עד לפני כמה שנים השחקנית ורד פלדמן הופיעה על המסך באופן קבוע, בין היתר ב"האלופה", "האקס המיתולוגי", "אולי הפעם", "מסודרים", "מסכים", "לא לפני הילדים", "הצרות שלי עם נשים" ועוד. מאז היא קצת פחות על המסך שלנו, אבל הספיקה להתחתן ולהביא בשש שנים שלוש בנות - האחרונה בהן לפני תשעה חודשים. בסוף השבוע האחרון היא חזרה למסך, הגדול הפעם, בתפקיד ראשון בסרט לילדים - "גיבור בעננים", שיצר יובל המבולבל עם הבמאי אביעד קידר, בכיכובו של המבולבל.



"מפתיע אותי שאני עושה בפעם הראשונה סרט לילדים", אומרת פלדמן, שדווקא שיחקה בשנים האחרונות בסדרות נוער, בהן "גאליס", ו"החממה"."מאז שנהייתי אמא, נפתח בי מקום יותר מחובר לעולם הזה, כי אני רואה את המשמעות של תכנים שילדים צורכים ובוחרת אותם בפינצטה".



את נותנת להם לצפות בכוכבי ילדים?
"אני מראה להם דברים שיכולים להעביר מסר, ולכן אני אוהבת את הסרט. זה סרט עם אמירה מאוד עמוקה ומשמעותית, והדמות שלי מייצגת את לב המסר".





את צילומי הסרט "גיבור בעננים" החלה שבועיים אחרי הלידה. עם ליווי של מטפלת צמודה על הסט. בסרט, שבו מככב כאמור כוכב הילדים יובל שם טוב בתפקיד עצמו, הוא מעין אלגוריה על חייו, ובמרכז העלילה עומד כפר שמח שמייצר עננים שהכל בו ורוד, עד שמגיעה אליו מלכת החול ששונאת עננים ומשבשת את כל השמחה. אז מחפשים ילדי הכפר את הגיבור האולטימטיבי שילחם נגדה, כשהפור נופל על יובל המבולבל, שבכלל לא מרגיש גיבור. תפקידה של הפיה הטובה (פלדמן) הוא לגרום ליובל המבולבל להאמין בעצמו שוב, ולמצוא בתוכו כוחות פנימיים.



אירוני שבסרט יובל המבולבל נדרש לכוחות פנימיים, כשגם במציאות יש להניח שלאור פרשת הקוקאין בה נקשר שמו, הוא נדרש לכוחות פנימיים.
"יכול להיות, אבל מה שמאוד אהבתי בתסריט, זה שאין בו דמויות רעות. אפילו מלכת החול לא מפחידה כמו בסיפורי ילדים אחרים, ומתברר שגם היא מפחדת".



פלדמן (36), תל־אביבית ובתה של הבמאית בלהה פלדמן, הפכה לאמא לראשונה לפני שש שנים, נשואה לסזר ביגר, תאורן במקצועו. הם הכירו בפרויקט הקולנועי "48 שעות". "עד אז", היא מספרת, "הייתי בתקופת רווקות. כשהכרתי אותו, הייתי על סף ייאוש ושבורת לב. עד שפגשתי אותו, לא יכולתי לדמיין את זה באמת. גם תוך כדי תהליך בניית המשפחה, לא דמיינתי שזה קורה. גם עכשיו אני לא מעכלת מה שקורה לי. זה גדול מדי".


ורד פלדמן. צלם : רפי דלויה
ורד פלדמן. צלם : רפי דלויה


אבל פלדמן היא למודת מצבים לא פשוטים. כשאמה הייתה על ערש דווי, גילתה לראשונה, כמעט במקרה, את זהותו של אביה הביולוגי: קובי אסף, מורה למשחק ודוקטור לשפת גוף. אחרי ההלם הראשוני, הם יצרו הצגה משותפת, "מישו ופועה", שהוצגה ביתאטרון תמונע בתל אביב.

מה הצעד הבא שלך כשחקנית?
"אני רוצה לכתוב לעצמי תפקיד בסרט, אולי גם בסדרה. משלב מאוד מוקדם במשחק, הבנתי שאני צריכה לכתוב לעצמי. כתבתי הצגה שהוצגה בתיאטרון תמונע על סיפור חיי, ביימתי גם את 'ציקי', סדרת רשת שרצה בפייסבוק עם נועה קולר, ובמרכזה דמות משוגעת לחלוטין. זה לא רווחי, אבל בעיניי, אם אתה עושה את זה, כנראה אתה צריך לעשות, ואם אתה חולם באמת ומאמין, זה יקרה".