נדב גדג' בן ה-16, זוכה "הכוכב הבא" של "קשת" ו'טדי הפקות', ייצג את ישראל באירוויזיון 2015 בוינה. גדג', אשר התברך בקול עוצמתי וקסם אישי, מביא לתחרות האירוויזיון שילוב מנצח בין אירופה למזרח התיכון.



נדב גדג' - גולדן בוי

השיר "Golden Boy" נכתב והולחן על ידי יוצר הלהיטים, דורון מדלי, אשר התאים את השיר בדיוק עבור יכולותיו האומנותיות והווקליות של גדג' הצעיר והכריזמטי, שככל הנראה יהיה המתמודד הצעיר ביותר בתחרות השנה. מדלי מתאר את סגנון השיר כשילוב בין פופ עכשווי ו-R&B בשילוב עם המקצבים הים-תיכוניים האהובים כל כך בישראל.



היוצר ומלחין השיר, דורון מדלי התפנה לראיון ל'מעריב אונליין' וסיפר לנו מעט על תהליך בחירת השיר, על הזמר הכשרוני נדב גדג' והערכותיו לגבי ההשתתפות של הזוכה ב'כוכב הבא' בתחרות הזמר האירופית.



מדלי, אשר אחראי לכמה מהיצירות המוכרות והאהובות בארץ, כתב בין היתר את השירים: "אבא", "אם יש גן עדן", "בניתי עלייך" ו-"הופה". הפזמונאי והמלחין אחראי גם על כמה מהשירים שאנו שומעים ביום יום כמו נעימות הפתיחה של הסדרות המצליחות: "זגורי אימפריה", "עספור", "גולסטאר" ו-"רויאל שף". בין האמנים עימם עבד, אפשר למצוא את שלומי שבת, אייל גולן, עומר אדם, ליאור נרקיס, מאיה בוסקילה, הראל סקעת ועוד. עבור מדלי, אשר שימש כבמאי שיר בשלוש תחרויות אירוויזיון, זאת תהיה הפעם הראשונה ששיר שהוא כתב ייצג את ישראל ועבורו מדובר בהגשמת יעד וחלום אישי.



דורון, כמה זמן לקח לך לכתוב את השיר?


"לקח לי שלושה שבועות על השעון וכתבתי אותו במיוחד בשביל נדב. התהליך שהיה השנה לכתיבת השיר היה ידוע, מי שזוכה בתוכנית 'הכוכב הבא' ייצג את ישראל. בתחילת העונה "טדי הפקות" פנו להרבה יוצרים בכדי שיעקבו ויגישו שיר לוועדה, היה ברור שהולך להיות דד ליין מאוד צפוף כיוון שאחרי הגמר הוועדה תתכנס ותבחר את השיר. היה לחץ של זמן והתחלתי לכתוב עוד לפני הגמר. עקבתי אחרי התוכנית ואת קרן פלס, הראל סקעת, מוקי ואסף אטגדי (שופטי התחרות- ל.ג) אני מכיר, עובד איתם ועוקב אחריהם".



"ככל שהתקדמה התחרות הבנתי שנדב כנראה יזכה והתחלתי לחפש רעיונות לשיר. בחצי הגמר עומר אדם התארח בתוכנית. הוא בן טיפוחיי, אהבת חיי, השגריר והשר מספר 1 שלי לשמחה וצהלה. כשעומר בחר את נדב לביצוע הדואט הוא הפתיע את כולנו. הם שרו שיר טורקי דיכאוני ובאותו הרגע הבנתי שהוא יזכה בתוכנית וחיכיתי לזכייה שלו. יום לאחר הזכייה הלכתי להקליט ולעשות סקיצה".



השיר היה מכוון לנדב ספציפית?


"השיר היה רק בשביל נדב ואפשר לשמוע את זה. כל ההשפעות של הפופ האמריקאי נמצאות שם במיוחד בשבילו ואת ההשפעות האחרות אני מביא מעצמי. בתור אחד שאוהב אירוויזיון והיה שם שלוש פעמים, אני רוצה שההשפעה הים תיכונית תשתלב עם הסגנון של נדב שהוא פופ אמריקאי. החלום הגדול הוא לחזור לעשות שמח באירוויזיון ולהרקיד את אירופה לצלילי המוזיקה שלנו. בסופו של דבר כולם רוצים לרקוד ולשמוח באירוויזיון והגיע הזמן שגם אנחנו נעשה משהו כזה".



"הרצון הוא שזה יהיה שיר בלתי נשכח". דורון מדלי. צילום: יח"צ

מה התחזית שלך? אנחנו יכולים לזכות?
"כשאני עושה משהו אני עושה אותו בכדי לנצח אבל לנצח זאת לא סיסמה. מבחינתי שירי מימון באה לנצח באירוויזיון (אירוויזיון 2005, הגיעה למקום השביעי, ל.ג) והיא ניצחה לחלוטין. הרצון הוא שזה יהיה שיר בלתי נשכח ואת הניצחון האמיתי שלנו נדע עוד כמה שנים כשנראה אנשים רוקדים וזוכרים את השיר".

איך היו התגובות לשיר?
"השיר יצא אתמול בלילה והתגובות באתר הרשמי של האירוויזיון היו שהוא יהיה להיט וכמה שמח ומגניב הוא. אני חושב שאנחנו נהיה בלתי נשכחים ואין לי ספק שנעלה לגמר. אני לא מאמין באמונות תפלות ובעין הרע. אני באמת חושב ומאמין שנגיע למקום גבוה. בסופו של דבר, אם ניכנס לנתונים של התחרות אז בשלב הגמר יהיו 27 מדינות (המספר הכי גבוה של מדינות שהשתתפו אי פעם, ל.ג), יש שנים שזה נורא ברור מי זוכה ויש שנים שההצבעה מתפזרת. אני מאוד אשמח שנהיה קונצנזוס".

איך בחרת את השם "גולדן בוי"?
"זה שם שעלה לי בראש וישר הבנתי שזה ממותג, יש לו אווירה וסטייל והיה לי מאוד חשוב להיות מקורי. לא היה שיר כזה, יש שני שירים שנקראים "Warrior" (לוחם באנגלית. ל.ג) בתחרות השנה שזה קצת מוזר, אבל היה מאוד חשוב לי המקוריות של השיר והשם כמובן".

מילות השיר "Golden Boy" מספרות את סיפורו של בחור צעיר שבור לב, אשר החליט שהתרופה הטובה ביותר לכאב ליבו היא לצאת לחגוג את החיים בתל אביב ומזמין את כולם לבוא ולשמוח יחד איתו.

הקליפ לשיר מציג את גדג' במרכזה של העיר ללא הפסקה – תל אביב-יפו. הצילומים התקיימו במספר מוקדים שונים ברחבי העיר, ביניהם גג בניין עיריית תל אביב-יפו, כיכר רבין, ומסיבת רייב-פורים בכיכר המדינה שאירחה 60,000 חוגגים.

חצי הגמר של האירוויזיון ישודר בערוץ הראשון בתאריך 19/5/15 ואילו הגמר של התחרות ישודר גם הוא ברשות השידור ב-23/5/15 בבירת אוסטריה, וינה.