אם המצב ברצועת עזה לא יידרדר יותר מכפי שהוא כרגע, פסטיבל "קולנוע דרום" ייפתח כסדרו הערב, עם הקרנת טרום־בכורה לסרט "דרייבר" של יהונתן אינדורסקי, שעלה לאקרנים בסוף החודש. פסטיבל הקולנוע, שנוסד על ידי בית הספר לאמנויות המסך והקול במכללת ספיר, מביא מדי שנה לשדרות קולנוענים נחשבים מהארץ ומהעולם, וחובבי הקרנות בכורה שצמאים לקולנוע אלטרנטיבי. השנה יחצה הפסטיבל את הקווים ויעבור מעשייה קולנועית גרידא לעיסוק גם בעשייה טלוויזיונית, ויצא מהסינמטק לשכונות, כשיקיים אירועי הקרנה בעוד ערים דרומיות, ובהן קריית גת, נתיבות, אופקים, רהט ובאר שבע.



בין האורחים הבולטים בפסטיבל: הבמאי המקסיקני קרלוס קיגאדס, הנחשב לילד הרע של הקולנוע המקסיקני וסרטו החדש והשערורייתי "Where Life is Born" עומד לצאת בקרוב; והצלמת קירסטן ג'ונסון, שהתפרסמה בזכות סרטה הדוקומנטרי "השבועה" (The Oath) מ־2010, המתאר את סיפור לכידתו של אוסמה בן לאדן. ג'ונסון תנחה סדנת אמן לצלמים.





בנוסף יגיעו צמד הקולנוענים הארגנטינאים אלחו מוגוליניסקי ומריאנו שינאס, הידועים בסרטיהם האנטי־ממסדיים וההומוריסטיים, והבמאי ההודי אנוורג' קאשייפ, הידוע בסרטיו האוף־בווליוודיים.



במסגרת התוכנית הישראלית, יוקרנו בפסטיבל בהקרנות טרום־בכורה "פרשת אונקולוס" של ימין מסיקה, "קריאה לחלומות" של רן סלווין ו"הורדוס איילנד" של נלי גיא.





הפסטיבל יתקיים בסימן סרטי פולחן ישראליים, שבמסגרתם יוקרנו להנאת הקהל בעותקים משוחזרים הסרטים "בלוז לחופש הגדול" (1986) של רנן שור, "שלושה ימים וילד" (1967) של אורי זוהר, ו"שחור" (1994) של חנה אזולאי־ הספרי. גם "החמישייה הקאמרית" שביים איתן צור, יציינו 25 שנים לשידור הפרק האחרון; ועדיין, ישמור הפסטיבל על צביונו בהבאת השוליים והפריפריה אל מרכז העשייה הקולנועית והטלוויזיונית, ויקיים פאנלים שבמסגרתם יוקרן פרק מתוך "סלאח, פה זה ארץ ישראל", עם הבמאי דוד דרעי, שישוחח על סרטו. בפסטיבל יתארח גם אורי רוזנווקס, יוצר "לוד בין ייאוש לתקווה", שיקרין את הסדרה החדשה שלו, "זכות הצעקה". הפסטיבל ילווה באירועי שירה ומוזיקה של יוצרים רבים, ובהם רועי חסן, אלון עדר ואיה זהבי פייגלין. 



פסטיבל "קולנוע דרום", 3־7 ביוני, סינמטק שדרות וברחבי העיר