“צעצוע של סיפור 4”


הסרט הרביעי בזיכיון האנימציה הענק של פיקסאר ודיסני, “צעצוע של סיפור”, צפוי להיות המרגש ביותר מבין הארבעה – יש אפילו סיכוי שתזילו דמעה – ואולי גם יהיה האחרון בסדרה. בסרט הנוכחי מצטרפת לחבורה המוכרת “פורקי” – כפית־מזלג שהפכה בעצמה לצעצוע, והגיבור וודי יוצא למסע הרפתקני. אפשר לראות את הסרט באנגלית, ולהתענג על קולותיהם של טום הנקס וטים אלן (ועוד כוכבים כקיאנו ריבס וכריסטינה הנדריקס), או ללכת על הגרסה בעברית, בדיבובם של דרור קרן ואלון נוימן.




“החיים הסודיים של חיות המחמד 2”


בני האדם שיצרו את המיניונים יצרו גם את חיות המחמד שכיכבו לפני שלוש שנים בסרט האנימציה “החיים הסודיים של חיות המחמד”, שסיפק הצצה אל עיסוקיהם, תחביביהם ונפשם של מיליוני כלבים, חתולים וארנבים החיים בינינו. בעקבות הסרט הראשון, שהיה הסרט המצליח ביותר בישראל ב־2016 והכניס כמיליארד דולר בעולם, מגיע “החיים הסודיים של חיות המחמד 2”, שבו מקס הטרייר מתמודד עם שינויים משמעותיים בחייו, ובראשם התינוק החדש של הבעלים שלו. מקס כל כך דואג להגן על התינוק הקטן, עד כדי כך שהוא מפתח טיקים של חרדה. בעצת פסיכולוג הכלבים, המשפחה יוצאת לטיול “מרגיע” בחווה, שם היא פוגשת את כלב החווה האמיץ והוותיק רוסטר (שאותו מדבב הריסון פורד במקור).




“ספיידרמן: רחוק מהבית”



בני נוער חובבי קומיקס וגיבורי־על ישמחו לשמוע שבקרוב מגיע סרט הספיידרמן החדש של מארוול, ובו טום הולנד חוזר בדמותו של פיטר פארקר/ספיידרמן הצעיר, ולצדו מייקל קיטון, זנדאיה קולמן, ג’ייק ג’ילנהול ומריסה טומיי. עלילת הסרט מתרחשת אחרי אירועי הסרט “הנוקמים: סוף המשחק”. פיטר פארקר נאלץ להתמודד עם מותו של המנטור שלו, טוני סטארק (איירון מן), וחוזר לתפקיד ספיידרמן אחרי היעדרות ארוכה. במהלך טיול באירופה עם חבריו לכיתה, מגויס פיטר על ידי ניק פיורי, לצדו של מיסטריו, במטרה להילחם ביסודנים: ארבע ישויות הנחושות להמיט הרס ברחבי אירופה.





“טבאלוגה - הסרט”


תאריך יציאה: 11.7



בישראל לא מכירים את טבאלוגה הדרקון הירוק החמוד, אבל בגרמניה הוא להיט: בעיר ארפורט אפילו העמידו פסל שלו. את טבאלוגה יצר כוכב הרוק הגרמני פטר מפאי עוד בתחילת שנות ה־80. מאז הוא צמח להיות זיכיון ילדים פופולרי הכולל סדרות וסרטי אנימציה, הצגות ואלבומים. עתה מגיע אלינו “טבאלוגה - הסרט”, שיצא בגרמניה בשנה שעברה. טבאלוגה הוא דרקון צעיר שמתגורר עם אביו המאמץ, שהוא במקרה עורב, בגרינלנד הפורחת. הוא לא מצליח לירוק אש ומחליט לצאת ולחפש דרקון בוגר שילמד אותו איך לעשות זאת. בדרך הוא פוגש את לילי, נסיכת הקרח, שמובילה אותו אל לורד ארקטוס, שליט איסלנד. אולם ארקטוס מתגלה כרשע מרושע; הוא רוצה להשתלט על גרינלנד ולהקפיא אותה, והוא כולא את טבאלוגה כדי למנוע ממנו להפשיר עם אש את המקום. לילי מתייצבת לצד חברה הדרקון, משחררת אותו מכבליו, והשניים יוצאים להרפתקה סוחפת כדי להציל את מולדתו.



“אגלי דולס”


תאריך יציאה: 11.7



מותג הבובות הפרוותיות “אגלי דולס”, בעלות המבט ההמום והשיניים הבולטות, הופך עתה לסרט אנימציה בהפקתו של רוברט רודריגז, ששמו מקושר למערבונים מקסיקניים מסוגננים ולבמאי קוונטין טרנטינו יותר מאשר לסרטי אנימציה, אם כי יש לו ניסיון לא רע בעולם סרטי הילדים, בתור מי שחתום על סדרת סרטי “ספיי קידס”. באמריקה, הבובות המתהדרות בכיעורן תחת הטאגליין “מושלם לא להיות מושלם”, מדברות בקולותיהם של קלי קלרקסון, פיטבול וניק ג’ונאס, ומכיוון שגם לדוברי העברית מגיעים מדבבים סלבס, אגלי דוג העברי מדבר בקולו של לא אחר מאשר סטפן “קומסי קומסה” לגר.





“הרפתקה בשחקים”


תאריך יציאה: 11.7



רוב סרטי הילדים שעולים אצלנו הם מיובאים ומדובבים, אבל מדי פעם מייצרים גם בארץ סרט ילדים מקורי, עם עלילה כל־ישראלית. סרטו של ליאור חפץ, “הרפתקה בשחקים”, הוא סרט לייב־אקשן עם אפקטים של אנימציה ממוחשבת, המיועד לילדים קצת יותר גדולים. יותם ונועה (אמיר טסלר והילה נתנזון), נער ונערה חובבי תעופה בני 13, מוצאים ב”בית קברות למטוסים” גרוטאה של מסרשמיט, מטוס הקרב הראשון של חיל האוויר. יחד עם מוריס (אריה צ’רנר), זקן ערירי שהיה טייס קרב בשנות ה־50, הם מחליטים לשפץ את המטוס ולהטיס אותו במפגן יום העצמאות, כנגד כל הסיכויים. חוץ מקשיים טכניים, דרישות הלימודים ותחילתה של אהבת נעורים, הם צריכים להתגבר גם על ההתנגדות של ההורים. אמו של יותם (ריקי בליך) משתמשת באסתמה של בנה כדי להרחיק אותו מהתחום לאחר שאביו הטייס מצא את מותו בהתרסקות, ואביה של נועה (נתי רביץ) הוא טייס קרב במילואים שמתייחס אליה כאל ילדה קטנה. התסריט נכתב בהשראת “הרפתקה בטייסת”, ספרו של עודד מרום, שהיה טייס קרב, נחשב אלוף הפלות מטוסי אויב ושימש מפקדה של טייסת 101, טייסת הקרב הראשונה.





“מלך האריות”

תאריך יציאה: 18.7

25 שנה אחרי סרט האנימציה הפופולרי של דיסני, מוציאה דיסני רימייק ל”מלך האריות”, בבימויו של ג’ון פאברו. העלילה אמורה להיות דומה לעלילה המקורית. ההבדלים המהותיים הם כמובן האנימציה הממוחשבת הריאליסטית – סימבה, נלה, מופסה ופומבה נראים ממש כמו חיות נשיונל ג’יאוגרפיק אמיתיות – והמדבבים הכוכבים, שדוברי האנגלית ייהנו מהם. בראש הרשימה עומדת בגאון ביונסה, המדבבת בסרט את נלה הלביאה.


“תעלול של טיול”

תאריך יציאה: 25.7

סרט אנימציה לכל המשפחה מהיוצרים של “מדגסקר”. הכל מתחיל כשחסידה הדוור מתבלבל בין הכתובת של פנדה לכתובת של דוב ומוסר בטעות חבילת תינוק ליעד הלא נכון. הדוב, שתמיד עושה הכל נכון, מחליט לארגן משלחת כדי למסור את החבילה להורי הפנדה. ארנב, שכנו חסר המנוחה של דוב, משכנע אותו שיאפשר לו להיות חברו למסע, וביחד עם שקנאי הפטפטן, זאב הפחדן וטיגריס הרומנטיקן, הם עומדים בפני סכנות רבות בדרכם להביא את החבילה ליעדה.


“אגדה עם זנב”

תאריך יציאה: 25.7

סרט טרולים ללא שום קשר לטרולים הוורודים, הסגולים והתכולים עם השיער הזקור ששיגעו את ילדי העולם. הטרולים בסרט האנימציה הזה יותר חומים, פחות מנצנצים ופחות רוקדים לצלילי ג’סטין טימברלייק. מדובר כאן בעלילות נסיך הטרולים טרים, שנותרו לו רק עוד שלושה ימים להציל את אביו, המלך גרום, אשר הפך לאבן, וזנבו נגנב על ידי הרוח הרעה של היער. טרים וחבריו יוצאים למסע מסוכן ופרוע, דרך ממלכת הטרולים, כדי להחזיר את זנבו של גרום, לשחרר אותו מהכישוף ולהחזיר את הממלכה לשליט האמיתי.


“שכחו אותי בגלקסיה”

תאריך יציאה: 1.8

סרט אנימציה צרפתי על ילד־אסטרונאוט, שנמצא במשימה חשובה בחלל עם הוריו האסטרונאוטים. יום בהיר אחד הוא מגיע בטעות לכוכב לא מוכר המאוכלס ביצורים מוזרים. בעזרת שני חבריו – רובוט הישרדות ומעין כלב־חלל – יוצא הילד לחפש את משדר הרדיו רב העוצמה שבאמצעותו יוכל לאותת לצוות החילוץ ולשוב לכדור הארץ.

“פליימוביל”

תאריך יציאה: 8.8

לגדולים יש אינספור סרטי לגו ושלל ספין־אופ, אז גם לקטנים מגיע. זה לא סרט “דופלו” (הלגו הגדול יותר של חברת “לגו” הדנית) אלא סרט “פליימוביל”, על קוביות הבנייה הגדולות יותר של החברה המתחרה, גאוברה ברנדשטטר הגרמנית. מדובר בקופרודוקציה גרמנית־צרפתית, שנוצרה על ידי המפיקים של הסרט “הנסיך הקטן”, ובה אח ואחות נשאבים יחד אל תוך המיצג המרכזי בתערוכת פליימוביל והופכים לדמויות פליימוביל בעצמם. צ’ארלי הופך לוויקינג פליימוביל עוצמתי, וכשהוא נחטף על ידי פליימובילים אחרים, אחותו מרלה יוצאת בעקבותיו. בדרך היא עוברת בין עולמות משחק שונים, מהמערב הפרוע עד לרומא העתיקה, וחווה שלל הרפתקאות.

“דורה והעיר האבודה”

תאריך יציאה: 8.8

אדפטציית הלייב־אקשן של סדרת האנימציה הפופולרית של ניקלודיאון מציגה את דמותה הפופולרית של דורה, שכבר התבגרה וכעת היא חוקרת צעירה, בגילומה של השחקנית/זמרת האמריקאית בת ה־17 איזבלה מונר. לאחר שבילתה את רוב חייה בחקירת מעמקי הג’ונגל יחד עם הוריה (אמה בסרט היא אווה לונגוריה!), דורה נאלצת להתמודד עם ההרפתקה המסוכנת ביותר שלה אי פעם - התיכון. כשסקרנותה והרגליה לחקור את סביבתה מובילים אותה, מובילה דורה את בוטס (קוף וחברה הטוב ביותר), את בן דודה דייגו וקבוצה של בני נוער להרפתקה במטרה להציל את הוריה ולפתור את התעלומה הבלתי אפשרית שמסתתרת מאחורי תרבות האינקה האבודה.




“אנגרי בירדס 2”

תאריך יציאה: 8.8

אם נהניתם ב־2016 מסרט ה”אנגרי בירדס” הראשון, אין שום סיבה שלא תראו גם את השני. הציפורים עדיין כועסות, החזירים עדיין רשעים, ואם המזגן עובד כמו שצריך והפופקורן טרי, מה כבר יש לכם להפסיד.

“הסוד של לילי”

תאריך יציאה: 22.8

השם בעברית עלול להרתיע, אבל הסוד של לילי הוא לא נורא כל כך. הוא דווקא די מגניב: היא יכולה לדבר עם בעלי חיים. סרט לייב־אקשן גרמני על ילדה ג’ינג’ית בת עשר שמסבכת את משפחתה בצרות בגלל היכולת שלה לדבר עם חיות. כשהמשפחה נאלצת שוב לעבור דירה בגלל הילדה, היא מבטיחה להוריה להפסיק לדבר עם החיות. מזל שהיא לא עומדת בזה, כי בסופו של דבר רק הכישרון המיוחד שלה יכול להציל את גן החיות בשכונה החדשה שלה.