יש לכם פנטזיה ליצור קליפ ומיקס מוזיקלי משלכם? הפרויקט Mix The City, שיתוף פעולה של המוזיקאי פורץ הדרך קותימן והמועצה הבריטית, מציע לכם פלטפורמה וידיאו אינטראקטיבית בינלאומית חדשנית ומדליקה במיוחד, שתאפשר לכל אחד מכם למקסס קליפ לפי הראש היצירתי שלו.

הפרויקט מתבסס על מאגר סרטונים וקטעי נגינה שיצרו 12 מוזיקאים מקומיים, ומלווים צילומים עכשוויים מאתרים שונים בתל אביב, שהוטמעו בתוך דוגם הצלילים הדיגיטלי, ונותן גרוב חדש לעיר העברית בקצות האצבעות שלכם. והכי חשוב, את כל הערבוב המדליק שיצרתם, תוכלו לשתף מיד בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות.
ליוזמה הבריטית-ישראלית החדשה הנ"ל שותפים הצמד טים וטום מסוכנות הקריאייטיב הלונדונית Flying Object - המתמחים בפיתוח פלטפורמות דיגיטליות אינטראקטיביות, ושימוש בטכנולוגיות ככלי ליצירת חוויה סיפורית; סטודיו רול - השותפים לפיתוח הטכני; חברת The Space מבית BBC ואמן הווידיאו הפורה קותימן (אופיר יקותיאל), שכבר הספיק להציג עבודות וידיאו במוזיאון גוגנהיים בניו יורק, ועומד מאחורי הפרויקטים הדיגיטליים - THRU YOU שבמסגרתם יצר אלבום אודיו ויזואלי שהורכב כולו מעשרות סרטוני יוטיוב שונים, שאותם כרך לידי יצירה מוזיקלית אחרת.
"מיקס דה סיטי" חוצה לא רק את גבולות היצירה, שהופכת נגישה וקלה עבור רבים, אלא חוצה גם יבשות וימים, ואחרי תל אביב עתיד לגלוש לגלזגו ולערים רבות נוספות בעולם.

לגרסה הראשונית של תל אביב נבחרו מוזיקאים מגוונים כמרינה מקסימיליאן, התקליטן סאבו, המתופף אמיר ברסלר, המלחין אדם שפלן, הגיטריסט אורי בראונר כנרות (בום פם), החצוצרן ספי ציזלינג (פאנקנשטיין) ביחד עם נגן הטרומבון יאיר סלוצקי (הדג נחש), אמן כלי ההקשה עידן קיי, צמד היוצרים רדיו טריפ, המפיק האלקטרוני די.ג׳יי כלבתא, זיואר בהלול - מלחין יליד עכו, לירון מיוחס - מתופפת על תוף הפאטנם, ושלוש נגניות בכלי מיתר - הדס קליינמן, ניקי ויעל שפירא.
הסרטונים המלווים את קטעי המוזיקה צולמו בלוקיישנים ייצוגים כמו מועדון הפסאז׳ ברחוב אלנבי, פארק הירקון, כיכר הבימה, כיכר דיזנגוף, יפו, מוזיאון תל אביב, שכונת פלורנטין, ארכיון רשות השידור, יצירות הארכיטקטורה של העיר הלבנה, פארק צ׳רלס קלור ורצועת החוף של תל אביב.
חלון השימוש החכם של הפרויקט (mixthecity.com) מאפשר לכל גולש ליצור מיקס לפי הקצב והדמיון שלו באמצעות המקלדת, מכל מחשב, סמארטפון או טאבלט, ומבוסס על סמפלים ודגימות של לופים. לחיצה על תיבה של כל אחד מהמוזיקאים השונים תנגן את אחד משני הקטעים שיצר, לחיצה נוספת תעצור אותו ולחיצים אחרים מאפשרים להתחיל מחדש, ליצור אפקט, להקליט את "הבישול" שלכם, ולצפות בקליפ שיצא ממנו.
"הרעיון הבסיסי הוא שכל אדם יכול ליצור קליפ. גם מקצוען וגם חובבן ימצאו עניין ב׳מיקס דה סיטי״׳, מבטיח קותימן, שרואה בדוגם החדש דרך נפלאה לחשוף את תל אביב והתרבות בישראל.
אחת המשימות הקשות שעמדו בפניו הייתה לבחור את המוזיקאים שישתתפו בפרויקט מתוך היצע אדיר של כישרון מקומי, כשכל אחד מהם קיבל ממנו סולם וטמפו מסוים, שאיתו הוא יצר רצף אחד ארוך של מוזיקה לעריכה.
המועצה הבריטית, הפועלת ביותר ממאה מדינות, רואה בפרויקט הנ"ל דרך חשובה לבניית אמון ויצירת הזדמנות תרבותית בין לאומית עבור יוצרים מבריטניה ומדינות נוספות.
"׳מיקס דה סיטי׳ היא דוגמא לכוח שיש לתרבות לחבר בין אנשים, ולהתגבר על מחסומים אמיתיים או מדומים. החיבור העולמי הזה בין החדשנות הבריטית והתרבות הישראלית, נותנת לאנשים ברחבי העולם את המראות והקולות של תל אביב בקצות האצבעות שלהם", מוסיף בסיפוק אלן גמל, מנהל המועצה הבריטית בישראל.