21 סרטי קולנוע באורך מלא הוגשו השנה לשיפוטם של חברי האקדמיה – אחד מהם ייצג אותנו בקטגוריות הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר האמריקאי. חמשת הסרטים המתמודדים בקטגורית הסרט העלילתי הטוב ביותר הם האופה מברלין, הנשף, עץ תאנה, שרוכים ופרא אציל. "כשאני הולך לקולנוע אני רוצה ליהנות, ולכן אני אלך לראות את כל שאר הסרטים המתמודדים השנה רק אחרי שהתחרות תסתיים, כי אני מעדיף לוותר על המתח של לראות סרט טוב אחר שמתמודד בתחרות" הודה בחיוך מרקו כרמל, הבמאי של הסרט "פרא אציל" המועמד לעשרה פרסי אופיר, בין היתר לאלון אבוטבול, כשחקן המשנה הטוב ביותר, וליאת אקטע, כשחקנית הראשית הטובה ביותר.



כרמל מתמודד גם על פרס הבימוי הטוב ביותר מול אופיר ראול גרייצר (האופה מברלין), ינקול גולדווסר (שרוכים), ירון שני (עירום) וצמד הבמאיות, שרון מימון וטל גרניט, עם סרטם המקורי, הנשף. שתיהן מתמודדות גם בקטגורית התסריט הטוב ביותר מול אופיר ראול גרייצר (האופה מברלין), אמרי מטלון ואביעד גבעון (מראות שבורות), דודו בוסי ומרקו כרמל (פרא אציל), עלם-וורק דוידיאן (עץ תאנה). על הפרס השחקן הראשי הטוב ביותר יתמודדו השנה גל תורן (פרה אדומה), ולאד דובינסקי (כאן ועכשיו), יורם טולדנו (הד), נבו קמחי (שרוכים) ונוה צור הכובש (פרא אציל).



על פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר יתחרו לצד אקטע השחקנית ג'וי ריגר (אין בתולות בקריות), לליב סיון (עירום), סתיו סטרשקו (הנשף), שירה האס (מראות שבורות) ושרה אדלר (האופה מברלין). לצד הפיצרים ניגשו השנה לתחרות גם 14 סרטים עלילתיים קצרים, ולא פחות מ- 37 סרטים תיעודיים, בניהם גם סרטו הקודר של שלומי אלדר, "ארץ זרה".



במינגלינג המסורתי, שנערך השנה ב"בית השמחות" בתל אביב, התחככו והתפנקו עם נישנושים בשיק, בר פתוח ומוסיקה עדכנית שניגנה השחקנית, די ג'יי חן יאני, שועלים ותיקים ומשופשפים כמו דב גליקמן (המועמד כשחקן משנה בשרוכים) לצד שחקנים צעירים ונרגשים כארד טריפון- רשף בן העשרים, בוגר מגמת קולנוע ובנו של תאורן בכיר, המשחק בנשף, שזהו סרטו הראשון.

נשיא האקדמיה, מוש דנון, בירך בקצרה ולא פסח על אקטואליה ופוליטיקה והשיב לכל מי שטוען יוצרי הקולנוע חיים בבועה ומנותקים מהמציאות. "לכל מי שמלכלך עלינו אנחנו נוכיח בעשייה כי אנחנו עושים סרטים שמספרים את הסיפור של החברה הישראלית", אמר. טקס חלוקת פרסי האקדמיה, שיערך ב-6.9 באשדוד וישודר בערוץ השני, מבטיח להיות אקטיביסטי במיוחד, שזור בלא מעט ערבית מחאתי ויכלול נאמבר פתיחה מפתיע ומרגש במיוחד עם אילן פלד הנהדר והלא צפוי.