לא מסמרים אז למה הם דופקים אותנו/ לא כבשים אז למה הם שוחטים אותנו/ לא תפוזים אז למה הם סוחטים אותנו/ לא אסירים אז יא­ללה שחררו אותנו״.

כך נפתח ״לא מסמ­רים״, סינגל מחאה אקטואלי של כוכב ההיפ הופ
ez (איזי) בשיתוף פעולה עם הראפר והמפיק המוזיקלי ״69״. הבחירות מתקרבות, והכל ברשת מתפו־ צץ מטקסטים פוליטיים. אז עכשיו גם כוכב

ההיפ הופ ez (איזי) יוצא בסינגל חדש באווירה אקטואלית.

בשיר ״לא מסמרים״, מטמיעים איזי ו־״
69״ סיסמה מרחבית חדשה, בניסיון לנסח את ההתחבטויות. מה הדרך הנכונה? במי לבחור? על איזה מועמד אפשר לסמוך?

איזי (
27), או בשמו המלא ארז שרון, הפך לאחד מכוכבי הנוער המובילים וכבר הצ־ ליח לצבור מעל 30 מיליון צפיות ביו־טיוב, זכה בתואר ״פריצת השנה״ אחרי אלבום

בכורה שהנפיק להיטים כמו ״כלבויניקית״ ו״כולי בהיי״, ובימים אלו ממשיך לאלבומו הבא, עם סינגל ראשון המכויל בול עם הבחירות.

מה קרה שמראפר מחמד לבני נוער, אתה קופץ קפיצת ראש לבריכה של הג­דולים עם טקסט פוליטי?
״הקהל שלי, שמכיר אותי, יודע שחוץ משירים כיפיים שמתנגנים במועדונים, יש לי שירים יותר מחאתיים. אני אף פעם לא חוסך מסרים נוקבים שיושבים לי בבטן. מספיק להאזין לשירים כמו 'פנים קרות' ו׳מריאור', שיצאו כבר לפני כמה שנים, כדי להכיר בי עוד צדדים, מעבר ל'ראפר מחמד לבני נוער'. המוזיקה תמיד הייתה הכלי שלי לבוא לידי ביטוי, גם ברגעים הקשים והעצובים וגם ברגעים המשמחים. ככל שאני מתבגר, אני כותב על הדברים שמעסיקים אותי, ומשתדל לא להישאר מקובע, גם מבחינת הסגנון וגם מבחינת הטקסטים״. 

איך נולד הרעיון לשיר מחאה?
״האמת היא שזה לא היה מתוכנן. ישבתי באולפן עם המפיק המוזיקלי וחברי הטוב, עומרי '69'. תוך כדי שיחה חברית דיברנו על המצב שאליו הגענו בישראל 2015. התחלנו סתם לג׳מג׳ם, וככה יצא לנו 'לא מסמרים'. בתור ראפרים קשה לנו לשיר שירי מחאה בהופעות.

הקהל מגיע כדי לשמוח, לברוח ולשכוח. אז החלטנו ליצור שיר שמצד אחד יהיה כיף להופיע איתו, ומצד שני מצליח לשחרר את זעקתנו על הנו¬שאים שמפריעים לנו במדינה. זה לא שיר המחאה הראשון ובטח לא האחרון שלי. יש עוד שירי מחאה באלבום הבא״.

למה בחרת דווקא בשם ״לא מסמרים״?
״כדי להשאיר את האימפקט של המאזין עם המסר שלו - אל תדפקו אותנו! אני יודע שזה נשמע סלנג, אבל חיפשנו שורה זכירה שתיחרט אצל המאזין, כדי שיבין שדי, נמאס! אנחנו בני אדם במדינה הזאת, לא חפצים, ונמאס להרגיש שבכל מקום מנסים לדפוק אותנו״.

אתה לא נוקט בשיר עמדה פוליטית ברורה. לאיזה צד אתה שייך?
״בתקופות רגישות שיש בעם כמו בחירות, מלחמות ומשברים כאלו ואחרים, תמיד יהיו שני צדדים למטבע, כשלכל צד תמיד יהיו טענות מוצדקות. לכן אמנים בתקופות כאלה מורידים את הראש ופוחדים להשמיע את קולם לציבור הרחב, מחשש שיאבדו קהל. בעיני זה בולשיט אחד גדול.





הראפר איזי. צילום: משה נחומוביץ', יח"צ

אני חי כבר מספיק שנים בישראל בשביל להבין שחוץ מהאיום האיראני, יש איום לא פחות מאיים והוא הסוגיה החברתית-כלכלית. רוב העם שלנו מתקשה לסגור את החודש בכבוד. לי כאזרח וכמוזיקאי יש הרבה מה להגיד על יוקר המחיה, המיסוי הגבוה ביחס לגובה השכר במשק, ועוד אינספור בעיות שגורמות לפערים עמוקים בחברה. אז לשאלתך, ככל הנראה אצביע לכחלון, בתקווה שהוא באמת יעשה מאמץ להביא לשינוי. הלוואי ויהיו בישראל עוד חברות חשמל ונראה את אותה מהפכה שהייתה בענף הסלולר״.

אתה באמת מאמין שכחלון יציל את המצב?

״דבר ראשון צריך להוציא את כל החרא מהמגרשים, כדי שאפשר יהיה להתחיל לשחק. אחר כך להתחיל לשקם. כמו שזה נראה בשנים האחרונות, צריך לעשות כאן ספונג'ה יסודית בכל התחומים. הזוי בעיני שאנחנו פחות מחודש לפני בחירות, ואין שום מועמד ראוי שאין עליו מחלוקת. בסופו של דבר כולם יבחרו ברע במיעוטו. מקווה מאד שבממשלה הבאה ישבו אנשים שבראש סדר העדיפויות שלהם יעמדו אזרחי מדינת ישראל. כרגע זה לא מרגיש ככה״.

איך הגעת לעשרות מיליוני צפיות ביו־טיוב?

״בתחילת דרכי שלחתי כמו כל אמן את שירי לרדיו. התשובות השליליות שקיבלתי לא איחרו לבוא. כנער בן 17 זה מאוד ביאס אותי. האלטרנטיבה היחידה שהייתה לי היא להעלות במקביל את השירים גם ביו-טיוב. משיר לשיר נחשפתי ליותר ויותר אנשים. במקביל פתחתי קבוצה בפייסבוק שצברה 120 אלף לייקים. לא עליתי כמו מטאור ביום בהיר אחד. אני תמיד מציב לעצמי יעדים חדשים ושומר אמונים לבני הנוער, שבזכותם הגעתי עד הלום״.

לא מזמן הפכת פרזנטור של חברת האופנה TNT. מה לך ולדוגמנות?
״שיתוף הפעולה עם TNT נולד מתוך החיבור המוזיקלי של המותג איתי. זה היה שילוב טבעי. מבחינתי, הערך המוסף של השת״פ הזה היה החולצות שנמכרו בחנויות עם מיתוג של הלוגו שלי, מפגשי המעריצים בסניפים, הפקת קליפ לשיר שלי והוכחה שלא צריך להיות דוגמן מן המניין כדי להיות פרזנטור של חברת אופנה״.

מה השלב הבא?

״בקרוב יצא לאור האלבום השני שלי. במקביל אני עובד בימים אלה על הופעה חדשה שתרוץ בכל הארץ. בנוסף אני מש-תתף ב'המגזימנים' - מופע מחווה לשיריו של עוזי חיטמן ז״ל, לצדם של דנה פרי- דר, אסף הרץ ועמית פרקש. יש עוד המון פרויקטים בקנה. לא הכל אני יכול לחשוף, אבל אני מאמין שבקרוב תשמעו עליהם. בגדול, אני מאמין שמי שמדבר פחות, מס-פיק לעשות יותר״.