גבי שושן מרוצה. הוא הצליח לגייס את מלוא הסכום להפקת אלבומו ״מקום לשינוי״ באמצעות האתר לגיוס ההמונים הדסטארט. לפני שהמימון הושג, היה ברור לשושן שאם לא יעמוד במשימה, הכל יקרוס כמו מגדל קלפים. ״אבל אם זה יצליח, אדע שאוהבים אותי וארגיש כמו כוכב״, אמר אז.
 
מישהו הטיל ספק בכוכבות שלך ונתן לך להרגיש שלא אוהבים אותך?

 ״אני. רק אני. במקצוע שלי, עד כמה שזה נראה לא הגיוני ולא אמין, ככל שבהופעות דורשים ממני הדרנים ויש סביבי המולת מעריצים גדולה, אני עדיין לא בטוח שהצלחתי ושאוהבים אותי. אם אגיע ל-100% בהדסטארט, ארגיש רצוי ונאהב. בינתיים אני עדיין נלחם״.
 
ואם לא?
״לו הייתי יכול, הייתי פורש עכשיו ולוקח את הכסף, אבל זה בניגוד לתקנון״.
בינתיים שושן, כאמור, השיג את מלוא הסכום והוא מתפעל איך הוא, ״אחד שבקושי יודע לשלוח מייל״, משליך את מלוא יהבו על פרויקט אינטרנטי של מימון המונים. ״הבנתי שאחד הפספוסים הגדולים שלי עד עכשיו היה שלא התחברתי לטכנולוגיה החדשה״, הוא אומר. ״באמצעות הפרויקט, אני יכול להגיע לקהל של היום. אפשר להפיק ריאליטי על איך שהתגלגלתי לכל הסיפור הזה״.
שבו אתה נאלץ למכור את עצמך?
 ״כן, אני מודה, כאן אני נאלץ למכור את עצמי בגדול. אבל צריך להיות ברור, גם אם לא היה הדסטארט, האלבום החדש שלי היה מופיע כמתוכנן, והופעת ההשקה תתקיים ב-9 בספטמבר ב׳שבלול׳״.
 
מה לגבי השמועות שעמיתך מעידן להקות הקצב, חיים סבן, מעורב במימון? הוא לא עסוק מעל לראש עם הילארי קלינטון והחרם נגד ישראל?
 ״אני לא מוסמך להגיב אם השמועה הזאת נכונה או לא. בכל זאת, הוא לא ברשימת התומכים בי באמצעות הדסטארט״.
"לא התרחקתי מהרוק״
בד בבד עם סיום מבצע הדסטארט שלו, יצא שושן בשיר ״להיות רומנטי״, שכתבו לו יוסי גיספן (מחבר ״הכי רומנטי״, הלהיט ששר בנו, אוראל) ושמואל אלבז. עם מחברים כמו גיספן & אלבז, שושן, הרוקר המובהק, דומה שחצה את הקווים אל המזרחית, אך שושן שולל את האפשרות הזאת.
״עם '16 מלאו לנער', התחלתי את המוזיקה המזרחית בארץ״, הוא מציין. ״בשיר הזה מרגישים בטונות את השורשים המוזיקליים שלי, אם כי די לספר שהמפיקים המוזיקליים של האלבום החדש הם יוסי פרץ ו'אדוש', קלידן להקת 'אלמנה שחורה', כדי להבין שלא התרחקתי לגמרי מהרוק״.
שני ילדיך, זר־אלון והדר, מודעים להרפתקאותיך המוזיקליות?
 ״זאת נקודה קצת כואבת. אני מניח שהם יודעים, למרות שלא דיברנו על זה. לא אדבר איתם על הנושא, עד שאדע באופן ברור שעברתי את העניין בהצלחה״.
ניכר בשושן שהשאלה הזאת רגישה לגביו. הוא יודע שאין הוא אות ומופת בהקשר זה. שתי תקופות נישואיו בעבר, למירי ולאושרית, הסתיימו בכישלון. אי אפשר לומר שבגידול ילדיו - הבכור, אקדמאי בארצות הברית, והבת, חיילת משוחררת - התגלה כאב המושלם. ״שילמתי מחיר על הקריירה״, הוא מודה.
והנה, הכוכב, שהיה יכול לגור בדירה מרווחת, באמריקה או כאן, בלב הכרך - כפי שפגשתיו בעבר במרכז תל אביב - חי כיום בדירה שכורה צנועה מאוד בדרום חולון. זאת גם לאחר תריסר שנים של מופע משותף מצליח מאוד עם שרי ועוזי פוקס.
איד זה קרה לד?
״בגלל כל הטעויות שעשיתי. המון טעויות. יותר מאשר מהלכים נכונים. הגדולה בהן הייתה כשבשיא ההצלחה שלי כאן, קמתי כבחור צעיר ונסעתי לחפש את מזלי באמריקה. זאת עובדה שהלהיטים הגדולים ביותר שלי, שמהם ניזונה כל הקריירה שלי, ובהם '16 מלאו לנער', 'בראשית', 'להשתטות לפעמים', 'ילדה קטנה' ושירי 'אחרית הימים', הוקלטו לפני שנסעתי ב־75'״.
איד בדיוק נסעת אז?
״זאת הייתה טעות חמורה. בשעה שהייתי אמור לקצור כאן את פירות ההצלחה, קמתי והלכתי״. כשחקן - די בשוליים - ״אם כי מאוד נהניתי מהמשחק״.
מכל השירים ששר במרוצת השנים, רק חסר לו להעז לא לשיר בהופעות את להיט חייו, שכתבו לו עלי מוהר (מילים) וקובי אשרת וצביקה נוי (לחן). 65 כבר מלאו לו, והוא ממשיך להמיס את הקהל עם ״16 מלאו לנער״. ״במו ידי גידלתי מפלצת נוראית מבחינת הממדים שלה״, הוא אומר בהומור שלו. ״חבר'ה שעוד לא היו בעולם כשיצאתי עם השיר שרים אותו כיום בדבקות. איתם אפשר להבין איזה חותם הטבעתי על המוזיקה הישראלית״.
ככל שחולף הזמן, גוברת התחרות בתחום שלך, המתמלא בבוגרי תוכניות ריאליטי מוזיקליות ששוטפות כצונמי כל חלקה טובה. איך אתה מסתדר עם זה?
״כאן אולי אפתיע אותך. אם תיכנס לעמוד ההדסטארט שלי, תגלה שאני בקשר עם החבר׳ה הצעירים האלה. חלק מהם אני מדריך, עם חלק אני משתף פעולה. כשהם מחדשים שירים, הם מביאים נימה רעננה שמרגשת אותי״.
מרוב זמרים כיום לא רואים את היער, אתה לא מרגיש כמו בג׳ונגל?
״אני תמיד מרגיש בג׳ונגל, לא בגלל אחרים, כמו בגלל עצמי. לפעמים אני לא מבין מה בכלל אני עושה על במות. אין לי מושג איך אני עולה על במה ומופיע. כביישן מטבעי, אני מאוד פוחד לעלות על הבמה. זה משהו שלא נגמלים ממנו, גם אחרי שנים רבות. כשאני מסתכל על הקריירה שלי מהצד, אני אומר שאולי זה לא אני״.