סיבוכים ממחלה או רצח בדם קר?



מותו של ענק הבלוז בי.בי קינג ממשיך להעסיק את האמריקאים. היום (שלישי) הודיעו הרשויות בנבדה כי יפתחו בחקירה בחשד שהזמר והגיטריסט המיתולוגי נרצח בעקבות תלונות שהגישו שתיים מבנותיו, שטוענות כי אביהן נפל קורבן להרעלה מצד האנשים שטיפלו בו. 

 
קינג (89) הלך לעולמו ב-14 במאי בהוספיס ביתי שבו שהה בלאס וגאס. חוקר מקרי המוות של מחוז קלארק, ג'ון פודנברג, קבע כי סיבת המוות הייתה סיבוכים של מחלת הסוכרת שממנה סבל הזמר המפורסם במשך שנים. אולם אתמול בלילה הודיע פודנברג במפתיע כי על אף שעד כה לא התגלו ממצאים מחשידים, בעקבות טענותיהן של שתי בנותיו של קינג כי אביהן הורעל, הוחלט לפתוח בחקירה בחשד לרצח. ביום ראשון בוצעה נתיחה בגופתו של קינג והתוצאות יתקבלו רק לקראת סוף יוני או תחילת יולי. 

 
"אנחנו מתייחסים לטענות ברצינות רבה ונבצע חקירה מקיפה", אמר פודנברג. "אנחנו מתאמים את מאמצי החקירה שלנו עם מחלק הרצח של משטרת לאס וגאס. אני מצפה שהחקירה תימשך לפחות שישה עד שמונה שבועות". 
 
פאטי קינג וקארן וויליאמס, שתיים מ-11 ילדיו של קינג, הגישו תלונות נפרדות, אך זהות, שבהן טענו כי הן מאמינות שאביהן לא מת מוות טבעי אלא הורעל על ידי המנהלת העסקית שלו, לאברן טוני, ועל ידי העוזר האישי של הזמר, מיירון ג'ונסון. "אני מאמינה שאבי הורעל וכי ניתנו לו חומרים זרים", נכתב בכל אחת משתי התלונות של האחיות שהדגישו בתלונותיהן, כל אחת מצידה: "אני מאמינה שאבי נרצח".  טוני דחתה את הטענות של הבנות נגדה. "הן מעלות האשמות כל הזמן", אמרה לוושינגטון פוסט. "מה חדש?". 

התקשורת האמריקאית העריכה במהלך היום כי התלונות הן חלק מהמאבק על ירושתו של קינג שנאמדת במיליוני דולרים. מוקדם יותר השנה הגישו קינג, וויליאמס ובת נוספת, ריטה וושינגטון, תלונה נגד טוני, שאחראית לנכסיו של קינג, בטענה לרשלנות, אולם בית המשפט דחה זאת בטיעון של חוסר ראיות.