א.
אבא - אביו של רובי, פיט קונוויי, הוא זמר ובדרן מועדונים ותיק, שמתארח מדי פעם בהופעות של בנו.
אחוריים - ע״ע תחת.

אלבום אחרון - בסוף השנה שעברה הוציא וויליאמס את אלבומו האחרון, "Under the Radar Volume 1״, שמורכב משירים שלא נכנסו לאלבומיו הקודמים. וויליאמס עשה כאן מעשה ביונסה והוציא בהפתעה אלבום ללא סינגלים מקדימים. האלבום יצא בהוצאה עצמית, באותו יום שבו הוציאו טייק דאת - מהם נפרד בפעם השנייה - את אלבומם החדש.
אמריקה - וויליאמס תמיד חלם לכבוש את אמריקה, אבל זה מעולם לא קרה.
אקסיות - רשימת הלשעבריות המפורסמות של וויליאמס ארוכה מאוד. בין היתר, הוא יצא עם הזמרת האוסטרלית נטלי אימברוליה, השחקנית הבריטית אנה פריל והדוגמנית הניו זילנדית רייצ׳ל האנטר (אחרי שנפרדה מרוד סטיוארט). הוא גם סיפר שניהל פרשיית אהבים קצרצרה עם ניקול קידמן על יאכטה ב-2004. וויליאמס היה מאורס לניקול אפלטון מאול סיינטס, וניהל רומנים עם לפחות שתיים מחברות להקת הספייס גירלז.

ב. 
בעיות - לרובי היו לא מעט כאלה בחייו. הבחור סבל מדיכאון, מאניה-דפרסיה, ביטחון עצמי נמוך, השמנת יתר, בעיות הורמונליות והתמכרות לסמים, אלכוהול, סיגריות, כדורי מרשם ומשקאות אנרגיה.
 
ג.
גארי בארלו - החבר הכי דומיננטי בטייק דאת, שאותו וויליאמס אף פעם לא סבל, ובצדק. בארלו תמיד היה האנטיתזה של רובי: צנון יבשושי וחסר הומור. כשבארלו הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, אחרי הפירוק של טייק דאת, סיפר רובי שהוא קנה את הדיסק ולמחרת החזיר אותו לחנות בטענה שהוא חרא, ודרש את ה-14.99 פאונד שלו בחזרה. אך הסכסוך הנצחי הסתיים ב-2009, כשוויליאמס חלק במה עם חבריו לשעבר במופע צדקה לילדים ברויאל אלברט הול בלונדון. רובי וטייק דאת הופיעו לחוד, אך איחדו כוחות בשיר הסיום. וויליאמס חיבק את בארלו לעיני העולם, והם שרו יחד את ״Hey Jude". משם הדרך לסינגל משותף ולחזרה רשמית לחיק טייק דאת הייתה קצרה.


טייק דאת ורובי ויליאמס. צילום: ויקיפדיה
 
ג׳יימס בונד - בסוף שנות ה-90 חלם וויליאמס להיות הג׳יימס בונד הבא, ואף שניסה להוכיח את כשירותו לתפקיד בפרודיה/מחווה ל-007 בקליפ ללהיט ״מילניום״, הוא לא קיבל את התפקיד.
 
גיל - רובי וויליאמס בן 41.

ד.
דואליות - הליצן הזיין, המניאק החמוד, סמל המין השמנמן, הציניקן הרגיש, בעל האגו הנפוח ורגשי הנחיתות. וויליאמס תמיד שיחק משחק כפול והילך על הקו שבין גיבור ואנטי-גיבור. פעם הוא האמת הצרופה ופעם הוא בלוף ענק. פעם הוא שמנמן ומסורבל ופעם הוא חתיך עם קוביות בבטן. זה כבר שטיק ישן, אבל עושה רושם שהוא עדיין עובד.
 
דיסקוגרפיה - עד כה הוציא וויליאמס 11 אלבומי סולו והשתתף בארבעה אלבומים של טייק דאת.
 
ה.
התחלה - כשרובי היה בן 16, ראתה אמא שלו מודעה בעיתון על אודישנים ללהקת בנים חדשה. הילד ניגש לאודישן, התקבל וכך הפך לחבר הצעיר ביותר בטייק דאת.
 
ו.
וידויים - וויליאמס לעולם לא יהסס להתוודות על שטויות שעשה, להודות בטעויות, לצחוק על עצמו ולחשוף את הפגיעות והחולשה שלו. אפשר לחשוד בו שמדובר בטקטיקה כדי לזכות בלב הקהל, אבל האמת היא שקשה שלא להאמין לו.

ז.
זהות מינית - במשך שנים הייתה זהותו המינית של וויליאמס נתונה לספקולציות, והוא כמובן אוהב לצחוק על כך, גם אם תמיד הכחיש שהוא הומו. לפני שנתיים, אגב, הוציא אלבום סווינג בשם ״Swings Both Ways״ -סלנג לדו-מיני.

ח.
חרטות - במהלך הופעה מנה וויליאמס את הדברים שהוא מתחרט עליהם: ״שני ביקורים במוסד גמילה, האלבום ׳Rudebox' רג׳רי האליוול. הייתי צריך ללכת על ויקטוריה״.
 
ט.
טוסיק - ע״ע תחת.
 
טייק דאת - במחצית הראשונה של שנות ה-90 הייתה טייק דאת להקת בנים חתיכית שריגשה ילדות בנות 12, ואילו בגלגול המאוחר שלה, שנמשך מהאיחוד המדובר ב-2005 ועד עצם היום הזה, היא הפכה ללהקה של גברים שמורים היטב, שמרגשת את אותן ילדות מפעם, שבינתיים בגרו. וויליאמס היה חבר בלהקה בשתי קדנציות: מ-1990 עד 1995 (בפעם הראשונה עזב/הועזב כי השתולל יותר מדי), ושוב, מ-2009 עד 2012.

טייק דאת התפרקה קצת אחרי עזיבתו הראשונה של וויליאמס, אך התאחדה בהצלחה רבה לפני עשר שנים. וויליאמס לא עמד בפיתוי, ועל אף חוסר הקוליות של הדבר, השלים עם חבריו הוותיקים והתאחד עם הלהקה לאלבום אחד, ״The Progress״, שיצא ב-2010. אחריו הוא שוב עזב והמשיך בדרכו העצמאית.
 
י.
 ילדים - לרובי ולאשתו, איידה פילד, יש שני ילדים. האב הגאה הבריז מההופעה של טייק דאת בטקס הנעילה של אולימפיאדת לונדון, כי אשתו הייתה בהריון מתקדם. פחות מחודש לאחר אותו אירוע, בספטמבר 2012, נולדה בתם הבכורה, טדי (תאודורה רוז). כעבור שנתיים נולד לה אח ושמו צ׳רלי (צ׳רלטון ולנטיין).
 
ילד רע - בניינטיז היה וויליאמס מוכר בתור הילד הרע של טייק דאת. הוא חמצן את השיער, שתה המון, עשה סמים, כמעט התפגר בטיימינג לא טוב ללהקה, התפשט בפומבי, ירד בקביעות על חברי להקתו בתקשורת, והגרוע מכל - החל להסתובב עם חברי להקת אואזיס.
 
ישבן - ע״ע תחת.

כ.
כסף - הונו של וויליאמס מוערך ב-130 מיליון ליש״ט, 200 מיליון דולר בקירוב.

ל.
ליאם גאלאגר - הסולן בעל הפה הגדול של להקת אואזיס הוא ההפך הגמור מגארי בארלו החלבי, ועל כן מדובר במושא הערצתו של וויליאמס. בשנות ה-90 ניהלו השניים יחסי אהבה-שנאה סבוכים ומתוקשרים לעייפה, שכללו את העובדה שארוסתו לשעבר של וויליאמס, ניקול אפלטון מלהקת אול סיינטס, התחתנה עם גאלאגר. בינתיים, גאלאגר ואפלטון התגרשו, אז צוחק מי שצוחק אחרון.
 
ליצן - וויליאמס יושב חזק על משבצת הליצן של הפופ הבריטי. הוא צוחק על אחרים, הוא צוחק על עצמו והוא אף פעם לא שוכח שאם הוא לא לוקח את עצמו ברצינות, הוא גם פחות מסתכן בהשפלה וכישלון - שני דברים שהוא פוחד מהם פחד מוות, ולכן גם מפלרטט איתם בעוז.

מ.
מחירים - מחירי הכרטיסים להופעה של וויליאמס בישראל הם בין 390 שקל למקום בעמידה על הדשא ועד 1,300 שקל לכיסא בטריבונת הישיבה. מכירות - וויליאמם מכר יותר מ־77 מיליון אלבומים וסינגלים ברחבי העולם ונחשב לאחד האמנים הבריטים המצליחים ביותר בהיסטוריה.


וויליאמס בהופעה. צילום: James Eppy

מצעדים - הוא הכנים תשעה אלבומים ושבעה סינגלים למקום הראשון במצעד הבריטי, וזה מבלי לספור את הנאמבר־וואנים שגרף ביחד עם טייק דאת.
 
נ.
נבוורת - 375 אלף איש נכחו בשלוש הופעות ענק שקיים וויליאמם באוגוסט 2003, בנבוורת פארק בהרטפורדשייר, חוויה שתועדה באלבום ההופעה החיה ״Live at Knebworth זה ללא ספק היה אחד משיאי הקריירה שלו.
 
נינט - הזמרת שתחמם את הופעתו של וויליאמם בישראל. פורסם שהכוכב בעצמו בחר בה, לאחר שהאזין למוזיקה שלה וצפה בקליפים שלה שנשלחו אליו. תגובתה של טייב: "הבשורה גרמה לי להתרגשות גדולה מאוד".
 
ניקול קידמן - אחרי הצלחת הדואט שלו עם קיילי מינוג, ניסה וויליאמס כוכבת אוסטרלית אחרת. וגם אם הכימיה בינו לבין קידמן הייתה פחות לוהטת מזו עם קיילי, הקאבר המשותף שלהם "Somethin' Stupid״ של פרנק וננסי סינטרה הפך ללהיט הכריסמס הגדול של אנגליה בשנת 2001, בזמן ש 'Swing When You're Winning" -אלבום הקאברים שלו לסטנדרטי פופ נושנים, שממנו היה לקוח השיר - עמד בראש מצעד האלבומים.

נישואים- ב-2006 החל וויליאמס לצאת עם השחקנית האמריקאית היהודייה איידה פילד. כעבור שלוש שנים הציע לה נישואים בשידור חי בתוכנית רדיו אוסטרלית. אחר כך הכחיש את אירוסיהם וטען שזאת הייתה בדיחה, אבל בהמשך אותה שנה הם באמת התארסו, ובקיץ 2010 התחתנו בביתם שבבוורלי הילם. וויליאמם הראשון להודות שהוא לא רגיל להיות נאמן לאישה אחת, אבל נכון לעכשיו עושה רושם שהוא משתדל. 

ס.
סווינג - תת־ז׳אנר קצבי, קליל ורקיד בתוך הג׳אז, שהיה פופולרי בשנות ה־30 וה־40 של המאה הקודמת. וויליאמס, חובב גדול של הז׳אנר, הוציא עד כה שני אלבומי סווינג: ״Swing When You're Winning״ (2001) Swings Both WaysH״ (2013). הראשון מורכב כולו, כאמור, מקאברים לסטנדרטי פופ נושנים, וכולל דואט עם פרנק סינטרה המנוח, ואילו השני הוא שילוב של קאברים עם שירים מקוריים חדשים, וכולל דואטים עם לילי אלן, מייקל בובלה, קלי קלארקסון ואחרים.
 
סמים - אם זה לא חוקי, מסוכן ורע לבריאות, סביר להניח שרובי הסניף, עישן או בלע את זה.
 
ספייס גירלז - כולם יודעים שוויליאמם ניהל פרשיות אהבה עם מלאני צ׳יזהולם(מל סי/ ספורטי ספיים) ועם ג׳רי האליוול (ג׳ינג׳ר ספיים), אבל זה עוד כלום. הכוכב השובב סיפר לתחנת רדיו ארגנטינאית שהן לא היו היחידות, ושהוא שכב עם לא פחות מאשר ארבע מתוך חמש המפייס גירלז. 


ספייס גירלז. צילום: רויטרס

ספר השיאים של גינס - וויליאמס נכנס לספר השיאים ב-2006, כשמכר ביום אחד 1.6 מיליון כרטיסים לסיבוב ההופעות העולמי החדש שלו. 

ע.
עב״מים - וויליאמס טען לא פעם שראה כאלה. האובססיה שלו לחייזרים אף תועדה בתוכנית רדיו בריטית, שהתלוותה למסע החיפוש שלו אחר חוצנים במדבר נוואדה.

עכוז - ע״ע תחת.

עלבון - ״Rudebox״, הסינגל המוביל מאלבומו השביעי של וויליאמס, הוכתר על ידי עיתון ה״סאן״ הבריטי בתור "השיר הגרוע ביותר אי פעם". 

פ.
פרסי הבריטס - וויליאמס מחזיק בשיא הזכיות בטקס פרסי המוזיקה הבריטית. במהלך השנים הוא זכה בלא פחות מאשר 17 פרסים (12 בתור אמן סולו ועוד חמישה עם טייק דאת), הרבה יותר מכל אמן אחר. 
צ.
ציניות - תכונה שוויליאמס מצטיין בה. 

ק.
קאברים - כיאה לבדרן אולד סקול, הרפרטואר של וויליאמס כולל לא מעט קאברים - מקלאסיקות ג׳אז ועד להיטים עכשוויים.
 
קווין - אם לשפוט על פי הסט-ליסט של ההופעות שרובי נתן לאחרונה בספרד, סיכוי טוב שנקבל ממנו קאבר ל-׳Bohemian Rhapsody״ של קווין בהדרן. איזה כיף.
 
קיילי מינוג - בשנת 2000 הוציא רובי סינגל משגע בשם ״Kids״ עם קיילי מינוג, שגם עורר שערורייה, כי וויליאמס הודה בו שהוא חובב מעשי סדום.
 
קיס - במודעות לסיבוב ההופעות הנוכחי שלו, ״Let Me Entertain You Tour״, חוזר וויליאמס לאיפור של להקת קיס, שבו התהדר בקליפ ובעטיפה של ״Let Me Entertain You״. הווי אומר שרובי מתכוון טו-אנטרטיין-אס כאילו זה 1998.

קעקועים - אחד מסימני ההיכר של כוכב הפופ, שבעצם תמיד חלם להיות כוכב רוק.
 
קריירת סולו - את קריירת הסולו שלו פתח וויליאמס בקאבר ^׳Freedom״ של ג׳ורג' מייקל, שאותו הוציא על מנת לחגוג את חירותו החדשה, שבאופן כללי הצטיינה בעיקר בבילויים, בדיכאון ובהשמנה. לקח לו כשנה להתאושש, אבל בסוף זה קרה. הוא יצא ממוסד גמילה מינוס הרבה קילוגרמים והפך לכוכב פופ עצמאי לכל דבר. הפריצה הגדולה שלו הייתה הבלדה המרגשת ״Angels״, מאלבום הסולו הראשון שלו, ״Life thru a Lens״, כשהאלבום השני, ״I've Been Expecting You״, שהוא ללא ספק אחד מאלבומי הפופ הטובים של הניינטיז, ביסס אותו ככוכב פופ ענק בזכות עצמו.
 
ר.
רומנטיקה - ב-1997 הוציא וויליאמס את ״Angels״, שנכנס לקאנון הפופ הבריטי, וזוכה לביצועים קורעי לב בכל מיני תוכניות ״כוכב נולד״ מקומיות. עוד פסגת רומנטיקה מבית היוצר של רובי היא הבלדה ״She's the One״, המלווה בקליפ מקסים, שבו הוא מגלם מאמן החלקה על הקרח.
 
ש.
שורשים - וויליאמס נולד וגדל בסטוק און טרנט, עיר במחוז סטפורדשייר, באזור מערב מידלנדס שבאנגליה. מנהיגי העיר גאים בכוכב הפופ הבינלאומי שהצמיחו, ובכך שהוא לא שכח את שורשיו. לכבוד יום הולדתו ה-40, שאותו חגג בשנה שעברה, קראו לשלושה רחובות בשכונה חדשה בעיר על שם שלושה משיריו: ״Angels Candy Lane״ ,״Way״ Supreme Streets״.

שיים (״Shame") - הסינגל הראשי מאוסף הלהיטים ״In and Out of Consciousness״, שהוציא וויליאמס ב-2010, היה דואט שאותו כתב והקליט ביחד עם בארלו. זאת הפעם הראשונה שהשניים עבדו יחד מאז שוויליאמס עזב את טייק דאת ב-95', וכצפוי, הם כתבו שיר על הברוגז שלהם ועל ההשלמה. השיר עצמו - בלדת קאנטרי אקוסטית משעממת - מיותר לחלוטין, אבל אי אפשר שלא להשתעשע מהסאבטקסט ההומו-ארוטי של הקליפ, שהוא כולו מחווה לסרט ״הר ברוקבק״, כולל טיול דיג רומנטי בנוף אמריקאי הררי ומבודד, שבו השניים מורידים חולצה. הפרודיה על שובר הקופות ההומואי תפורה על רובי. גארי בארלו בטח לא הבין את הבדיחה.
 
ת.
תחת - האיבר שרובי גאה בו יותר מכל. במהלך הקריירה שלו הוא חשף את עכוזו אין ספור פעמים: על מגרש הכדורגל, בתמונות פרומו, על הבמה, על השער של ״ווג״ (כשהוא חובק את דוגמנית העל ג'יזל), ואפילו על עטיפת אלבומו האחרון, ״1 Under the Radar Volume״. בין שהקריירה שלו בעלייה או בירידה, בין שהוא מנצח או מפסיד, אפשר לסמוך על רובי שהוא יראה לכם את התחת בכל פעם.