בצל חוסר הוודאות לגבי העתיד של בריטניה בימים שאחרי היציאה מהאיחוד האירופי ועם נוסטלגיה לתקופה של גאווה לאומית, נרשמת באחרונה תופעה יוצאת דופן בבתי הקולנוע בממלכה: הסרט "שעה אפלה", ובמיוחד נאומו של ראש הממשלה לשעבר וינסטון צ'רצ'יל, בשיאה של מלחמת העולם השנייה, זוכים למחיאות כפיים נלהבות מהצופים.



הסרט, בבימויו של ג'ו רייט ובכיכובו של גארי אולדמן, המגלם את צ'רצ'יל, מתאר את תחילת כהונתו כראש הממשלה באביב 1940, כאשר גרמניה הנאצית נערכה לאפשרות של פלישה לבריטניה. הסרט, הכולל חלק מנאומיו המפורסמים של צ'רצ'יל על הסכנה הגוברת, זכה לשבחי הביקורת, ואולדמן אף זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בטקס גלובוס הזהב בשבוע שעבר.



התקשורת הבריטית דיווחה אתמול כי מאז יצא הסרט לאקרנים בסוף השבוע האחרון, התקבל במחיאות כפיים של הצופים, בעיקר הודות לנאום "אנחנו נילחם על החופים", שנשא צ'רצ'יל בפני הפרלמנט ב־4 ביוני 1940, והמסיים את הסרט.





אריק פלנר, ממפיקי הסרט, סיפר לטלגרף כי הם הופתעו מהדיווחים. "נמסר לנו שזה לא קרה רק פה, אלא גם באמריקה, וברחבי המדינה שלנו ולא רק באזורים העירוניים הגדולים", אמר. "שמענו על זה הרבה. זה מפתיע מאוד. זה דבר שכמעט לא קורה אלא אם מדובר בהקרנות בכורה של סרטים. זה די יוצא מן הכלל". הוא הוסיף, "אני חושב שהצלחנו לפגוע בצייטגייסט שגורם לאנשים להתרגש ולהרגיש צורך במנהיגות".



גם גולשים ברשת העידו על החוויה הבלתי שגרתית באולמות הקולנוע. "פעם ראשונה שאני רואה סרט שבו הקהל מוחא כפיים בסיום", נאמר באחד הציוצים. "לכו ותראו את 'שעה אפלה'. כל המבוגרים מוחאים כפיים בסוף", כתב גולש נוסף.