הסרט הראשון של ג'ניפר לופז לשנת 2015, שיעלה אצלנו ביום חמישי הקרוב, הוא "השכן ממול" – מותחן פסיכולוגי בו היא מגלמת מורה בתיכון ומילף פר-אקסלנס, שמתפתה לוואן-נייט-סטנד עם השכן הצעיר שלה, אותו מגלם ריאן גוזמן, המוכר מסדרת סרטי הנעורים המרקדים "סטפ אפ". הבעיה מתחילה, כמובן, כשהוא מפתח אליה אובססיה לא בריאה. ואיך אפשר שלא?
העניין עם לופז הוא שהיא עושה כל כך הרבה דברים, שגם כשחלקם בירידה, יש לה מספיק מיזמים מצליחים אחרים באוויר. קריירת הפופ שלה, לדוגמה, לא ממש בשיאה כרגע. בקיץ האחרון היא הוציאה את אלבומה השמיני, “A.K.A”. שני הסינגלים הראשונים מתוכו, "I Luh Ya Papi" ו“First Love", אכזבו במצעדים. הסינגל השלישי, “Booty”, דוקא עשה את העבודה.
"טוכעס" אמנם לא העפיל לראש המצעד, כמו בימים טובים יותר של קריירת הפופ של הכוכבת, אבל הוא הגיע למקום ה-18 במצעד האמריקאי. במקור קראו לשיר "Big Booty" ("טוכעס גדול"), שזה כידוע היה סימן ההיכר של הכוכבת הלטינית במשך שנים ארוכות, עד שניקי מינאז' פרצה עם נתונים פיזיולוגיים בלתי סבירים ושמה את ישבנה המפואר של לופז ללעג.
לופז כמעט ופסלה את השיר בגלל השם, אבל אחרי שהשמיעה את גרסת הדמו לילדיה והם התלהבו, היא החליטה להקליט אותו בכל זאת, ופשוט לקצר את השם. העובדה שהשיר נפתח במילים "טוכעס גדול גדול, יש לך טוכעס גדול" לא עד כדי כך הפריעה לה. ובזמן שהילדים אהבו את השיר, המעריצים אהבו את הקליפ לרמיקס, בו מוחלף הראפר פיטבול (שכבר שנים משתף פעולה עם לופז בכל אלבום שהיא מוציאה, ולאחרונה טענו מדורי הרכילות שהוא חם עליה אש) בראפרית האוסטרלית הבלונדינית איגי אזליה.
לא ברור אם מישהו התכוון, אבל הטייטל של השיר שמיצב את מינאז' בתור מלכת האחוריים, מרפרר ללהיט קולנועי ישן של לופז עצמה (מישהו זוכר את סרט הניינטיז שלה עם הנחש הגדול?), אבל אנחנו סוטים מהנושא.
על תקן השופטת הרחומה של אמריקן איידול. צילום: רויטרס
הוא הוסיף כי האלבום "מייצג צומת דרכים עבור כוכבת על בת 45. לופז צודקת כשהיא אומרת שכבר אין לה מה להוכיח, אבל הסאונד שלה צריך להתפתח לצד יתר הקריירה שלה". ולמרות זאת, אין סיבה שהדברים האלו ידאיגו אותה יותר מדי. אחרי הכל, הקריירה שלה כזמרת היא רק אחד מהכובעים הרבים שהיא חובשת, ובינתיים יש לה לא מעט אפיקי הכנסה אחרים להתמקד בהם. נגיד, קולנוע.
אחר כך עתידה לופז לככב בדרמה העצמאית "Lila & Eve", בה היא והשחקנית ויולה דייוויס מגלמות שתי נשים שנפגשו בקבוצת תמיכה לאמהות שכולות. בסוף השנה מתוכננת לעלות גם דרמה טלוויזיונית חדשה מבית NBC, בשם “Shades of Blue”, אותה לופז גם מפיקה. הכוכבת תגלם בה אם חד-הורית שהיא גם בלשית משטרה. והעובדה שהדמות שלה היא אם חד-הורית, היא מן הסתם לא מקרית.
כוכבת נולדה
הקריירה של לופז כבר ידעה כמה עליות וירידות. שנת 2012, למשל, סומנה כשנת הקאמבק הגדולה שלה, בזכות הליהוק ל"אמריקן איידול". העובדה שהיא התיישבה על כסא השופטת בתכנית הריאליטי המוזיקלי לפתע הפכה את כל מה שהיא נגעה בו לזהב, אחרי כמה שנים קשות בהם המותג ג'ניפר לופז סבל מירידה בפופולריות שלו. ההצטרפות של לופז ל"איידול" הייתה הימור גדול שהסריח מנואשות, בעיקר כי לאחר פרישתו של סיימון קאוול החלה התוכנית להיחשב לספינה טובעת. אך ההימור דווקא השתלם. "איידול" עשתה פלאים לתדמית הציבורית של לופז.
היא הצטיירה בתכנית כאם חד-הורית חרוצה ואמביציוזית אך מלאת אמפתיה ואהבה לזולת, שהתרגשה מהצלחותיהם של המתחרים וכאבה את כאבם כשהם כשלו. "התאהבתי בה כשפגשתי אותה", אמר עליה בזמנו סטיבן טיילר, סולן להקת אירוסמית, אחד השופטים בתוכנית. וזה בדיוק מה שקרה לאמריקה כולה.
לא כזמרת, לא כרקדנית, לא כמישהי מפורסמת או מצליחה או מישהי שמוכרת מיליוני אלבומים. זה היה הצעד השני בשבילי, כשהראשון היה שילדתי את ילדי. לאט לאט בניתי בטחון עצמי". למעשה תפקיד השופטת ב"אמריקן איידול" עשה לה כל כך טוב שהיא חתמה קבע. מלבד הפסקה של עונה אחת באמצע, בה היא הוחלפה על ידי יריבת הטוסיק שלה, ניקי מינאז', לופז יושבת חזק על כס השיפוט בתוכנית שחזרה בתחילת החודש למסכים, לעונתה ה-14.
לופז התחילה לכתוב את הספר במהלך ההכנות למסע ההופעות העולמי הראשון שלה, אליו יצאה ב-2012, אחרי האלבום התשיעי שלה ולאחר פרידתה מאנתוני. הספר שתוכנן כמעין ספר זיכרונות קליל ממסע ההופעות, הפך לאוטוביוגרפיה של ממש. "נסעתי בעולם כאם חד-הורית בפעם הראשונה", היא מספרת, "התחלתי לחשוב על כמה שהמוזיקה שלי אוטוביוגרפית, ועל מה שקרה בתקופות שונות בחיים שלי שבהן יצרתי את המוזיקה הזאת".
המתכון לאושר
מיהרה להתחתן, ג'ניפר לופז. צילום: רויטרס
ב-2004 היא התחתנה בפעם השלישית, עם ידידה הוותיק מארק אנתוני, אחרי שבא לנחם אותה כשהייתה שבורת לב מהפרידה מבן אפלק, לו הייתה מאורסת. אפלק העניק ללופז טבעת אירוסין עם יהלום ורוד ענק, אך השניים נפרדו ארבעה ימים לפני החתונה המתוכננת. על כך כתבה לופז בספרה: "כשבן ואני נפרדנו, ברגע שבו חשבתי שאנחנו הולכים להיות מחויבים אחד לשני לנצח. זה היה שברון הלב האמיתי הראשון שלי. זה הרגיש כאילו קרעו לי את הלב מתוך החזה".
אך למרות שהספר מדבר על מערכות היחסים הכושלות שלה, הוא מתמקד ברגשות, במחשבות ובמסקנות בדיעבד, ולא באמת מספק פרטים עסיסיים או אפלים על אף אחת ממערכות היחסים הללו. "מאוד נזהרתי שהסיפור יהיה אך ורק על המסע שלי, שהספר לא יכוון אצבע מאשימה כלפי אף אחד, אלא רק יאפשר לי להביט במראה בשביל עצמי", אמרה. אפילו אנתוני, אחד האנשים הראשונים שהיא נתנה להם לקרוא את הספר, מבסוט מהתוצאה. וכשבעלך לשעבר תומך באוטוביוגרפיה שכתבת, תהיי בטוחה שהיא משעממת.
ולמרות השמועות שלופז וסמארט בילו יחדיו את ליל הסילבסטר (בזמן שמעריציה צפו בסרט תיעודי עליה בטלוויזיה), לופז מכחישה שמדובר בקאמבק ומתעקשת שהיא מתכוונת להמשיך להיות לבד, לפחות לעוד קצת זמן. "אני פשוט לומדת להכיר את עצמי, רק לזמן קצר. אני מנסה להיות החברה הכי טובה של עצמי, ולראות מה אני אוהבת ומה אני רוצה". והמטרה שלה ? "להיות מאושרת כשאני לבד. אני והילדים שלי. אחר כך אולי מישהו יכול להצטרף ולהוסיף לאושר הזה, אבל האושר כבר יהיה קיים".