אמרו עליהן שהן לא מצחיקות, אז הן הלכו ועשו את הדבר הכי מצחיק שניתן להעלות על הדעת: כבשו את המסך הקטן. ברוכים הבאים לעידן הקומדיה הנשית, תקופה שבה בנות המין החזק מובילות את רצועות הקומדיה בטלוויזיה האמריקאית. 



ה"ניו יורק פוסט" פרסם השבוע כתבה שמוקדשת לנשים החדשות של הקומדיה בטלוויזיה, ומתברר שיש לא מעט מהן: בערוץ "קומדי סנטרל" האמריקאי, שעד לאחרונה נחשב למעוז גברי במיוחד, ישנן ארבע סדרות קומיות בכיכובן של נשים. הסדרה המובילה היא "Inside Amy Schumer" המצוינת, בכיכובה של איימי שומר המצוינת עוד יותר, ואם טרם צפיתם בה זה בדיוק הזמן. 
 
לצדה משודרות שלוש סדרות נוספות, שבהן מככבות קומיקאיות פחות מוכרות בישראל, אבל יש סיכוי סביר שבקרוב תדעו היטב מי הן. Broad City, בכיכובה של אילנה גלייזר ואבי גיי'קובסון, שיצרו ומככבות בה (ואיימי פולהר משמשת כאחת המפיקות); Another Period, סדרה חדשה בכיכובן של נטשה ליגרו (שאותה אתם מכירים אם צפיתם בתכנית של צ'לסי הנדלר) וריקי לינדהום (שהופיעה בתפקידי אורח בסדרות כמו "המפץ הגדול" ו"בנות גילמור"). ועכשיו גם הסטנדאפיסטית ניקי גלסר קיבלה שם תכנית משלה, שתעסוק בסקס ומערכות יחסים. 
 

קומדי סנטרל היא לא הרשת היחידה שהשכילה להבין שנשים הן המצחיקות האמיתיות. גם ברשת הכבלים FX החליטו להמר על כמה מהן, והזמינו קומדיה חדשה בכיכובן של ג'ני סלייט וארי גריינור, שהפרצופים שלהן יראו לכם מוכרים מאוד כי הן שיחקו בלא מעט סרטים). הם גם הזמינו פיילוט לסדרה מפמלה אדלון המצוינת ("קליפורניקיישן" ו"לואי"). ברשת HBO עובדים על סדרה חדשה בכיכובה של הסטנדאפיסטית וויטני קאמינגס, שיצרה את "מרוששות" המצליחה. 
 
בנטפליקס תוכלו למצוא בקרוב את תכנית האירוח החדשה של צ'לסי הנדלר, שנטשה את ערוץ E! לטובתם, וזה לצד הקומדיה המצליחה שלהם Unbreakable Kimmy Schmidt, בכיכובה של אלי קמפר (וטינה פיי נמצאת ברשימת היוצרים). זה בזמן שאתר "הולו" החליט להציל את התכנית המצליחה של מינדי קלינג (The Mindy Project) שבוטלה על ידי רשת פוקס בחודש שעבר, ונרכשה מחדש על ידי שירות הסטרימינג האינטרנטי. 
 
בראיון ל"ניו יורק פוסט" הסביר קנט אלתרמן, נשיא מחלקת תכניות המקור בקומדי סנטרל, את המגמה המבורכת: "אני לא מאמין בהנחה שנשים הן לא מצחיקות, מן הסתם. יכול להיות שברמה מסוימת הבחירות נעשות באופן לא מודע, כסוג של התרסה להנחה הרווחת הזו. אנחנו בדרך כלל פשוט מפתחים הרבה חומרים עם הרבה כישרונות והדברים הטובים צפים למעלה. מה שהכי מצחיק, הוא שמצליח".