ארצות הברית חוגגת עצמאות, ו-ECO 99 FM מפרגנים לכם (ולאמריקאים) בפלייליסט ושידורים מיוחדים במהלך כל היום. 

הדוד סם חוגג 239 שנות עצמאות וב- ECO99fm לא אוהבים לבוא למסיבות בלי מתנה קטנה לכבוד האירוע. אז לכבוד זה, הנה תשע עובדות שלא ידעתם על המוזיקה האמריקאית...חג עצמאות שמח!

לסט האמריקאי של 99FM

1. האלבום הנמכר ביותר:
למרות שחלפו כבר 33 שנים מאז שיצא, ועדיין- thriller, הלא הוא 'מותחן' של מייקל ג'קסון עליו השלום, נותר האלבום הנמכר ביותר, עם 110 מליון עותקים! מה שמזכיר לכולנו ש- 1982 הייתה שנה מצוינת בעולם המוזיקה .

 

2. הזוג הרווחי ביותר בעולם המוזיקה האמריקאי 
עם הערכות על משכורת שנתית משותפת בגובה 146 מליון דולרים, אין ספק שטיילור סוויפט וקלווין האריס הגדירו מחדש את המושג 'פאוור קאפל'! לעומתם, ובלי לקנא, נספר שהזוג המלכותי ביונסה וג'יי זי, הרוויחו השנה רק 110.5 מיליון דולר. הגיע הזמן להדק את החגורה.  (התמונה באדיבות "world music awards")

טיילור סוויפט וקלווין האריס. צילום באדיבות world music awards
 
3. כרטיס ההופעה היקר ביותר: 
הם מזדקנים, אך עדיין רלוונטים מאין כמוהם. עובדה שאלפי מעריצים מוכנים להיפרד מ- 624 דולרים לטובת כרטיס להופעתם של ה-Rolling Stones!

במקום השני, אך המכובד, ממוקמים Maroon5 עם 364 דולר כרטיס להופעה, ואילו הקנדי הצעיר, ג'סטין טימברליק, מבקש, ומקבל 339 דולר בלבד. צניעות.


4. הזמר הרווחי ביותר בכל הזמנים 
מי אם לא המלך אלביס פרסלי! אלביס, שהוביל את  מהפכת הרוקנרול אי שם במחצית המאה הקודמת, הוא אמן הסולו היחיד שמכר למעלה מ-200 מיליון עותקים לגמרי בעצמו.  בדרך הוא גם הספיק לשבור לא מעט לבבות, ועדיין מצליח להרטיט אנשים רבים, בכל העולם.



 
5. הזמרת המצליחה ביותר בשנה האחרונה 
גם היא מלכה- Queen B, הלא היא ביונסה נואלס, קוטפת את המקום הראשון במוזיקה האמריקאית. ביונסה שברה שיאים, זכתה בפרסים רבים, בהם 20 פרסי גראמי יוקרתיים, והיא בהחלט ראויה להיחשב למרוויחה ביותר השנה (וכן המפורסמת מס' 1 בעולם לפי דירוג מגזין "פורבס").
תמונה: Buda Mandes, imagebank, gettyimages
6. הלהקה הרווחית ביותר השנה: The Eagles עם 100 מיליון דולר הכנסות, הודות לסיבוב ההופעות "History Of The Eagles". 

עדיין המלכה. ביונסה. צילום: רויטרס

7. פסטיבל המוזיקה הפופולארי ביותר בארה"ב
פסטיבל ה- Summerfest בויסקונסין הוא המצליח ביותר מבין הפסטיבלים בארה"ב (וה-3 הגדול ביותר בעולם), עם קהל ממוצע של בין 800,000 למיליון מבקרים, 11 במות ומעל 800 אמנים.  לא מעט אחריו, נמצא פסטיבל Coachella בקליפורניה שדווקא בשנים האחרונות מוכר לנו יותר כאן בישראל. הוא כולל 6 במות, 190 אמנים ו700,000 מבקרים. מכובד.
 

8. הסינגל המושמע ביותר בארה"ב
White Christmas של Bing Crosby. הסינגל שוחרר בשנת 1942, ומאז נמכר במעל ל-50 מיליון עותקים!  אין ספק שהכנסייה מוכרת.




9. העיר הכי מוזיקלית בארה"ב 
אין ספק שכאן מדובר בהחלטה קשה. ארצות הברית הענקית, מאפשרת חופש פעולה ויצירה לכל ז'אנר וסגנון מוזיקלי. אבל כמובן, שבסופו של דבר, חייבים לעשות כבוד ל- נאשוויל כבירת המוזיקה האמריקאית. נאשוויל היא בירת הקאנטרי, ואליה מגיעים כל זמרי הקאנטרי של היבשת, ושם, למעשה, הכל קורה.
ואודותיה נכתבה והופקה סדרת הטלויזיה האמריקנית "נאשוויל", המלווה את חייה של ריינה ג'יימס- מלכת הקאנטרי של כל הזמנים.