סרטו של שמואל מעוז, פוקסטרוט, עלה לרשימת הסופית למועמדים לסרט הזר בטקס האוסקר של שנת 2017, כך פרסמה הלילה (שישי) האקדמיה לקולנוע. בנוסף לסרטו של מעוז עלו עוד שמונה סרטים מרחבי העולם לרשימה שממנה יורכבו חמשת המועמדים שיתחרו על הפרס במהלך הטקס עצמו. בדרך למעמד המכובד, עבר פוקסטרוט 92 סרטים, שיא של מועמדויות לאקדמיה.



הבשורה הגיעה ימים בודדים לאחר שחברי איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד, לא העלו את הסרט כמועמד לפרס השני ביוקרתו בהוליווד, פרס גלובוס הזהב, וזאת למרות שפוקסטרוט זכה לפרסים רבים בפסטיבלים מסביב לעולם, בהם פסטיבל ונציה היוקרתי וב-8 פרסי אופיר. כזכור, מעבר לפן האומנותי, פוקסטרוט עלה לכותרות גם בשל זאת שהפך למטרה של שרת התרבות מירי רגב, שטענה כי הוא מכפיש את חיילי צה"ל, וזאת בשל סצינה בה נראים חיילים יורים ברכב פלסטיני ומטייחים את המקרה.



בתגובה לזכייתו של הסרט בפסטיבל ונציה, הוציאה השרה חריגה בה היא טענה שהסרט, וסרטים ישראלים דומים נוספים משמשים כנשק תעמולה נגד ישראל. "למדינת ישראל יש את הצבא המוסרי בעולם שחייליו הצעירים נדרשים להתמודד עם מציאות מורכבת מידי יום. מצער שסרטים ישראלים המבקרים את מדינת ישראל פוגעים בשמה ובשם חיילי צה"ל זוכים כמעט אוטומטית לחיבוק ואהדה בעולם. מקומם שיוצרים ישראלים תורמים להסתה של הדור הצעיר כנגד הצבא המוסרי העולם תוך הטחת שקרים במסווה של עשייה אמנותית".

שרת התרבות הוסיפה: "טוב היה שאת התשואות הם היו קוטפים בזכות העשייה האמנותית בלבד. אלו הסרטים שנותנים רוח גבית לארגון הBds ולעוכרי ישראל בכל רחבי העולם וזוכים לתשואות של אוייבנו". לדבריה, הזכייה של הסרט היא עוד הוכחה שאסור למדינה לממן סרטים שהופכים לנשק תעמולה בידי אויבנו קל וחומר שהם מחנכים ומגייסים את הדור הצעיר בעולם כנגד מדינת ישראל".