נסרין קדרי התפרסמה בתוכנית "אייל גולן קורא לך" והרימה לא מעט גבות כערבייה הראשונה שזכתה בריאליטי מוזיקלי. בימים אלו היא מוציאה אלבום אישי הקרוי על שמה, שעליו עבדה שנתיים וחצי.
 
נסרין, שנתיים וחצי עבודה על אלבום? לא נסחפת קצת?
(צוחקת) "בחרתי את השירים בקפידה. רציתי חיבור אישי שלי עם השירים ולכן בחרתי ביוצרים שהתאימו לי. בכל שיר יש את הסיפור האישי שלי והתהליך שעברתי בשנתיים האחרונות. זה אלבום מאוד אישי שחושף את נסרין מכל הבחינות. גם מבחינה אישית וגם מוזיקלית. לא רציתי להתפשר וסתם להעמיס שירים. בחרתי כל שיר בפינצטה".
 

בדרך לראיון שמעתי את "עפה עליו". מה עומד מאחורי השיר הזה?
"המשפט: ׳חיה על הקצה, גם מזה וגם ומזה׳, זאת בעצם אני, חיה בין שני עולמות. איך שקראתי את הטקסט הזה, הרגשתי אליו חיבור מיידי. אני מופיעה בפני הקהל הערבי והיהודי כאחד. כל היופי במוזיקה שהיא מחברת בין כולם. מבחינה אישית, אני חייבת ריגושים. קשה להבין את החיים שלי. איך אני חיה עם כל כך הרבה עולמות וניגודים. זה לא משהו שקל להסביר אותו. בשיר הזה נתתי סוג של הצצה לחיים שלי. זה אולי השיר הכי אישי באלבום הזה, והוא גם האחרון שהוקלט, רגע לפני היציאה שלו".
 
איך נולד הרעיון לשיתוף פעולה עם קהילת הטרנסגנדרים? בתור ערבייה שמגיעה מקהילה שמרנית זה נראה רחוק ממך כמו מזרח ממערב.
"הם הגיעו להופעה שלי בפסטיבל הפסנתר המזרחי בקפה תל אביב. הקהל שלי מאוד מגוון, הכל מהכל: הומואים, לסביות, חילונים, דתיים, מזרחים, אשכנזים, יהודים וערבים. אחרי זה החבר׳ה מהקהילה יצרו קשר ואמרו שהם רוצים שאופיע בערב פתיחת ליין המסיבות שלהם, ׳אריסה׳. כמובן שמיד אמרתי כן. אחרי זה היה להם רעיון לצלם קליפ לקדם את ההופעה. הם בחרו את השיר ׳עפה עליו׳. צילמנו קליפ מאוד ממזרי, מלא צבע ושמחה. זאת הייתה חוויה מדהימה".
 
את שרה גם בערבית וגם בעברית. איך את מגדירה את עצמך?
"אני שרה בדיוק כמו שאני מדברת. אני יכולה לדבר עם אמא שלי בערבית ומדי פעם ייכנסו מילים בעברית. זה הדיבור שלי. ככה גם השירים שלי ׳אנא בחיבאק׳ ו׳חייאתי׳ - שחצי מהפזמון שלהם בער־ בית. זאת השפה שלי, עברית־ערבית. אין לי הגדרה. זה הדבר שאני הכי לא רוצה. אל תשימו לי הגדרה. תנו לי להרגיש חופשייה ומאושרת. ככה כל אחד יכול להתחבר למה שבא לו. אין הגדרה חד־משמעית. אני שרה לכולם בשביל לשמח אנשים ומודה כל יום שקיבלתי את הכלים לעשות את זה".
 
איך הביקורת מהמשפחה ומחברי ילדות שגדלו איתך?
"בתחילת הדרך הביקורת של המשפחה לא הייתה תומכת במיוחד. עם הזמן הם הבינו שזה אני וזה מה שאני רוצה ואוהבת לעשות. היום הם מאוד גאים ותומכים בי, ומגיעים מדי פעם להופעות שלי, ואין דבר יותר מרגש מזה. בהופעה האחרונה שלי ברדינג 3 הקדשתי שיר לאמא שלי, שהייתה איתי על הבמה. בקושי הצלחתי לשיר. שתינו בכינו, ומבחינתי זאת הייתה נקודת שיא בקריירה. לא הייתי מסוג¬לת לעצור את הדמעות. לגבי החברים שלי, הם תמיד תמכו במי ובמה שרציתי לעשות״.
 
מתי עזבת את הבית והחלטת לעבור לראשון לציון?
״זה לא שגדלתי באיזה כפר ערבי מרוחק. במקור אנחנו מלוד. לאחר מכן עברנו לחיפה, שם בעצם גדלתי. לפני כשנתיים עברתי לאשדוד עם החבר שלי ואחרי הפרידה ממנו עברתי לראשון לציון״.
 
איך החיים בעיר לבד? לא חסרה לך השפה והתרבות שלך?
״אני מוקפת ביהודים ובערבים. אני מופיעה בפני שני הקהלים. אני עדיין בקשר טוב מאוד עם החברים הערבים, ובכלל לא מרגישה לבד. ראשון לציון קרובה לרמלה, שם גרה אחותי עם בעלה והתינוק שנולד לא מזמן. אני נמצאת איתה הרבה. יש לי גם חברים מרמלה. החיים שלי מאוד מעורבבים. אני חיה ערבית, מדברת ערבית, עם תרבות ערבית, ובאותה מידה עם העברית״.
 
מה עשית לפני "אייל גולן קורא לך"?
״הופעתי באירועים קטנים ובמועדונים. הייתי מופיעה עם מוזיקה מרוקאית וערבית קלאסית. לא שרתי בכלל בעברית. רק במסגרת התוכנית של אייל גולן עשיתי היכרות אמיתית עם המוזיקה הישראלית״.
 
מה דעתך על המצב הפוליטי במדינה?
״אני מאוד משתדלת לא לתת למצבים פוליטיים להשפיע עלי. קורים הרבה דברים במדינה שלנו, וכל הזמן יש חדשות. אני כאן כדי לעשות מוזיקה ולהביא קצת שפיות לאזור המשוגע הזה. היו מצבים שחששתי מתגובת הקהל. במלחמת צוק איתן חששנו שלא יגיע קהל להופעה שהייתה לי במועדון בתל אביב. כשהגעתי למקום, הייתי בהלם שהמקום מלא וההופעה התקיימה כרגיל. זה לא משהו שבשליטתי. כואב לי כשאני שומעת חדשות רעות, אבל בחלקת האלוהים הקטנה שלי, אני מנסה להביא רק חום ואהבה לכולם״.
 
את כבר יודעת למי תצביעי?
״אני עדיין לא יודעת למי אצביע. אני מאמינה ששלום קורה בין אנשים. במציאות שבה אני חיה, יש כבר שלום. כל שאר המריבות זה בין הפוליטיקאים. בינתיים אני עובדת על אלבום חדש. זה מה שמעניין ומעסיק אותי בימים אלו. בחירות בשבילי זה בחירות של שירים״.
 
מה עם זוגיות חדשה?
״היה לי קשר ארוך עם יהודי שנגמר בשנה האחרונה. למדתי הרבה מהקשר, דברים שאקח איתי לקשר הבא. לא ממש משנה לי אם זה יהודי או ערבי. אני רוצה בן אדם טוב שיקבל אותי ואת מי שאני. כמו שאני מורכבת, ככה הבן אדם שאיתי מן הסתם יהיה מורכב. אני לא בטוחה שאהבה גדולה, אמיתית וארוכה, תגיע בקרוב. אחרי שמונה שנים של זוגיות, אני ממש לא רצה לעבר לזוגיות חדשה. טוב לי ככה, ואם תגיע אהבה גדולה, זאת תהיה הפתעה. אני אוהבת הפתעות״.