למי שחשב שמלח הארץ, כבר ירד מהארץ, וכל מה שנשאר לנו להתנחם עליו בארץ החלום האבוד, הוא עוד פרק ציני של ארץ נהדרת שיעשה קצת טמטום מהטימטום, יכל למצוא אתמול (שני) היכל תרבות מלא במתגעגעים ורומנטיקנים ואופטימים, צעירים כמבוגרים, דתיים כפריקים. עם ישראל כמו שהיינו רוצים לעשות איתו סלפי.
כולם היו שם במופע ההצדעה במלאות עשור למותו של מוזיקאי העל עוזי חיטמן ז"ל, שנערך בהיכל התרבות, וכולם כאילו באינסיטנקט קמו על הרגליים ומחאו כפיים, אחרי שני הלהיטים ששר יגאל בשן, האומן שחזר לאחר היעדרות ארוכה לבמה, למרות הרבה ספקות אם אכן יגיע. 
והיה שווה לחכות, בשן פשוט נתן את כולו, רקע ברגליים, נשך את השפתיים, ממש כמו בשנות ה-80, אז המחווה הזו הקטנה היתה גורמת לאלפי מעריצות להתעלף וליפול אפיים ארצה. בשן שר את את "אל תיגעו באהבה" ואת "עכשיו התור לאהבה".
עוזי חיטמן: אלוהים שלי


קמו על הרגליים ומחאו כפיים ליגאל בשן. צילום: ירון ברנר 

מי שחיפש הסברים, מילים, אולי רמזים יכל למצוא את זה במילות השיר שבחר בשן לשיר:"בעולם דיגיטלי/אני בחור קצת סנטימיטלי/מרגיש קצת לא נורמלי/ויוצא מהמעגל/גם אני הייתי נער/מתחשק להיתחלף/מאחורי סגרתי שער/ופתאום אני עייף...

קצת מצמרר לחשוב שאת מילות השיר הזה כתב עוזי חיטמן ז"ל, לפני עשרים שנה, כאילו בלי שום קשר לכלום, ועתה, 20 שנה אחרי אינספור מלחמות, אינספור שירים, אמנים וקואליציות, יגאל בשן, חברו הקרוב ביותר, עולה על הבמה ושר את המילים שלא נותר להגיד אחריהן דבר, רק לבלוע את הגוש המרוסק בגרון.

הרכב של 80 נגנים בעיבודים מיוחדים
בקונצרט המיוחד,  בנוכחתה של  משפחתו של חיטמן ז"ל, שהופק ע"י  "תוצרת הארץ" וצולם עבור הערוץ הראשון ליוותה התזמורת הפילהרמונית הישראלית, שניגנה לראשונה בהרכב של 80 נגנים את מיטב היצירות של עוזי חיטמן, בעיבודים מיוחדים לתזמורת. 
בנוסף ליגאל בשן, הופיעו גם משה פרץ, קובי אפללו, קרולינה, קרן פלס, רוני דלומי, שימי תבורי, שלמה גרוניך וחני נחמיאס עם הרכב קאמרי בו לוקחים חלק אייל חביב, ליאת אליהו, מעין גולדברג, וערן חגי. 
עוזי החל את דרכו כפזמונאי באמצע שנות ה- 70 ובמשך שלושה עשורים כתב, הלחין וגם ביצע חלק גדול מהשירים שהפכו נכס צאן ברזל במוסיקה הישראלית. 
תחילה עבד עוזי עם האמנים המושמעים של אותה תקופה, ביניהם אבי טולדנו ועוזי פוקס, ובמקביל עם שורה של אמנים בזמר הים תיכוני ביניהם זוהר ארגוב, חיים משה, מרגלית צנעני, שימי תבורי שגם יופיע בקונצרט עם שניים מלהיטיו הגדולים שכתב והלחין עוזי חיטמן.