"אני עדיין מקווה שמשה איבגי יפטר את עורכי הדין שלו ויגיד 'עשיתי, שגיתי, אני מוכן לשלם מחיר, אני מוכן לרפא את עצמי, אני מוכן לבקש סליחה'", כך אומרת היום (חמישי) השחקנית שרית וינו אלעד ל"מעריב אונליין" בעקבות ההחלטה להגיש כתב אישום נגד השחקן בגין מעשים מגונים והטרדה מינית. "אני עדיין מקווה שבתוך האיש הזה יש תובנות בעקבות הסיפור. לא עוד המשך של מלחמות, עינוי דין, השפלות וסיפורים לכולנו".

תשמחי לראות אותו מורשע?
"אין שום דבר משמח בפרשה הזאת, ולא יהיה. ככול שאני מתבגרת ומאמינה בעצמי אני פחות מאמינה בענישה ויותר בריפוי. אני חושבת שאם בתי הכלא שלנו היו הופכים לבתי ריפוי לאנשים חולים, החברה שלנו הייתי משתקמת".

משה איבגי, החלטה להגיש נגדו כתב אישום. צלם: רענן כהן
משה איבגי, החלטה להגיש נגדו כתב אישום. צלם: רענן כהן


השחקנית, שסיפרה שהוטרדה מינית על ידי איבגי לפני שנים, כשהייתה שחקנית צעירה, טענה כי הוא "אמר לי 'איך הייתי מ**** אותך', ליד הקפה כזה, בקטנה. אמרתי לו בקול רם בלי להיבהל, ובלי לקפוא, ובלי לפחד 'אין בעיה כפרה, לך לחדר, תתפשט, אני כבר מגיעה'". לדבריה, "מה שקרה ביני לבינו לא היה שום דבר שלא נתקלתי בו עם עוד עשרות גברים בחיי. הוא זרק לי משפט ואני פשוט הוצאתי את זה נורא בקול רם ליד כולם, אז הוא התכווץ".

"אני רואה עכשיו תגובות חריפות ממש על זה שחנן גולדבלט הולך להנחות ערב לכבוד נעמי פולני, ואני לחלוטין מבינה את הכעס", מוסיפה השחקנית. "הבן אדם ישב בכלא, ועדיין אנחנו לא מרגישים שהוא התחרט והבין את מעשיו ושהוא חלילה לא יחזור על מעשיו. אנחנו עדיין לא סומכים על השיקום שלו".

שרית וינו אלעד. צלם: אריק סולטן
שרית וינו אלעד. צלם: אריק סולטן


את חושבת שצריך לתת לו לחזור לבמות?
"כן, עם הגבלות חמורות, עם שיקום, עם עבודה עצמית, שנדע מה גרם לו לבטל נפשן של אחרות, כאשר איבר מינו עומד. במקום הזה שבו אנחנו יודעות, שהיה ריפוי ושהייתה עבודה, ואין לנו ברירה לקבל את זה. אבל להעביר מסר שלעולם לא תמצא את עצמך לבד בחדר עם שחקנית, לעולם לא תהיה באודישנים עם שחקנית אחרת".

חנן גולדבלט. צלם : ראובן קסטרו
חנן גולדבלט. צלם : ראובן קסטרו


בחודש אוגוסט, כשהפרקליטות הודיעה על כוונתה להגיש כתב אישום, לפני שימוע, תנועת MeToo# עוד לא תפסה - את מרגישה שהאווירה היום שונה?
"אני חושבת ש-MeToo# משנה את השיח, אבל מצד שני אני חושבת שאנרגטית, אנחנו נמצאים בתקופה כל כך ירודה, בכל התחומים, בכל הזירות, ולא רק בארץ, שאני לא יודעת להגיד לך כמה ההשפעה של זה מורגשת כרגע. כשהכריזו שה'פוליטיקלי-קורקט מת', וכשנשיא המעצמה הגדולה בעולם יכול להגיד שאפשר 'לתפוס לנשים את הפוסי', והוא עדיין מכהן בתפקידו. בתקופה בה פליטים בכל העולם הפכו להיות עכברושים, אני לא יודעת בכמה השינוי בשיח משנה משהו. בתקופה בה העולם אומר לעריץ שזה בסדר שהוא יהרוג ילדים בנשק קונבנציונלי, אבל לא בנשק לא קונבנציונלי, אני לא יודעת כמה השינוי הזה יעזור".