אחרי ההצלחות הגדולות של גיא עמיר וחנן סביון בסדרות כמו "עספור", "פצועים בראש", ו"שאטו עין כרם" שרצה בימים אלו בערוץ עשר, מגע הזהב של השניים מתגלה ככזה שלא מוגבל לארצנו הקטנה. סרטם "מכתוב" שיצא באוקטובר ועדיין מוצג על המסכים בישראל, נמכר בסוף השבוע להפקה כרימייק באיטליה לחברה "אינדיאנה פרודקשנס" שאחראית בין השאר על הסרט "The Leisure Seeker" שעליו מועמדת הלן מירן לגלובוס הזהב.



נציג החברה האיטלקית, ביקש לפגוש את גיא עמיר וחנן סביון באופן אישי ואמר שישמח אם יבואו לתפקידי אורח בגרסה האיטלקית. מאחורי הפקת הרימייק הצרפתי עומדת החברה שאחראית בין השאר גם על הפקת סרטו של הבמאי הישראלי המצליח אריאל ורומן "The Angel" לנטפליקס. 







"מכתוב" מספר על סטיב (חנן סביון) ו"צ'ומה" (גיא עמיר), צמד גובים קשוחים בארגון פשע ירושלמי, שאירוע מכונן בחייהם גורם להם לעשות תפנית ולהחליט להגשים לאנשים משאלות מפתקים שהם שמים בכותל. העלילה מסתבכת שראשי הארגון (איציק כהן ויגאל נאור) מחליטים שהחופשה נגמרה והם צריכים לחזור לעבוד.



"אנחנו יוצרים מהמורכבות של החיים שלנו. אבל אף פעם לא נעשה את זה פשוט, לא ניקח את הדילמה שיש לנו בחיים ונשים אותה על המסך, אלא נחשוב על דרך מעניינת להביא אותה", סיפרו השניים על יצירתם ל"מעריב אונליין" בחודש שעבר. "יש גם אמירה פוליטית. אבל זה אף לא אג'נדה אחת גדולה, בסוף מספרים סיפור, ובתוך הסיפור, ברגעים הקטנים ובקונפליקטים, נמצאות כל מיני מחשבות ודעות שלנו על העולם הזה. אין דגל אחד שאנחנו מנפנפים בו. אם מישהו עוקב אחרי 'עספור', 'פצועים בראש', 'מכתוב' ו'שאטו אין כרם', והוא ינסה להעביר קו, הוא ימצא שם את ישראל, על המורכבות והקונפליקטים שלה. אנחנו לא מייצגים את המציאות באיזשהו 'מבט על', אני חושב שגם בדמויות שאנחנו כותבים ומביימים, אנחנו חלק מתוך הדבר הזה, לא מסתכלי עליו מלמעלה".


גיא עמיר וחנן סביון. צלם : בלה שחר הלל, יח"צ
גיא עמיר וחנן סביון. צלם : בלה שחר הלל, יח"צ

איך עובדים יחד על כך הרבה? גם סדרות, גם קולנוע, גם בר שאתם מחזיקים יחד?
גיא: "אנחנו לא אחד בתוך השני, אנחנו נפגשים לעבוד, זה מקום העבודה שלנו, ומה שמנהל את הדבר הזה זה הפרוייקט. מבחינתנו העובדה שאנחנו עובדים הרבה שנים יחד רק הופכת את זה ליותר קל, כיפי ונכון".



חנן: "דווקא העבודה יחד גורמת לדברים לזוז יותר מהר, אנחנו כבר לא מבזבזים זמן על אגו. בהרבה שותפויות שמנסות להירקם בין אנשים, לפעמים זה מנגן נורא יפה, ולפעמים זה לא מנגן, מכל מיני עקבות שהן אישיות. אם כבר הרווחנו אחד את השני, ויש בנינו את הדיאלוג הזורם הזה, אז השמיים הם הגבול, זה יכול להיות סרט, סדרה, הצגה, או כל דבר".