ממשיך לעורר מהומות: סרטו של שמוליק מעוז, שגרם לשרת התרבות להודיע כי היא מתנגדת לתמיכת משרדה בסרט שלטענתה "מוציאים את דיבתה של הארץ רעה", עדיין במוקד סכסוך. הערב (ראשון) משרד החוץ הודיע כי הוא מחרים את פסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז המקרין בערב הפתיחה את "פוקסטרוט" שמעורר מחלוקת בישראל. במקביל שרת התרבות מירי רגב מתכוונת לשלול את התמיכה לה זוכה הפסטיבל ממדינת ישראל זאת עקב החלטתו להקרין את הסרט בערב החגיגי. 



"שגרירות ישראל בצרפת גאה לתמוך בפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז מיום הקמתו", נכתב בהודעת משרד החוץ. "במהלך שמונה עשרה שנות קיומו של הפסטיבל הוקרנו בו סרטים רבים, המייצגים את מגוון היצירה הקולנועית הישראלית, את חופש הביטוי ואת הפלורליזם של החברה בישראל"



"השגרירות אינה נוהגת להתערב בשיקולים האמנותיים של הנהלת הפסטיבל, ומכבדת סרטים ויוצרים ישראלים שהוזמנו להשתתף בו", יחד עם זאת, בדצמבר האחרון, המליצה השגרירות להנהלת הפסטיבל, כפי שעשתה גם בעבר בהזדמנויות אחרות, על בחירת סרט ישראלי שאינו מעורר מחלוקת, ומתאים לערב הפתיחה החגיגי, הכולל בעיקר קהל תורמים יהודי, הפוקד בנאמנות את הפסטיבל בכל שנות קיומו".





"הנהלת הפסטיבל, משיקוליה, בחרה שלא לקבל את ההמלצה לפיכך הורה משרד החוץ לשגרירה, עליזה בן נון, שלא להיות נוכחת בטקס הפתיחה", נכתב בהודעה לאחר שהשגרירה נפגשה עם השרה רגב במהלך ביקורה בפריז.



בחודש אוגוסט, לאחר זכיית במועמדות לפרס אופיר, השרה רגב מסרה: "למדינת ישראל יש את הצבא המוסרי בעולם שחייליו הצעירים נדרשים להתמודד עם מציאות מורכבת מידי יום. מצער שסרטים ישראלים המבקרים את מדינת ישראל פוגעים בשמה ובשם חיילי צה"ל זוכים כמעט אוטומטית לחיבוק ואהדה בעולם. מקומם שיוצרים ישראלים תורמים להסתה של הדור הצעיר כנגד הצבא המוסרי העולם תוך הטחת שקרים במסווה של עשייה אמנותית".



שרת התרבות הוסיפה: "טוב היה שאת התשואות הם היו קוטפים בזכות העשייה האמנותית בלבד. אלו הסרטים שנותנים רוח גבית לארגון ה-BDS ולעוכרי ישראל בכל רחבי העולם וזוכים לתשואות של אוייבנו". לדבריה, הזכייה של הסרט היא עוד הוכחה שאסור למדינה לממן סרטים שהופכים לנשק תעמולה בידי אויבנו קל וחומר שהם מחנכים ומגייסים את הדור הצעיר בעולם כנגד מדינת ישראל".