קצת מוזר לראות זמרת מופיעה סוליקו על הבמה ובידה אייפון. אך האייפון של סטיבי הוא תמיד על מצב טיסה. סטיבי (סיון בר לב בתעודת הזהות)



היא, כנראה, המוזיקאית החדשה של דור האפליקציות. הלהקה של סטיבי היא האייפון שלה, שבעזרת אפליקציה מוזיקלית הפך ללהקה שלה. כן, סטיבי עושה חזרות עם האייפון.



״חברה מהלימודים הכירה לי את Loopy, האפליקציה שאני משתמשת בה״, מספרת סטיבי, שלמדה באקדמיה למוזיקה בירושלים במשך ארבע שנים, שבמהלכן הופיעה עם להקה בשר ודם. ״זה היה בשנה האחרונה שלנו. באותו זמן הייתי עסוקה בסיום החובות לתואר וברסיטל הסיום, אז לא ממש התעסקתי בזה.כשסיימתי ללמוד, הופעתי עם ההרכב שלי עם מוזיקה קצת שונה. בשלב מסוים הרגשתי שזה לא מה שאני מחפשת, אני לא נהנית מהמוזיקה ולא מרגישה אמיתית. לא מצאתי את עצמי. חוץ מזה, תמיד היו לי עיבודים בראש, ופשוט לא ידעתי לבטא את מה שאני רוצה שהנגנים יעשו. שיחקתי קצת עם האפליקציה ועם אפליקציות אחרות ליצירת מוזיקה. הדבר הראשון עשיתי היה קאבר Cup Song. אחרי כמה חודשים הציעו לי להשתתף בערב מחווה לביונסה, והחלטתי שאני מופיעה לבד עם האייפון בפעם הראשונה. אז עשיתי עיבוד בוסרי  If I Were a Boy. אחרי הרבה זמן שלא נתנו לי להתעסק במוזיקה שחורה שאני כל כך אוהבת, קלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות. והסגנון הזה, בשילוב המוזיקה האלקטרונית, יצר אר אנ' בי (רית'ם אנד בלוז) אלקטרוני. ככה אני מגדירה את הסגנון שלי״.

מאז סטיבי (27), ירושלמית במקור שגרה בתל אביב כבר חצי שנה, ומודה ש״להיות רווקה בתל אביב זאת בהחלט חוויה״ - משתמשת באפליקציות שונות ויוצרת לופים של מוזיקה, וגם משתמשת בהם בהופעות הסולו שלה. ממש עכשיו שחררה אי.פי בכורה הכולל חמישה שירים שכתבה בסגנון אר אנ' בי אלקטרוני. את האי.פי, I Face, הפיק אלון פרץ שגם ניגן על גיטרות, תופים ובס, וניר צפתי בקלידים.
הנה עוד סיבה לאמץ את המוזיקאית הנועזת והחדשנית: האי.פי מומן בעזרת תומכי האתר הדסטארט. ״זה משהו שחשבתי עליו כשאני ואלון, המפיק שלי, התחלנו לחשוב ברצינות על הפקת אלבום״, היא מספרת. ״ידעתי שלא יהיה לי את הסכום, ובאותה תקופה המודעות להדסטארט עלתה. ביקשתי 15 אלף שקלים כי ידעתי שאני לא מספיק מוכרת כדי לקבל יותר. בסוף הגעתי ליעד, אבל הדסטארט לוקחים 9%, אז נשארתי עם 13 אלף בערך״.
למה סטיבי?
״כשלמדתי באקדמיה בשנה הראשונה, עשיתי קאברים לסטיבי וונדר, ויום אחד הגיטריסט שלי אמר: 'היי, סיווי זה כמו סטיבי!'. חשבתי שזה אחלה שם במה בשבילי, ואחרי כמה שנים זה תפס. המשמעות של זה בשבילי היא שזה כמו אלטר אגו, רק שעכשיו זה הפך להיות ממש מי שאני״.
איך יוצרים מוזיקה באייפון?
״את המוזיקה עצמה אני יוצרת דרך כל האפליקציות השונות ובכל פעם מעתיקה לופים לתוך הלופר - שמכיל 12 לופים בכל סשן, ומוסיפה גם קולות. בהופעה או בהקלטת שיר אני פשוט מכניסה ומוציאה לופים שהכנתי מראש. אני לא יוצרת אותם בלייב״.
אז ככה נראית הופעה שלך? מסמסת באייפון?
״אני בדרך כלל מופיעה לבד. גיליתי שזה מאוד נחמד ומלמד אותי הרבה על השירים והמוזיקה שלי. יש לי מיקרופון שעומד על סטנד ועל הסטנד של המיקרופון אני מחברת תושבת מיוחדת שמחזיקה את האייפון במהלך ההופעה. ככה הידיים שלי פנויות ללחיצה יותר נוחה על האייפון ואני לא חייבת להסתכל עליו כל הזמן. זה פורמט קצת יותר אינטימי. מדי פעם אני גם מופיעה עם הרכב. אני נותנת להם את רוב התפקידים בשירים ואני מתעסקת קצת יותר בהופעה ובמוזיקה ופחות בלופים ובאייפון. זאת הופעה יותר אנרגטית ומקפיצה, ואני מרגישה הרבה יותר חופשייה״.