קרן פרס בראשית הודיעה כי היא מבטלת את הטקס שהיה אמור להיערך בישראל בחודש יוני, לאחר שכלת הפרס, השחקנית נטלי פורטמן, הודיעה כי לא תיקח בו חלק לאור "האירועים האחרונים".



הקרן הודיעה אתמול כי היא "מאוד עצובה" שהשחקנית הישראלית-אמריקאית זוכת האוסקר לא תשתתף בטקס. על פי ההודעה, נציגיה של פורטמן הודיעו כי "האירועים האחרונים בישראל היו מאוד מטרידים מבחינתה והיא לא חשה בנוח לקחת חלק באירוע ציבורי בישראל". וכי "היא לא יכולה, במצפון שקט, להמשיך עם הטקס".



הקרן ביטלה את הענקת הפרס, ואמרה כי המארגנים "חוששים שהחלטתה של פורטמן תהפוך את היוזמה הפילנתרופית לפוליטית, משה שעבדנו קשה כדי למנוע".


נטלי פורטמן לא פירטה אילו אירועים בישראל מטרידים אותה, אם כי ייתכן שמדובר על העימותים בגבול רצועת עזה, בהם נורתה אש חיה לעבר, שהאו"ם והאיחוד האירופי קראו לפתוח בחקירה בגינם.



קרן פרס בראשית הודיעה בחודש נובמבר כי על זכייתה של פורטמן בפרס לשנת 2018, שאליו מתלווה סכום של מיליון דולר שהזוכים יכולים לתרום כרצונם. הפרס נותן כבוד "ליחידים שהווים השראה לדור הבא של יהודים באמצעות ההישגים המקצועיים שלהם ומחויבותם לערכים יהודיים ולעם היהודי". הזוכים בעבר היו האמן אניש קאפור, הכנר יצחק פרלמן, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג והשחקן מייקל דגלאס.