"אוכלת לא אוכלת" הוא סינגל חדש של אסף אברבוך ו"השמועה", אחת הלהקות המעניינות בזירת המוזיקה הישראלית בשנים האחרונות.
אברבוך, האיש המנהיג את ההרכב, בנה ומיצב עצמו כאחד הכישרונות הבולטים בשטח, בין היתר בזכות שירים שכתב־הלחין־הפיק מוזיקלית לצביקה פיק, לאה שבת, שיר לוי, חן אהרוני ועוד.
הסינגלים הקודמים של הלהקה זכו להתעניינות תקשורתית והציפו אל פני השטח נושאים חברתיים חשובים. "את ראויה לדעת" כבש את הפלייליסטים בתחנות הרדיו ושודר ב־MTV; גרסת הכיסוי ל"עובדים עלינו" של הגשש החיוור, ששוחררה במרץ האחרון לכבוד הבחירות, עשתה רעש הרבה יותר גדול ברשתות החברתיות מאשר בקלפי. 

כעת משחררים אברבוך ו"השמועה" את "אוכלת לא אוכלת", סינגל שלישי מתוך אלבום חדש. השיר נכתב על סיפור אישי מצמרר העוסק בנושא טעון תמידית: הפרעות אכילה ובעיות דימוי גוף ודימוי עצמי. 
"כתבתי את השיר על ידידה קרובה שלי, מפיקה ומנהלת אישית בכירה בתחום, שהגיעה בשיא מחלתה ל־38 קילוגרמים", מספר אברבוך. "ראיתי אותה מרזה מיום ליום, ועם כל קילוגרם שירד, ירדה גם עוד חתיכה מהנשמה שלה. כשקורים לי, או לאנשים הקרובים לי, דברים שקשה להכיל, הם בדרך כלל הופכים אצלי בסוף לשיר". 
מה היא אמרה כשהשמעת לה את השיר?
"השמעתי לה אותו אחרי שהיא כבר הצליחה לצאת מזה. בהתחלה היא לא אמרה שום דבר, רק שתקה זמן ארוך, ובסוף אמרה שהיא מרגישה כאילו התקינו לה מיקרוסקופ לתוך הנשמה". 
אילו תגובות קיבלת לשיר?
"אנחנו מקבלים תגובות רבות ומרגשות מאוד מבנות - אפילו מכמה בנים - שהרגישו שהשיר משקף את מה שהם חיים יום־יום. מדהים כמה אנשים חיכו למשהו כזה שישפוך אור על המציאות הבלתי ניתנת להבנה של אדם הסובל מהפרעות אכילה. מבחינתי, אם השיר הצליח לגעת במישהו אחד ולחזק אותו, כבר עשינו את שלנו".
יש באזז סביב דימוי הגוף הנשי, אבל מה איתך באופן אישי? אילו נשים אתה אוהב?
"כשהייתי ילד, הייתי מאוהב בנועה תשבי, חשבתי שהיא הדבר הכי יפה בעולם, וקיוויתי שיום אחד נתחתן ונביא ילדים. אם דוגמנית צעירה במידות של נועה תשבי מגיעה היום לאודישן לקמפיין דוגמנות, צוחקים לה בפנים. אנשים רואים היום פרסומות מהניינטיז, ופתאום כל הבנות נראות להם מלאות. אלה מלאות? תגיד לי אתה? המדיה מרגילה אותנו לחשוב שמה שאנחנו רואים בפרסומות היום הוא הנורמה, ואנחנו רק יורדים עוד מידה כל שנה. זה מצב מסוכן בעיני".
את השיר מלווה קליפ מיוחד שיצרו אברבוך, המעצב זיו פלדמן ואמן הווידיאו דימה פוליבקין. הדמות הראשית בקליפ (השחקנית דאני לי זיסר) היא נערה הרואה את עצמה בעיני רוחה מככבת בפרסומות טלוויזיה שונות למוצרי צריכה פיקטיביים, המעודדים אותה להתאים את עצמה לסטנדרטים החיצוניים הבלתי אפשריים שהיא רואה על מסך הטלוויזיה שלה. 
איך נוצרה "השמועה"?
"'השמועה' היא אור סלע על הבס, תמיר ביידר על התופים, ארנון זיו על הקלידים, דן רוז'ינסקי על הגיטרה, ואני על הגיטרה והמיקרופון. הפכנו ללהקה מתוך חברות מקדימה של חלקנו. את אור הכרתי בלהקות הצבאיות, תמיר ואור ניגנו ביחד בהרכב אחר, תמיר הביא את דן, ואור הביא את ארנון. הדבר המאחד בינינו הוא האהבה הגדולה לרוק, פאנק רוק, ובכלל להרבה מהמוזיקה מעבר לים, והאמונה שאפשר לעשות אותה כמו שצריך, גם בעברית, ולהביא אותה לקהל הרחב".
איפה אפשר לראות אתכם מופיעים בימים אלה?
"בימים אלו אנחנו מופיעים בכל הארץ. יש כבר תאריכים קרובים להופעות בתל אביב, הוד השרון, נתניה, יפו ורמת השרון ואנחנו נמשיך להגיע לכל מקום שאליו יזמינו אותנו. הדרך הכי טובה להתעדכן וליצור איתנו קשר היא פשוט להתחבר לדף הפייסבוק הרשמי שלנו, שם אפשר למצוא את לוח ההופעות המלא ואת כל העדכונים לגבי הפעילות שלנו".