"שחקן, מה שלא יעשה, תמיד יישאר שחקן, ועם כל הדימוי שלי כקומיקאית וכחקיינית, לא הייתה לי בעיה לזלוג לתפקיד דרמטי בסרט 'שרוכים'. מה גם שהבמאי שלו, ינקול גולדווסר, מכיר את היכולות שלי מאז שביים אותי בסדרה 'מעורב ירושלמי'", כך יפית אסולין (38), מנקודות החן הבולטות שבסרט.



איך היה המפגש החוזר עם ינקול?
"מעולה! אני אוהבת מאוד את ינקול. גבר־גבר בעיניי. הן כאדם הן כבמאי שנותן חופש יצירתי לשחקנים שלו. לדעתי, במאי שיודע לתת לשחקנים קרדיט, מצליח להוציא מהם דברים טובים".



מיהי ריטה בסרט "שרוכים"?
"ריטה, בעלת מסעדת פועלים כזאת, היא מעין בת חסותו של ראובן, בעל מוסך, שמגלם דב'לה גליקמן. עם הזמן גדי, בנו המוגבל, הופך להיות בן חסותה, אחרי שאביו נפטר".




היה עלייך להתאפק כדי למחוק מהפנים את המצחיקונת, המאפיינת אותך בתפקידים אחרים שלך?
"אני לא צריכה להתאפק. אומנם אני בדרך כלל קומיקאית ומתעסקת הרבה בחומרים קומיים, אבל בחיים אני לא ליצנית החצר, שעושה כל הזמן צחוקים. יש בי גם צדדים מופנמים ועדינים".

וריטה?
"בן אדם מאוד חם, אוהבת אנשים, קצת מאמא כזאת, עם יכולת נתינה גדולה מאוד".

מיכולת הנתינה הזאת נהנה גדי המוגבל, שמגלם נבו קמחי. ספרי על המפגש איתו בסרט.
"הכרתי את נבו לפני שנים ב'מעורב ירושלמי', אם כי לא ממש יצא לנו שם לעבוד ביחד. כעת, העבודה איתו הייתה חוויה מדהימה. נבו המקסים הוא פרטנר מהטובים שהיו לי. אחד שמפליא להפעיל את השחקן מולו".

קולנוע, טלוויזיה, תיאטרון - מה נמצא אצלך במקום הראשון?
"האידיאל שלי הוא ששלושתם יהיו לי כל הזמן. כלומר, סרט בשנה, פרויקט או שניים בטלוויזיה, ותיאטרון באופן קבוע".

ובמציאות?
"במציאות המסך קורץ לי קצת יותר בתקופה הנוכחית, בעקבות זאת שתיאטרון עשיתי המון עוד לפני שהכירו אותי בטלוויזיה. שבע שנים שיחקתי בהבימה. עכשיו אני בעיקר בבית ליסין".



לאן נעלמו החיקויים המדהימים שלך לזהבה בן, אופירה אסייג, צופית גרנט, יונית לוי ועוד?
"היו בתוכניות שונות בטלוויזיה, ומן הסתם יהיו בהמשך. בין לבין דיבבתי את כל הדמויות הנשיות של 'במדינת הגמדים', תכנית הסאטירה של 'כאן', וזה היה משהו מגניב לגמרי. העיסוק שלי בחיקויים תורם לי אחר כך בדמויות השונות שאני מגלמת".

את מקבלת תגובות מקורבנות חיקוייך?
"עד עכשיו לא. למרות שאני מניחה שאיך שאני מחקה, לא מפריע להן לקבל את החיקוי שלי ברוח טובה. נראה לי שלא קשה להבחין שאני אוהבת את מושאי החיקוי שלי. דבר ראשון אני שחקנית, שבין השאר עושה גם חיקויים".

מה עם תכנית בידור משלך?
"אני מתחילה להשתעשע ברעיון הזה. אולי סוג של סטנד־אפ. כבר התחלתי לכתוב, אחרי קורס כתיבה אצל הבמאי שבי גביזון. ייתכן שזה יתפתח לכיוון של סרט משלי".

עם איזו דמות מזהים אותך ברחוב?
"בעיקר עם מירי מ'זגורי אימפריה', אם כי לאחרונה זה נע לכיוון אורלי אמסלם מ'שלטון הצללים' ולדמות ששיחקתי בסרט 'ישמח חתני'. יש מלא פידבקים".

את משתטחת על קברי צדיקים כמו מירי זגורי?
"ממש לא. (צוחקת) זה ממני והלאה. היא מחפשת זוגיות ולי, ברוך השם, יש את ערן שלי. מספיק לי שאני משתטחת על המיטה".

ומחוץ לקריירה?
"כמי שנולדה וגדלה ביפו, אני אוהבת מאוד את הים. בלי קשר לים, אני גם אוהבת לרקוד, אבל לא עושה את זה מספיק. בא לך לרקוד?"