"חלק ממני יצא לעולם והופך להיות נחלת הכלל", מתפייטת המוזיקאית מאיה הרמן על "דירת שני חדרים", סינגל שני (אחרי "מהפכה") מתוך אלבומה השני. כשמאזינים לו רב קשב, אפשר גם להבין למה. בקולה הנעים, משתפת הרמן את מאזיניה בחלומותיה ובכמיהותיה להגשימם. "רציתי להספיק לראות הכול/ לחפש/ לעוף רחוק/ ואז ליפול", היא שרה.

השירים שלך חשופים מאוד.
"אין לי שום בעיה עם חשיפה. אני לא מתביישת במי ומה שאני, וכותבת על מה שכולנו חיים וחווים. כמובן שיש את הפרסונה הציבורית, ויש את מה שקורה בבית, וזה אף פעם לא בסימביוזה מלאה. אבל אני כותבת את השירים ושרה, והקהל לא טיפש, וכדי שזה יהיה אמין, אני צריכה להיחשף".

מאיה הרמן - דירת שני חדרים - קליפ רשמי
זאת הסיבה שאת כל כך פעילה ברשתות החברתיות?
"אני אוהבת את זה ומרגישה שכך אני מתקרבת ומכירה את הקהל שלי. הם כותבים ושואלים שאלות, ואני יכולה לדבר איתם. יש לי יחסים מאוד קרובים עם הקהל, הפייסבוק והאינסטגרם. הם רמה אחת לפני הופעות. לא סתם אני מנהלת את הדפים שלי, ומשתפת בחיים האישיים שלי. אני לא מכונת כתיבה, אלא אדם עם סיפורים, והייתי רוצה שהם ירצו לפגוש את האדם שמאחורי השירים".
והם רצו. הצלחת להשיג עשרות אלפים שקלים דרך אתר מימון ההמונים "הדסטארט".
"זאת חוויה שחיברה אותי ברמה נוספת עם הקהל. התלבטתי אם לצאת בקמפיין. בסוף החלטתי שאין לי מה להפסיד. ובאמת, בזמן לא רב, הגעתי ליעד - 40 אלף שקל - אומנם רק שליש מהסכום שצריך כדי להפיק אלבום, אבל עדיין מדהים". 
הקלסר מגיל 8
הרמן (26) נולדה בבית מוזיקלי בגבעתיים. אמה, המשוררת פזמונאית מירי פייגנבוים, כתבה, בין היתר, את "בוא" של ריטה. "כשכל הילדות הקטנות נכנסו לנעלי העקב של אמא שלהן, אני כתבתי שירים", צוחקת הרמן. "יש לי עדיין את הקלסר מגיל 8 שבו כתבתי שירים. כתיבה היא דבר משחרר. גם לילדים וגם למבוגרים".
לצד כתיבת שירים, שיחקה בילדותה כדורסל, עד שלדבריה "הפסקתי לגבוה והתחלתי לשיר". בתיכון התחילה במגמת מוזיקה, הלחינה, כתבה וניגנה לחברים, אבל פרשה לטובת מדעי החברה, כי חלמה להיות פסיכולוגית.

לצבא לא התגייסה, בשל סוכרת נעורים. במקום ללבוש מדים, התנדבה בעמותות המסייעות לאנשים בעלי מוגבלויות. "היו לי שנתיים קשות", היא משחזרת. "רציתי להתגייס, להיות כמו כולם, ולא אפשרו לי. בגי 20, כשיצא פרופיל חדש לחולי סוכרת, החלטתי שאני מתגייסת, אבל אז כל החברות שלי השתחררו וויתרתי".
בגיל 23 הוציאה אלבום בכורה. "אני אוהבת את האלבום הזה, כי הוא מסכם את תקופת הנעורים שלי בצורה מדויקת", היא משתפת בשטף, "אבל כשאני מאזינה לו, אני מבינה שהתבגרתי. מה שהעסיק אותי פעם היה אהבה ומערכות יחסים. כיום הראייה שלי היא יותר פנימה. באלבום החדש יהיו
שאלות שעוסקות בחיפוש עצמי". 
האלבום הראשון יצא בחסות "הד ארצי", אבל הפעם היא עושה הכול לבד. "זה כיף שיש חברת תקליטים, כי הכל יותר קל. אבל כשהתבגרתי, הבנתי שאני צריכה ללכת בדרך הקשה".
הדרך הקשה הובילה אותה לחודש וחצי בברלין, להקלטות באולפן של המוזיקאי אמיר צורף, שעבר להתגורר בבירה הנחשקת בעקבות אשתו, הזמרת סיון שביט. "התאהבתי בעיר", היא מודה. "אבל אני מחוברת לארץ, וקשה לי לחשוב על הגירה. עדיין לא עשיתי את שלי כאן, ויש לי עוד מה להראות".
הצעד הבא להראות מה היא יכולה יהיה ביום שישי הקרוב, בהופעת צהריים בתיאטרון תמונע. "לא הופעתי כמעט שנה", היא מספרת. "לקחתי זמן כדי לעשות ניקיון וסדר אצלי. זה היה תהליך רגשי ונפשי עמוס מאוד. כשיצא הסינגל, הבנתי שסוף סוף השתחרר אצלי משהו, אז החלטתי לחזור להופיע".
מאיה הרמן. 9.1 . שישי, 13:00 , תאטרון תמונע, שונצינו 8, תל אביב