המדינה שהביאה לעולם את הבמאים רוברטו בניני, פרדריקו פליני, רוברטו רוסוליני מקבלת כבוד: "צ'ינמה איטליה 2018", פסטיבל הקולנוע האיטלקי בישראל, חוזר בפעם החמישית עם מיטב הקלאסיקות והסרטים החדשים. הפסטיבל שהפך למסורת מעניק לקהל הזדמנות להתוודע אל הקולנוע האיטלקי האיכותי העכשווי וההיסטורי ואל יצירות המופת של הקולנוע האיטלקי. 



קבלו מספר המלצות לסרטים שאסור לפספס:



"אהבה ועולם תחתון"
את הפסטיבל יפתח הסרט "אהבה ועולם תחתון" של האחים מאנטי. הסרט, שזכה לאחרונה בפרס "האוסקר האיטלקי", הוא סרט מוזיקלי המספר על העולם התחתון של העיר נאפולי, ומצליח להרקיד גם את האכזריים שבמאפיונרים האיטלקיים. "שיר נפוליטני" של שני האחים יוצרי הסרט הוא זה אשר פתח את "צ'ינמה איטליה" הראשון, בהקרנת בכורה עולמית ונקנה עקב כך להפצה בישראל.





א-צ'אמברה


א-צ'אמברה בבימוי של ג'ונס קאמפיניאנו מספר על ילדים המתבגרים מהר בקהילת הצוענים, בני רומה המכונה א-צ'אמברה, המתגוררת במחוז קאלאבריה הדרומי. פיו רק בן 14 וכבר שותה, מעשן, ומכיר את כולם: איטלקים, אפריקאים, ואת מרבית בני הקהילה שלו. הוא מעריץ את אחיו קוזימו ולומד ממנו את יסודות הגנבה. וכשאביו ואחיו נאסרים מקבל עליו פיו את תפקיד ראש המשפחה המורחבת וצריך לדאוג לכל מחסורם.




"המקום"


הסרט בבימוי של פאולו ג'נובזה ( "זרים מושלמים"), עוקב אחר דמות מסתורית יושבת יום ולילה בשולחן האחורי של בית הקפה "דה פלייס". רבים מצטרפים אליו ושוטחים בפניו את משאלותיהם, גם את הקשות ביותר להשגה. הזר המסתורי מוכן להגשים את משאלותיהם הכמוסות ובתמורה הוא מבקש מהם לבצע משימות שהוא מטיל עליהם. כמה רחוק יסכימו ללכת על מנת להגשים את המאוויים הפרטיים שלהם?





"סיפורים על אהבה שלא מן העולם" בבימויה של פרנצ'סקה קומנצ'יני


קלאודיה ופלאביו היו פעם מאוהבים. שניהם אקדמאים שנפגשו בכנס מקצועי והמשיכו לארוחת ערב משותפת. הם חיו יחד ולבסוף נפרדו. עבור קלאודיה זה קשה עד בלתי נסבל ואם זה היה תלוי בה היחסים היו מממשיכים. פלאביו חושב שצריך להיות מציאותיים ולהמשיך הלאה.





"ללא רחמים", קלאסיקה איטלקית בבימויו של אלברטו לאטואדה:


מלחמת העולם השנייה הסתיימה. אנג'לה בורחת לעיר ליוורנו בתקווה למצוא את אחיה. אך זה כבר לא בחיים והיא מתדרדרת לעולם התחתון ולזנות. ג'רי, חייל אמריקאי שחור, המוצב על אדמת איטליה מתאהב בה. עד עתה מצפונו לא נתן לו לקחת חלק בשוק השחור, אך כעת על מנת לעצור את התדרדרותה של אנג'לה הוא מוכן לסכן הכול.




"האורז המר", בבימויה של ג'וזפה דה סאנטיס:

זוג גנבים במנוסה מוצא מסתור בתוך קבוצת נשים המועסקת בשדות האורז. כשהנוכל מגלה שהשרשרת שגנב מזויפת הוא זומם לגנוב בעזרת פועלת צעירה את האורז המאוחסן ומיועד לתשלום על עבודת הפועלות. הסוף יהיה קטלני, לגנב ולשותפה הנבגדת.