שרים באבו גוש


פסטיבל אבו גוש למוזיקה קולית ייפתח בחג שבועות


הפסטיבל יתקיים בימים שישי- שבת-ראשון (22-24.5) ובמהלכו יתקיימו שמונה קונצרטים בכנסייה בקרית יערים, ארבעה קונצרטים בקריפטה ובימים שבת וראשון בין השעות 12:00-16:00 מתקיים הפסטיבל שבתוך הפסטיבל: ארבע שעות מוזיקה בחמישה מוקדים בו זמנית. הפסטיבל, בניהולה המוזיקלי של חנה צור, ייפתח בקונצרט של הרקוויאם של כרוביני. לבקשת הקהל שולבו בפסטיבל היצירות האהובות ' קריאולה' ו'מיסת בואנוס איירס', מחווה לג’ון באאז וקונצרט מוזיקה דרום אמריקאית עם דניאלה סקורקה, זוכת תחרויות האביב שמשפחתה ממוצא דרום אמריקאי. עוד בפסטיבל יצירות מופת מאת מנדלסון, באך, מוצרט, פורה, גרשווין, ברנשטיין, המרשטיין, וילה לובוס ועוד. בסך הכל כמאה יצירות קוליות לכל סוגיהן: אורטוריות, מיסות, אופרה, שירי לידר, מוזיקה קאמרית ומוזיקה אתנית אמנותית.



פואטיקה גלילית


המשוררים ואוהבי השירה חוזרים למטולה בפסטיבל המשוררים במטולה. זהו פסטיבל השירה היחיד בישראל, יתקיים זו השנה ה-18 במהלך חג השבועות בין התאריכים 24-22 במאי 2015. השנה כותרת הפסטיבל היא 'כישופים', כשם שירה של דליה רביקוביץ שהלכה לעולמה לפני עשור. הפסטיבל שהפך לחגיגה השנתית של אוהבי השירה והתרבות בישראל יארח משוררים ישראלים ותיקים לצד צעירים ובמסגרתו יתקיימו ערבי מחווה למשוררים, מפגשים רב תחומיים, מופעי מוזיקה וכן האירוע השנתי של הענקת פרס 'טבע' לשירה. בשני מופעי מוזיקה מרכזיים יארח השנה הפסטיבל את יאיר דלאל עם המופע "'ואהבתָ', המפגיש טקסטים יהודיים קדומים עם שירה עברית עכשווית, ואת רונה קינן עם המופע האקוסטי 'הקול שקורא לי', שיציין עשור לאלבום הבכורה שלה. 



22-24.5, הכניסה לרוב אירועי הפסטיבל היא ללא תשלום למעט מופעי המוזיקה. כרטיסים 04-8377777, www.barak-tickets.co.il



בלי מעלית


אליפות ישראל בטיפוס מדרגות יוצאת לדרך ותתקיים במסגרת מרוץ המדרגות בחיפה.


ביום שישי הבא, ב- 8:00, יוזנק זו השנה הרביעית ברציפות מרוץ המדרגות של חיפה, ובמסגרתו תתקיים אליפות ישראל בטיפוס מדרגות. המרוץ הגדול מסוגו בישראל, מזמין ספורטאים מקצועיים, חובבים ומשפחות מכל רחבי הארץ, למרוץ לא שיגרתי המנצל בצורה מיטבית את הטופוגרפיה הייחודית של העיר חיפה. מרוץ המדרגות החיפאי הוא היחיד בישראל שאינו מתקיים בתוך בניין ומשלב ספורט בריא ומומלץ עם אווירה חגיגית ברחבי העיר.


המרוץ יתקיים ב- 4 מקצים : מקצה עממי למשפחות וחובבי התחום, מקצה מוזל לנוער עד גיל 18.



פרטים נוספים באתר : www.haifastairs.co.il. למידע נוסף: [email protected] או בפייסבוק "מרוץ המדרגות של חיפה".



קסם בלתי נגמר


אל תפסידו את 'מופע השלג של סלבה' שקוצר שבחים בכל רחבי העולם.


Slava’s Snow Show, המופע שהקסים את העולם וקיבל ביקורות מדהימות, מגיע בחודש הבא לישראל. המופע של סלאבה פולונין, שזכה להצלחה רבה ברחבי העולם וגרף פרסים מוערכים, משלב את עולם הקרקס עם הפנטומימה ומציג עולם שלם של דמיון וסף ריגוש שאינו יודע גבולות. שילוב של קומדיה, פירוטכניקה מרהיבה של שלג נופל, ערפל כבד באולם, בועות אוויר, כדורי ענק מתנפחים ועוד מגוון פעלולים. מדובר באמנות הליצנות מהגבוהות בעולם. סלאבה הוציא את הליצנות מהקרקס אל הרחובות ומשם אל התיאטראות החשובים בעולם.


תל אביב, בית האופרה- משכן לאמנויות הבמה- 3-6.6.15, חיפה- אודיטוריום חיפה- 9-10.6.15, לרכישת כרטיסים: 04-8662244, ירושלים- תיאטרון שרובר- 13-14.6.15.