האחיות לוז לא נראות כמו בנות משפחה אחת, אבל הקולות שהן מפיקות מגרונותיהן נשמעים כאילו יצאו מאותה שלייה.

בתיאום מדהים הן שרות בסגנון הסווינג של שנות ה־20, כאילו נפלטו מפסקול של סרט תקופתי של אלן רודולף. בלי להתאמץ, לכאורה, עם הרבה הומור עצמי, הן כובשות את הבמה, שלמרגלותיה רוקדים רקדנים את ריקודי שנות ה־20. מי אמר היסטוריה ולא קיבל?

שלוש בנות הלהקה הן יפעת זיו, שירה ז' כרמל וספיר רוזנבלט. זיו (28), ירושלמית באורגינל, כתבה את כל עיבודי הקולות והעיבודים הכליים בהרכב, כמו גם שירים מקוריים. כיום היא מתגוררת ביפו, נמצאת במערכת יחסים, בעלת תואר ראשון בהלחנה רב־תחומית מהאקדמיה למוזיקה בירושלים, חברה גם בהרכב "אברא" ועוסקת בעיבוד ובהלחנה לתזמורות, למקהלות ולהצגות.


כרמל (33) כותבת את רוב השירים המקוריים בהרכב, והיא גם אחראית על העיצוב. גם היא מירושלים, מתגוררת כיום בתל אביב, בעלת תואר ראשון בזמרה רב־תחומית מהאקדמיה למוזיקה בירושלים, כותבת ושרה גם בהרכב "הבראסרי", בעלת רקע אמנותי מגוון בתחומים שונים, הגישה בגלצ במשך שנתיים וחצי את התוכנית "ציפורי לילה עפות רחוק" יחד עם יובל בן עמי. לפרנסתה היא מורה לעברית באולפן.

רוזנבלט (21) - גם ירושלמית במקור וגם מתגוררת בתל אביב - היא בעלת הקול הגבוה יותר בשלישייה, בעלת רקע כבד בשירה קלאסית ובשירת ג'אז במקהלות וכסולנית. כיום היא סטודנטית בתוכנית האקדמית ללימודי ג'אז של הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה (שטריקר), בשיתוף פעולה בית הספר New School (ניו יורק). בנוסף, היא מסיימת אוטוטו את שירותה הצבאי כמוזיקאית מצטיינת בצה"ל.

איך נפגשתן והחלטתן להקים את ההרכב?
זיו: "נפגשנו באקדמיה למוזיקה בירושלים, ומתוך אהבה לסגנון Does Harmony Singing (מקור סגנון הדו־וופ - ר"ז) החלטנו לנסות את שילוב הקולות שלנו וראינו כי טוב".

מדוע "האחיות לוז"?
כרמל: "זה התחיל כפרפרזה משעשעת על 'האחים בלוז', והמשיך באהבתנו לאגוזים. לאט-לאט מצאנו עוד ועוד משמעויות, עמוקות יותר – 'לוז העניין': הדבר העיקרי, ו'עצם הלוז', שעל פי הרמב"ם תהיה העצם בגופנו שממנה תתחיל תחיית המתים".

היכולות וההתאמות הווקאליות שלכן מצריכים אימונים מפרכים. איך זה נראה בשטח?
רוזנבלט: "זה אכן מפרך. אנחנו עובדות הרבה מאוד על דיוק התפקידים וכתיבתם, מה שלוקח הרבה זמן. גם העבודה עם הנגנים חייבת להיות מדויקת יותר מבדרך כלל, כי כל צליל לא במקום יתנגש עם עיבודי הקולות המורכבים".

מדוע החלטתן ללכת על מוזיקה סטייל שנות ה־20? יש לזה בכלל קהל?
זיו: "האמת היא שלא היה לנו מושג אם זה יתפוס. עשינו את זה מתוך אהבה גדולה למוזיקה, ולשמחתנו ראינו שהרבה מאוד אנשים אוהבים את המוזיקה הזאת יחד איתנו".

איך התגובות?
כרמל: "נלהבות מאוד. רכשנו לנו קהל מגוון מאוד מבחינת גיל, עיסוק, ואזור בארץ ובעולם". 

יש גם תוכניות לעתיד?
רוזנבלט: "אנחנו מקוות מאוד להתחיל לעבוד בקרוב על דיסק שני. אולי הפעם באורך מלא. יש גם תוכניות להרחבת הרפרטואר, משהו שקורה מעצמו עם הזמן, בזכות שיתופי הפעולה הרבים שזכינו לעשות בשנים האחרונות עם, בין השאר, שלומי שבן, שי צברי, מארש דונדורמה, להקת OSOG ועוד. בסתיו נופיע בפסטיבל הג'אז בתל אביב, ובחשיפה הבינלאומית בירושלים, כך שאנחנו מקוות להמשיך להופיע עוד הרבה".