הסכסוך מסרב לגווע: על פי דיווח מגזין ה"ניו יורק טיימס" רוברט דה נירו התבטא בסוף השבוע כנגד דונלד טראמפ וקרא לו, "אידיוט מז****", ו"טיפש מז****", במהלך טקס גאלה של ה"נשיונל בורד". השחקן תקף את הנשיא על אמירותיו בקשר ל"פייק ניוז" בתקשורת: "זה ממש כמו 'בגדי המלך החדשים', האיש הזה הוא טיפש מז****. התינוק הזה, שקיבל כיסא של מנהיג, מלכלך על התקשורת בניסיון להכפיש אותה בהתקפות מזעזעות ושקרים".



כזכור, עוד מימיו הראשונים של הקמפיין של דונלד טראמפ במירוץ לנשיאות, הביעו אמנים ואנשי תרבות אמריקאים ביקורת כפי המועמד. בחודשים האחרונים דה נירו התבטא מספר פעמים, כנגד הנשיא הנבחר בעיקר על בעקבות גינויו הרפה של רצח מפגינת שמאל, במהלך הפגנות הימין הקיצוני באוגוסט. השחקן יצא אז בהצהרה חריפה נגד הנשיא טראמפ, וקרא לו "גזען אמיתי". עוד הוסיף בשחקן בראיון למגזין "דדליין": "אם הוא היה חכם, הוא היה עוד יותר מסוכן. והוא כבר מסוכן".





האגדה ההוליוודית הוסיף: "הוא נורא, וגזען אמיתי. אבל זה טוב כי הוא הולך להטביע את עצמו". דה נירו ידוע בביקורת החריפה שלו כנגד הנשיא עוד מהיום בו העלה סרטון בו אמר כי הוא היה שמח "לתת לו אגרוף בפנים".



כזכור, באוקטובר האחרון רשת פוקס פרסמה הסרטון, בו נראה שחקן הקולנוע, פונה לעבר המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ במילים קשות. דה נירו תיאר אז את מי שהפך לנשיא, במילים חריפות ביותר, וקרא לו בין השאר: "נוכל, כלב, וטיפש". דה נירו הוסיף כי הוא מודאג מהכיוון של ארה"ב במידה וטראמפ ייבחר.



הקליפ, שהפך ויראלי, התייחס לסרטון שפרסם עיתון הוושינגטון פוסט, בו טראמפ הוקלט כשהוא מדבר בצורה בוטה וחריפה כלפי נשים, תוך שימוש במילים גסות, ואף תיאור מעשים שיכולים להחשב כתקיפה מינית. ההקלטה יצרה אפקט דומינו חמור מבחינת קמפיין טראמפ, ואחרי פרסום ההקלטה פוליטיקאים מהמפלגה הרפובליקנית, מפלגתו של טראמפ, התנערו מדבריו ואף ממועמדותו, אך הדבר, כידוע, לא מנע ממנו בסופו של דבר להיבחר לנשיא.