עושים אחד לשנייה רוח. בעלי גם שחקן וזה לא פשוט מבחינת לוח הזמנים, כי יש רק 24 שעות ביממה. אנחנו מנסים לקחת ברייק, אבל המרוץ הוא אינטנסיבי, ועדיין למזלנו אנחנו עושים את הדברים שאנחנו אוהבים"



"חוטים" והסרט הקצר "אש בטן", יוקרנו בסינמטק תל אביב, היום (שני) ב־19:00 ובמשכן הכנסת מחר ב־14:00, הרשמה בטלפון 02-6408404.