תחקיר חדש של "ניו יורק טיימס" על הארווי וויינסטין חושף כיצד מפיק־העל הפעיל רשת של קשרים בהוליווד ובתקשורת, לצד עורכי דין וחוקרים פרטיים, כדי להשתיק במשך שנים ארוכות את התקיפות וההטרדות המיניות המיוחסות לו.



לפי התחקיר המקיף, אשר הסתמך על כ־200 ראיונות ומסמכים שלא נחשפו עד כה, וויינסטין, שהיה אחד האנשים החזקים ביותר בתעשיית הבידור האמריקאית עד לפני כחודשיים, "פיקד על משתפי פעולה, משתיקים ומרגלים, והזהיר אחרים, שגילו את הסודות שלו, כדי שלא יאמרו כלום. הוא חיזר אחרי מי שיכלו לספק כסף או יוקרה כדי לחזק את המוניטין שלו ואת עוצמתו, כדי להפחיד".



כתבי ה"טיימס" תיארו כיצד וויינסטין ניסה להשתיק פרסומים אפשריים על התנהלותו, בין השאר באמצעות טובות הנאה. כאשר השחקנית רוז מקגאוון, שהאשימה את המפיק באונס ונחשבת לקול הבולט ביותר נגדו, עמדה לתאר בספר זיכרונות כיצד הוא תקף אותה, ניסה וויינסטין להעביר תשלום של 50 אלף דולר למנהל שלה, ואף הציע עבודה לסוכנת שעבדה עם מקגאוון.



מהתחקיר עולה כי סוכני שחקנים פחדו מוויינסטין ונמנעו מלהתעמת עמו, מחשש שלא יוכלו לעבוד עם המפיק הנחשב ביותר בהוליווד. השחקנית מיה קירשנר סיפרה לעיתון כי לפני כעשרים שנה היא הגיעה לפגישה עם וויינסטין בנוגע לסרט על מרד גטו ורשה, שנגע לה אישית כי סבה וסבתה היו ניצולי שואה.



מיד בפתח הפגישה במלון הבהיר לה וויינסטין כי הוא יקדם את הקריירה שלה בתמורה ליחסי מין. קירשנר דחתה אותו וסיפרה על כך לסוכנים שלה, אולם הם החליטו להימנע מפעולה. "נאמר לי לשכוח מזה. זה היה חסר טעם לעשות משהו לגבי זה", אמרה. "התאכזבתי מהם מאוד. הכל היה קשור לכסף, זו הסיבה שהגנו עליו".



גם באולפני דיסני, שנחשבים לסמל של תעשיית הבידור למשפחה, לא פעלו נגד וויינסטין כאשר הוא עבד עבורם יחד עם אחיו בוב. בעוד עובדי החברה היו נתונים לתקנות התנהגות נוקשות, הן לא נאכפו על שני האחים. ב־12 השנים שבהן עבדו השניים בדיסני היו עשרות תלונות נגד וויינסטין, שחלקן הסתיימו בהסדרים מחוץ לבית המשפט.



וויינסטין גם ניצל את קשריו עם כתבי הרכילות כדי להשתיק סיפורים נגדו, בתמורה לסיפורים על סלבריטאים אחרים. בין השאר, הוא שילם בשנת 2004 שכר חודשי לכתב הרכילות לשעבר של ה"ניו יורק דיילי ניוז", איי־ג'יי בנזה, שבתמורה סחר בסיפורים על סלבריטאים עם כתבים אחרים שהיו בידיהם רכילויות על הבגידות של המפיק.