צורת המים
דרמה. סיפור על מנקה בודדה, שעובדת במעבדה ממשלתית חבויה. חייה משתנים כשהיא מגלה ניסוי סודי ומסווג. הסרט המוביל במספר המועמדויות לאוסקר (12 קטגוריות).


בימוי: גיירמו דל טורו. שחקנים: סאלי הוקינס, מייקל שאנון, ריצ'רד ג'נקינס, אוקטביה ספנסר, מייקל סטולברג. ארצות הברית־קנדה 2017. 123 דקות.
מדד אתר רוטן טומטוז: 93%



אלסקה
קומדיה. בערוב ימיו, גבר הסובל מאלצהיימר מוקף בנכדתו, בן מתוסכל ואישה נאמנה, שנמאס לה לטפל בו. כששכנתו, שהיא גם המאהבת שלו, מתה במפתיע, הוא מאבד לחלוטין את הקשר עם המציאות.

בימוי: יצחק צפל ישורון. שחקנים: אלי גורנשטיין, שרה מילשטיין, רחל הפלר, רבקה גור, שמרית אילדיס, שמוליק
אדלמן. ישראל 2018. 85 דקות. 



חדר בריחה
מותחן פסיכולוגי. כשגבר בן 30 חוגג יום הולדת, מפתיעים אותו חבריו בכרטיסים לחדר הבריחה היוקרתי ביותר בלוס אנג'לס. זה מתחיל עם איסוף בוואן מסתורי ונמשך אל הלא נודע. אך כשהמשחק הופך למציאות, הם מגלים שאין להם על מי לסמוך.

בימוי: ויל ורניק. שחקנים: איוון ויליאמס, אנאבל סטיפנסון. ארצות הברית, 2017. 81 דקות.



הפנתר השחור
מדע בדיוני. אולפני מארוול מציגים את סיפורו של נסיך אפריקאי צעיר שחוזר לממלכתו. כשהוא מגלה שאויביו מאיימים לקרוע את הממלכה לגזרים, הוא חייב להפוך לגיבור העל הפנתר השחור ולמנוע את מלחמת האזרחים בארצו. מבוסס על קומיקס מצליח באותו שם.

בימוי: ריאן קוגלר. שחקנים: צ'דוויק בוזמן, מייקל בי. ג'ורדן, לופיטה ניונגו. ארצות הברית, 2018. 134 דקות.
מדד אתר רוטן טומטוז: 97%



בקטנה
"החגיגה של באבט" (1987), סרטו הדני של גבריאל אקסל, יוקרן בסוף השבוע בהקרנות מיוחדות בסינמטקים ברחבי הארץ. הסרט, הנחשב לסרט האוכל האולטימטיבי וזכה באוסקר לפני 30 שנה, חוזר למסך הגדול לרגל יציאת עותק דיגיטלי מחודש שלו לבתי הקולנוע.