המוזיקאי בי בי קינג, שהביא את ז'אנר מוסיקת הבלוז למרכז הבמה והשפיע על דור של גיטריסטים, מאריק קלפטון ועד סטיבי ריי ווהן, הלך לעולמו. כך לפי דיווח במגזין USA Today. עורך הדין של קינג, שלנצח שמו יהיה קשור בגיטרת גיבסון מסוג "לוסיל", סיפר כי הוא הלך לעולמו.
ריילי בי קינג בשמו המקורי, נולד לבית עני, במיסיסיפי של שנות העשרים, ומגיל צעיר נקשר למוזיקות הבלוז והג'אז. הוא החל בדרכו המוזיקלית בהרכב גוספל שבכנסיה ובהמשך עבר לממפיס, בירת מוזיקת הבלוז, הג'אז והקאנטרי. קיבל את הכינוי בי בי, שהוא קיצור ל-Blues Boy (נער הבלוז) וקיבל תוכנית רדיו משלו שהפכה פופולרית ביותר.
בשנות החמישים, הפך לאחד השמות החשובים ביותר בR&B והתבסס במיינסטרים בשנות ה-80 והלאה, כששיתף פעולה עם להקת U2, אריק קלפטון ורבים נוספים. 

קינג קיבל פרס גראמי על מפעל חיים וכן פרס "היכל התהילה" של הגראמי. בנוסף לכך, זכה בחמישה-עשר פרסי גראמי לאורך השנים על אלבומיו והופעותיו. הוא חלה בסוכרת בשנות ה-80 ואושפז באפריל האחרון כשסבל מהתייבשות, הקשורה למחלה. במאי הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מטופל ב"הוספיס" בביתו. 

קינג היה ידוע בקולו העמוק והמהדהד, ולמרות מה שהוא כינה ה"אצבעות המטופשות" שלו, זכה בצליל גיטרה שניתן לזהותו מיד ושאחרים כמו ג'ף בק ובוני רייט ניסו לחקות.

קינג שר עם הנשיא ברק אובמה בבית הלבן: