אחרי הראיון שעורר סערה ב"לה מונד", בו צוטט הזמר אסף אבידן כאומר שהוא "לא מחשיב את עצמו ישראלי", הוא הגיב לכך בעמוד הפייסבוק שלו והסביר כי דבריו סולפו: "אני פשוט לא מגדיר את עצמי כישראלי כי אין לזה שום אמירה מאחורי זה. יש כל כך הרבה סוגים , צבעים, דעות , אישיויות, תרבויות בתוך המדינה הזאת , שמה לעזאזל זה אומר??! אני לא ישראלי. אני בן אדם. הומו ספייאן", אך הוסיף: "אני לא בורח מהחובות והזכויות שהמדינה הספציפית שנולדתי בה נותנים לי".


"לכן בכל ראיון שלי אי פעם (!) מהשנייה הראשונה", ממשיך אבידן, "תמיד אמרתי... אני לא "אמן ישראלי" ... אני "אמן מישראל". אני לא בא לייצג את ישראל. אני לא פוליטיקאי. אני לא דיפלומט. ובתור בן לדיפלומטים מעולם לא חפצתי להיות אחד. "רק על עצמי לספר ידעתי", ועד כמה שזה נשמע נרקיסיסטי , זה הדבר היחיד שמעניין אותי. 

"לא מפחיד אותי גל של לאומנות בשקל וחצי שדופק לי על הדלת ומאיים לנשל אותי כי הם קראו בעיתון משהו שמדגדג להם בחוסר בטחון קולקטיבי או אישי או וואטאבר... לא בגלל זה אני מסביר. אלא בגלל שנשבר לי הזין שאנשים מצטטים אותי לא נכון... זה מתחיל בשטויות ברכילות... שאני מבליג , נמשך בכתבות צבע הזויות וחסרות דיוק ברמה פושעת, שאני מבליג... כי אני אומר ... טוב , שטויות, אנשים יודעים לא לקחת ברצינות כל מה שכתוב במדיה", מבקש הזמר הבינלאומי.

"אני כן "מישראל". ואת זה אף פעם לא הסתרתי. לא שיניתי את השם או החבאתי את זהותי. גם כשלא היה תמיד נעים. אבל זה מאיפה שאני. לטוב ולרע. אבל זה שאני נולדתי פה לא מכריח אותי למות פה. לא מכריח אותי להעביר כל רגע וכל נשימה שלי עלי אדמות בגבול הדמיוני של פיסת אדמה אחת". 
 
"אני כן רוצה להיות קצת באיטליה. למה? כי מה זה עניינכם ? כי יש שם אוכל טוב ויין טוב, ואדמה ירוקה רחבה שעולה כמו קופסת נעליים בתל אביב. ויש שם שקט", כתב אסף אבידן והסביר שהוא רוצה "לבנות אולפן הקלטות באמצע שום מקום וליצור את האמנות שלי בשלווה. תתבעו אותי! מה לעזאזל איכפת לכם איפה אני ישן כשאני לא בסיבוב הופעות?? ממילא אני 80 אחוז מהזמן במלונות מחורבנים ביבשות שונות? איפה זה בדיוק כואב?"

הוא הסביר שהוא לא "יורד" מהארץ: "בא לי כשאני חוזר בימים הבודדים שיש לי חופש בשנה לחזור למקום ירוק עם קצת עצים ושמים עם אוכל ויין טוב ושפה חדשה ללמוד... ככה בא לי ... אני לא עוזב את הארץ. לא משנה את האזרחות או את התושבות ועדיין משלם ביטוח לאומי, מס הכנסה, וביטוח רפואי בארץ. אני אבוא לבקר בארץ בדיוק אותה כמות ימים שבאתי לבקר בשש שנים האחרונות. שום דבר לא השתנה".

אבידן סיים בהערה למי שסער סביב הראיון שלו לתקשורת הצרפתית: "לכל אלה שכבר זרקו את האלבומים שלי מהחלון, נעמדו על רגלייהם האחוריות והצביעו על מפות בזעם. אתם לא חייבים להחזיר אותי לליבכם או למדפיכם. אם זה כל מה שהיה צריך כדי לעבור מההערכה לשנאה, אז אולי עדיף כך".