האופרה הישראלית, החוגגת השנה את עונתה ה-30, תקיים זו השנה החמישית את פסטיבל האופרה במצדה עם שתי יצירות מופת: ׳׳טוסקה׳׳ מאת ג׳קומו פוצ׳יני ו׳׳כרמינה בורנה" מאת קרל אורף.



הפסטיבל יתקיים למרגלות המצדה במועצה האזורית תמר, לאורך שני סופי שבוע, בתחילת חודש יוני, בתאריכים: 4-6 ו-11-13 ביוני, ובמסגרתו יתקיימו ארבעה מופעים של ״טוסקה״ ושני מופעים של ״כרמינה בורנה״.



במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה לרגל השקת ההפקות אמרה חנה מוניץ, מנכ״ל האופרה הישראלית: "בכל שנה אני מזכירה לעצמי שהכל התחיל מחלום פנטסטי שהיה קשה להאמין שאכן יתגשם. והנה, הפסטיבל שלנו קורם עור וגידים זו השנה החמישית, והפעם נזכה להעלות לא אחת, אלא שתי הפקות ענק ושונות לחלוטין האחת מהשנייה, על אותה במת ענק שנבנית כל שנה מחדש במיוחד בשביל פסטיבל האופרה למרגלות המצדה". 



״טוסקה״, בניצוחו של מאסטרו דניאל אורן, מנהלה המוזיקלי של האופרה, ובבימויו של ניקולא ז׳ואל - אחד מבכירי במאי האופרה בעולם - תזמן לצופים חוויה ייחודית על רקע הנוף המדברי, המלווה באפקטים של תאורה על הר המצדה.



אורן בחר בקפידה צוות סולנים בינלאומיים וישראלים, לצד צוות סולני האופרה הישראלית. בנוסף משתתפים מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתן שמייסר, אנסמבל זמרי מורן ותזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.



״כרמינה בורנה״, היצירה הסוחפת של קרל אורף, תלבש אף היא אופי מיוחד בהפקה חדשה שכולה צב־ עים מרהיבים ופירוטכניקה עיצובית, בהשתתפות מאות אמנים בניצוחו של ג׳יימס ג׳אד, ובבימויו של מיכאל זנאנייצקי, בהשתתפות מקהלת האופרה הישראלית, מקהלת הילדים אנקור, תזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית ראשון לציון.



לרגל השנה החמישית לקיומו ראוי לציין שהפקה זו של פסטיבל האופרה למרגלות המצדה היא הגדולה והמורכבת ביותר שהתקיימה בישראל ותעסיק כ-2,500 עובדים, בנוסף ל-700 משתתפים וצוותי תפעול.



האופרות יבוצעו למרגלות המצדה כשהר המצדה יואר בתאורה אמנותית מיוחדת. התשתיות כוללות במה בגודל 35 מ' אורך על 64 מ' רוחב, טריבונה של כ־6,500 מקומות ישיבה נוחים, שטחי חניה למאות אוטובוסים ורכבים פרטיים, תשתיות תקשורת ואינטרנט, מתחם קבלת פנים שבו אלפי מקומות ישיבה וכ־160 חדרי שירותים אקולוגיים. 



"טוסקה". ימי חמישי, 4, 11 ביוני, ובמוצאי  שבת, 6, 13 ביוני, .21:30. 

"כרמינה בורנה", ימי שישי 5, 12 ביוני, 22:00 יונתן אסתרקין.