המוזיקאי הבריטי רוג'ר ווטרס, סולן להקת פינק פלויד לשעבר, נחשב לאחד הקולות הבולטים והקולניים ביותר נגד ישראל בזירה הבינלאומית. ווטרס פנה בעבר לאמנים רבים שתכננו להגיע לישראל, ביניהם ניל יאנג, אלן פרסונס, סינדי לאופר ואחרים, וביקש מהם לא להגיע ולהופיע בארץ, ולתמוך במדיניות שהוא רואה כפסולה וגזענית. 



היום (רביעי) פנה ווטרס למוזיקאי רובי וויליאמס, שיופיע בשבת הקרובה בפארק הירקון בתל אביב, באחת ההופעות הבולטות המדוברות שיפתחו את עונת ההופעות בקיץ הקרוב בישראל. 



במכתב פתוח שכתב לסולן "טייק ד'את" לשעבר, הוא מכנה את ההחלטה שלו להופיע בישראל ככזו שנותנת יד ל"מעשים הנפשעים  של מדינת ישראל והפוליטיקה הגזענית של נתניהו וממשלו". 

 "אל תתן יד למעשים הנפשעים", וויליאמס. צילום: John Wright
"רובי היקר", פותח ווטרס את מכתבו, "באחת התאונות המחרידות במהלך המתקפה המסיבית של ישראל על עזה בקיץ האחרון, נהרגו ארבעה נערים פלסטינים ששיחקו כדורגל על החוף. פשע המלחמה הזה צולם על ידי ארגוני זכויות אדם ועיתונאים ששהו במלון הסמוך לחוף … אני מעלה את הסצנה הנוראית הזו בגלל שאתה ידוע כחובב כדורגל מושבע. כמו כן גם כשגריר של ארגון UNICEF ותומך מוצהר של הגנה על ילדים בסכנה. ועדיין, למרבה הצער, כשזה נוגע לילדים פלסטיניים, כמו אלו שנהרגו בעזה באותו יום, אתה מפגין אדישות מוחלטת למצבם".

במכתבו מאשים ווטרס את וויליאמס בצביעות ודורש מוויליאמס לבטל את הופעתו בתל אביב, או לוותר על תארו כשגריר רצון טוב של יוניצ"ף. "רובי היקר", המשיך המוזיקאי במכתבו. "הופעתך בתל אביב למעשה תסמל את תמיכתך במותם של 500 ילדים פלסטינים בקיץ שעבר בעזה, כולל הארבעה ששיחקו כדורגל על החוף, ותעודד סגר והתעללות במאות ילדים פלסטינים בכל שנה, החיים תחת הכיבוש הישראלי"