שניהם נחשבים לכוכבי הקולנוע הגדולים בישראל בשנות ה-70 וה-80, נושאי דגלו הבולטים של ז'אנר סרטי "הבורקס" שגילמו דמויות שהפכו ללא פחות ממיתוס בקרב הקהל הישראלי והפכו אותם לאגדות מקומיות כשהם שיתפו פעולה יחד רק בשני סרטים שהפכו פולחן: "חגיגה בסנוקר" ו"צ'ארלי וחצי". אבל, רק אחד מהם הוא "מלך סרטי הבורקס" ועליכם להצביע: יהודה ברקן או זאב רווח?

ילדות
יהודה ברקן נולד ב-29 במרץ 1945 כיהודה יחזקאל ברקוביץ' בנתניה לעולים יוצאי רומניה. ברקן למד בבית הספר "ביאליק", למד ב"אורט נתניה" והיה חניך בתנועת "המכבי הצעיר".

זאב רווח נולד ב-15 באוגוסט 1940 כזאב נחום רווח במרוקו למשפחה דתית. בשנת 1948 עלה עם משפחתו לישראל והגיע למעברה בחיפה. בנעוריו גדל בירושלים, ולמד בישיבה תיכונית-חקלאית בכפר חסידים. 

שירות צבאי

יהודה ברקן התגייס לצבא בשנת 1963 ושירת תחילה בחיל ההנדסה הקרבית. כעבור זמן קצר הועבר ללהקת פיקוד צפון והשתתף בה בשתי תכניות: "כל הכבוד" (1964) ו"שמח בצפון" (1967).
זאב רווח התגייס לצבא בשנת 1958 ושירת כחייל קרבי בחטיבת הנח"ל.

ראשית הדרך המקצועית והצלחה ראשונית

יהודה ברקן גילם בשנת 1967 את רפי בסרט "הוא הלך בשדות", אך להצלחה ראשונה זכה עת גילם בהיותו בן 25 בלבד את "לופו" (קשיש) בסרט מאותו שם משנת 1970 שהפך להיט קולנועי. בשנת 1971 שיחק בתפקידים ראשיים ב"מלכת הכביש" ו"כץ וקרסו" שהפכו אותו ל"סמל סקס" מקומי.

זאב רווח פרץ לראשונה בשנות ה-60 כששיחק בהצגות תיאטרון רבות בהן "האידיוטית", "שלושת המלאכים", "חתונת הדמים", "הנרי הרביעי" ועוד. פריצתו הקולנועית הראשונה הייתה בשנת 1971 כשגילם את דמותו של אלימלך זורקין בסרט "חסמב"ה ונערי ההפקר".  

דמויות "בורקס" בלתי נשכחות:

יהודה ברקן: גבריאל ועזריאל ב"חגיגה בסנוקר", צ'ארלי ב"צ'ארלי וחצי", לופו ב"לופו", שבי ב"בוא נפוצץ מיליון", ולנטינו ב"הפריצה הגדולה", דן שמיר ב"שתי דפיקות לב", אריק ב"מלכת הכביש", שטרקמן האמרגן ב"שבלול", ג'רי אופנהיימר ב"מיליונר בצרות", קצל'ה ב"קומפוט נעליים", אריק שוורצמן ב"נשיקה במצ"ח", צ'יקו בן דוד בסדרת סרטי "אבא גנוב" ובתפקיד עצמו בסדרת סרטי המתיחות המיתולוגיים שלו ("ניפגש בסיבוב", "ניפגש בספארי", "גברת תפתחי זה אני" ועוד).
זאב רווח: ששון ב"צ'ארלי וחצי", "טעות במספר", "הגונב מגנב פטור" ו"רק היום", חכם חנוכה ב"חגיגה בסנוקר", סוכן הביטוח מזור ב"500 אלף שחור", אדון לאון ב"אדון לאון", אלימלך זורקין ב"חסמב"ה ונערי ההפקר", ז'וז'ו בן שושן ב"טיפת מזל" ובטיטו ב"המובטל בטיטו".

ציטוטים מובחרים:

יהודה ברקן: "תשמע צ'ייקובסקי, כשאתה נהגת אני הייתי בשקט. עכשיו אתה תהיה בשקט, מובן?", "יאללה בס", "אס זוכה, קינג בוכה", "ארליך תביא ביצים. רק אחד אוכל", "מצאת לי פראייר – לוקס", "אני אמא שלו וגם אבא שלו". 



זאב רווח: "זה מיקרוב זה, כל המשפחה שלו גנבים", "יא ווארדי איזה קציצות", "כל עדשה מיקרוסקופ", "כבוד הרב, כל אמן שלו זה סוכר", "מי מתעסק? זה מיקו", "רק היום רק היום", "בואנ'ה מה הבאת פה? סנדוויצ'ים?", "ימשיך כבודו", "חגיגה תעשה עם האמא שלך יא מניוק".  

קריירה "מוסיקלית":

יהודה ברקן זימר במסגרת חברותו בלהקת פיקוד דיזינגוף בסוף שנות ה-60 – להקת בידור שהורכבה מיוצאי להקות צבאיות (בהם צילה דגן, ששי קשת ואריה מוסקונה) . מעטים יודעים, אבל בנעוריו ברקן שימש כמתופף בלהקת נערים בבית הספר לג'אז של הרמן קוסלה.
זאב רווח ביצע את הלהיט הכי גדול שהקליט היה "אח יא ראב" מתוך ההצגה "סאלח שבתי" שהועלתה בסוף שנות ה-80. לאורך השנים הקליט מספר שירים מתוך הצגות תיאטרון בהן שיחק.

 
 דת:
יהודה ברקן: בתחילת שנות ה-90 החל בתהליך של חזרה בתשובה וכיום הוא דתי המתגורר במושב בית גמליאל.
 
זאב רווח: גבנו של רב ומי שגדל במשפחה חרדית, זאביק רווח חזר בשאלה בשנות ה-60 אך עם זאת שומר מסורת ושתיים מבנותיו חזרו בתשובה.

הסתבכויות
יהודה ברקן: לאחר שבנו רועי ברקן הורשע על סחר בסמים וישב בכלא, יהודה עצמו הסתבך אף הוא: בשנת 1993 הכריז על פשיטת רגל בשל חובות אליו נקלע בעקבות כישלון קופתי של סרט שהפיק וכן חובות ל"שוק האפור". בשנת 2011 הודה והורשע על העלמות מס בסך 1.6 מיליון שקלים וריצה 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על תנאי וקנס של 100 אלף שקל. 
זאב רווח: בשנת 2006 הוגשו נגד רווח שתי תלונות למשטרה בחשד שביצע מעשים מגונים והטריד שתי שחקניות אשר שיחקו לצידו. בסופו של דבר נסגרו התיקים מחוסר ראיות. השנה (2017) השחקנית ריקי בליך צייצה בטוויטר כי גם היא הוטרדה על ידי רווח. 
חיים אישיים:

יהודה ברקן: ברקן נשוי בשלישית. הוא התחתן לראשונה עם אישה ברזילאית ממנה יש לו ילדה. בשנת 1975 התחתן עם נילי שילדה לו 3 ילדים ובשנות ה-90 התחתן בשלישית לאילנה ממנה יש לו בת משותפת.
זאב רווח היה נשוי לשחקנית שולה רווח (שגם שיחקה לצידו בסרטיו) וכיום נשוי למלי. הוא אב לחמישה ילדים. אחיו הוא הזמר אורי רווח (הזכור מהשיר "ימים טובים" אותו ביצע בסרט "רק היום") שחזר בתשובה.