כתבות שעוסקות בראפר לוקאץ' מוקדשות לא אחת להתפעמות של הכתב מהעובדה שלוקאץ' אינו סטלן ששוכב על הספה רגל על רגל ובוהה בתקרה, אלא באיש עסקים שיש לו חברת סטארט־אפ וחברה להפקת סרטונים ויראליים, ובאופן כללי הוא אדם מאוד עסוק. "כן, כולם היו מופתעים משום מה, אבל כל מי שעושה תחקיר בסיסי יכול לגלות את זה", הוא מגחך. "האמת היא שלי זה לא משנה להישאר עם תדמית הסטלן, העיקר זה היצירה".

בימים אלו יצא אלבומו השלישי, "משחקי הקראק", שניתן להורדה ברשת חינם, והוא גם יוצא להופעות בכל הארץ. "אני כותב מגיל 10 ומופיע מגיל 14", הוא אומר. "במשך שנתיים, מ-2009 עד 2011, ביליתי באולפן ההקלטות ארבעה ימים בשבוע, שמונה שעות ביום. הגעתי לרמה שאני כותב מהר, מלחין מהר, מקליט מהר והמפיק שלי - אורי שוחט - מפיק מהר".
ואיך ההבנה העמוקה בביזנס מסתדרת עם העובדה שאתה מאפשר להוריד את האלבום בחינם?

 "אני עובד מסביב לשעון, באמת. 14 שעות ביום, מראשון עד חמישי. לפעמים גם בשישי. הסיבה שאני עובד כל כך קשה היא כדי שאת האמנות שלי אוכל לעשות בדרך שבה אבחר, בלי שיקולים כלכליים, בלי לקחת עבודות שאני לא רוצה, בלי להתפשר על כלום. אני יוצר מוזיקה במטרה שתגיע לכמה שיותר אנשים, ומה לעשות? כסף הוא מחסום. לכן אני מעדיף לשחרר את האלבום חינם. אלו שממש ירצו, יקנו עותק פלסטיק, ורוב האנשים פשוט יורידו את העותק הדיגיטלי וזה בסדר גמור. כל עוד אנשים מאזינים ונהנים, עשיתי את שלי".
בין כל העיסוקים, הגוזלים ממנו כל כך הרבה שעות בכל שבוע, הרבה זמן למוזיקה כבר לא נשאר, לא שהוא באמת צריך את זה: "אני נמצא במשך שעתיים בשבוע באולפן. תוך שעה כבר יש שיר חדש, לפעמים פחות. השירים יוצאים טוב. ממש טוב. זורמים וגרוביים להפליא".
לאלבום החדש שלך קוראים ׳׳משחקי הקראק". מה לך ולקראק?
 "המילה קראק תמיד הצחיקה אותי. חלק מההומור שלי הוא לדבר על כמה אני כושי, וכמה אני מלך הקראק, אף על פי שאני בסך הכל ילד טוב. אני גם מאוד מושפע מתרבות הפופ, אני אוהב את 'משחקי הכס'. וכן, יש לי שיר בשם 'המלך של הקראק'. החיבור היה טבעי".
נראה שלקחת את תדמית הראפר לקטע הומוריסטי. למה בעצם?
 "זו פחות הייתה החלטה של תדמית. פשוט תמיד נמשכתי להומור, ותמיד נמשכתי להיפ הופ. הייתי הליצן של הכיתה, ובשיעורים הייתי כותב שירים, אז החיבור פשוט קרה. זה מצחיק, אני תמיד אומר שלא בחרתי במוזיקה, המוזיקה בחרה בי, כי אני יוצר מגיל 10, ומה אתה כבר יודע בגיל 10?"
 נראה שסצנת ההיפ הופ בארץ בועטת יותר מאי פעם. רשימה חלקית: נצ׳י נצ׳, טונה וקפה שחור חזק הם שלושה ראפרים שכבשו את ראש המצעד בגלגלצ. לוקץ' עצמו הכניס סינגל לפלייליסט לילה. כהן@מושון עומדים להוציא בקרוב אלבום חדש, וגם לאורטגה ופלד יש אס רציני בשרוול. "אני חושב שזוהי השנה שבה ההיפ הופ יחזור ובגדול", הוא חוזה.
אי אפשר לנהל ראיון עם לוקץ' בלי להתייחס לנושא אחד בולט במיוחד: סוגיית משקלו. אני מבררת איתו אם הוא מרגיש שבאיזשהו מקום המשקל מגדיר אותו.

"אני נמנע מזה כמה שיותר", הוא עונה בכנות. "שימי לב שברוב המוחלט של השירים שלי, אין התייחסות למשקל שלי. זה בכוונה. אני לא רוצה להיות אמן של טריק אחד, לכן אני מסרב לכל הצעה שקשורה לדברים האלה, ותאמיני לי שהיו הרבה. אני לא מאמין בלא לדבר על הפיל שבחדר, אבל יש בי הרבה יותר מזה. השאיפה שלי היא לרדת במשקל, ואני בטוח שאם אצליח בזה, עדיין אצליח באותה מידה כאמן". •