כשהשחקן ג’ף גולדבלום, הזכור גם כד"ר איאן מלקולם, המתמטיקאי הבלתי נשכח של שני סרטי “פארק היורה" הראשונים, התבשר כי 25 שנה אחרי שתלה את תיאוריית הכאוס המפורסמת של דמותו לנצח, הוא מוזמן להופיע בסרט החמישי בסדרה “עולם היורה: נפילת הממלכה", הוא לא יכול היה להאמין: “הייתי המום. הייתי כל כך מופתע, שהיה צריך לנער אותי. אבל מיד אחר כך התחלתי להרגיש את האקסטזה. מישהו היה צריך לזרוק עלי משהו. ריחפתי באוויר, כמו אדם מאוהב".



למרות הזמן שעבר מאז הופעתו הבלתי נשכחת בסרט, נראה שהמותג “פארק היורה" ודמותו של ד"ר איאן מלקולם הם בלתי נפרדים.


בין היתר זכורים מהסרט דבריו שלפיהם, “אי אפשר לחזות את העתיד, מה שעשוי להשתבש כנראה ישתבש, והגולם צפוי לקום על יוצרו", ואזהרתו מעוררת החרדה: “החיים ימצאו דרך".



“יש את השיר של פרנק סינטרה, The Second Time Around. אני אוהב את המילים שלו", אמר גולדבלום על החזרה לדמות. "לחיים יש תחושה כזו של זמניות, והם דבר יקר. אני בחור בר־מזל באופן מטורף, אני יודע את זה, לקבל כמות כזו של הזדמנויות ולעבוד עם אנשים נפלאים על פרויקטים מעניינים. אני מניח שהפרספקטיבה שלי עליו היום קצת אחרת, אבל זה עדיין נראה לי שלם. במשחק, זה תמיד מאתגר לבצע את תפקיד הדוקטור הטוב באופן אידיאלי".





כשנשאל מה בן דמותו עשה בזמן שחלף בין שני הסרטים, השיב: “הוא בטח כתב על תיאוריות מתמטיות ומודלים חדשים, על אתיקה בשימוש המדע כמו לכבד את כל החיים והיצורים על הפלנטה המופלאה שלנו, תמך בילדתו הנפלאה שתראו בסרט ובעוצמה שלה, ובזכות כמה זיכרונות בלתי נשכחים, חי את החיים במלואם בכל רגע".



גם הדור הבא של משפחת גולדבלום כבר נחשף לדמות המיתולוגית של האב. “הראיתי לצ’רלי, הבן שלי, דקה אחת מהפרסומת של הסופרבול (שבה הוא הופיע השנה בסצינה מהסרט – ע"א), הוא היה מרותק אמר: ‘אבא, שוב’", סיפר גולדבלום.



כשנשאל אם הייתה לו אפשרות לאלתר בסרט, אמר כי “אני אוהב לעשות את זה, אבל התסריט היה בנוי באופן נהדר. עם זאת, אולי הייתי מציע קישוט או שניים, פה פטרוזיליה, שם חתיכת תפוז". 


ג'ף גולדבלום צילום מתוך עולם היורה. באדיבות yes
ג'ף גולדבלום צילום מתוך עולם היורה. באדיבות yes


יום לא נשכח

גולדבלום נולד בפיטסבורג שבפנסילבניה למשפחה יהודית אורתודוקסית. לישראל הגיע כמה פעמים, ואף הצטלם כאן לסרט “אדם בן כלב" לצדה של איילת זורר, על פי ספר של יורם קניוק. הוא החל לשחק בתיאטרון כבר מגיל 17 ושמר על פרופיל נמוך בכל הנוגע לחייו האישיים.

לאורך הקריירה שלו הופיע, בין היתר, בסרטים “נאשוויל", “הרומן של עם אנני" ו"הזבוב", שבו הופיע לצד ג’ינה דיוויס. השניים התחתנו אך התגרשו זמן קצר לאחר מכן. לאחרונה הוא שיחק בשובר הקופות “תור: ראגנארוק" והוציא אלבום ג’אז. כמו כן, הוא יופיע על שער מהדורת יולי של המגזין GQ הבריטי, ומככב גם במותחן העתידני “מלון ארטמיס" לצד ג’ודי פוסטר.

בסרט “עולם היורה: נפילת הממלכה", בבימויו של הבמאי הספרדי חואן אנטוניו ביונה ולפי תסריט של קולין טרוורו (במאי הסרט הקודם "עולם היורה"), תולים ציפיות רבות. כזכור, הסרט הקודם שבר שיאים והכניס 524 מיליון דולר כבר בסוף השבוע הראשון להקרנתו. ההצלחה מיקמה אותו במקום השלישי בעולם בשוברי הקופות, עד להקרנת הסרט “מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר".

ג'ף מפארק היורה הראשון. באדיבות yes
ג'ף מפארק היורה הראשון. באדיבות yes


הפעם העלילה עוקבת אחרי הפארק שהוחרב ונשלט כעת על ידי הדינוזאורים המשובטים. איום חדש בדמות הר געש אימתני שעלול להתפרץ בכל רגע ולהכחיד את הדינוזאורים מזניק את קלייר (ברייס דאלאס הווארד), מנהלת הפארק לשעבר, והיא מגייסת את אוון (כריס פראט), מאמן הדינוזאורים, לעזרתה.

“שאלוהים יסלח לי אם אני יוצא מחמיא יותר מדי, אבל אהבתי את כל הסרטים של ביונה", אמר על במאי הסרט. "הוא היה ממוקד להפליא, נלהב, מבריק בטוב טעם. גם ברייס וכריס היו לגמרי מסבירי פנים. קולין טרוורו גאון. איזה איש מקסים. הוא מלא השראה ויותר מדי נדיב עם זה. הוא ביים אותי כדוקטור מלקולם גם לפרסומת של הסופרבול, וזה היה יום בלתי נשכח".