"אני נגד נורמליזציה של אלימות כלפי בנות": עורכת ומייסדת מגזין "MuslimGirl" אמני אל-קהרטהבט, הודיעה בסוף השבוע כי היא לא תקבל את פרס ה"'צ'יינג'-מייקר" של חברת "רבלון" בגלל הפרזנטורית הישראלית גל גדות. אשת התקשורת התראיינה היום (שני) באתר "BuzzFeed" ושמרה על עמדה החריפה כנגד השחקנית.



במכתב שפרסמה ברשת הטוויטר, אל-קהרטהבט שהנה פלסטינית ירדנית, הסבירה כי היא הייתה שמחה לקבל את הפרס, אך היא לא תיקח חלק בטקס של החברה בגלל הקשרים שלה לפרזנטורית הישראלית ששירתה בצה"ל, בעקבות המעצר של עהד תמימי בחודש שעבר.



"אני קוראת לצדק ושוויון עבור של הנשים, ומתנגדת לאלימות כלפיהן בכל צורה שהיא", אמרה העורכת בראיון לאתר, כשהיא מתכוונת למעצרה של תמימי. "קבלת הפרס הייתה יכולה להיות חשובה לנשים מוסלמיות, שנעדרות מן המדיה, אך לא הרגשתי נכון לקבל אותו, כי זה לא היה שווה את הנורמליזציה של אלימות כלפי נשים".





כזכור, גדות הפכה בחודשים האחרונים דווקא לסמל פמיניסטי בעקבות גילום הדמות הנשית החזקה בסרט "וונדר וומן" שגם בויים על ידי אשה - הבמאית פטי ג'נקינס, והפך לסרט הרווחי ביותר נעשה על ידי אשה. עוד תרמה לביסוס מעמדה כאייקון פמיניסטי הודעתה כי לא תשחק בסרט המשך אם הבמאי ברט ראטנר, שהואשם בהטרדה מינית, ישתתף בו בצורה כלשהי.



מקור הוליוודי מסר לאתר "פייג' סיקס" בחודש נובמבר כי השחקנית, סירבה להשתתף באירוע בו הייתה אמורה להגיש לראטנר פרס, נוקטת בעמדה תקיפה לגבי הטרדות מינית בהוליווד ולא רוצה שהלהיט הקולנועי בהשתתפותה יסייע לאדם שהואשם בעבירות מין.