טלטלה בעולם הזמר העברי.



דרכיהם של יוסי חורי ואורי הרפז בהפרברים, הצמד הוותיק בארץ, נפרדו לאחר 38 שנים של פעילות מוזיקלית משותפת.



על כך הודיע הצעיר מבין השניים, הרפז (63), בדף הפייסבוק שלו, ועל כך הגיב חורי (75) בנימה מחויכת, לפחות כלפי חוץ. "אורי פרסם את ההודעה רק עכשיו, אבל כבר לפני למעלה מחודש החליף אותו בצמד מישהו אחר, צעיר יותר, שכרגע לא אגלה את שמו".



הרפז הגיע אל הרכב הפרברים ב־77'. חורי חיפש מחליף ל"פרבר" המקורי, נסים מנחם, שחזר בתשובה ופרש, ומצא את הרפז, גיטריסט מחונן, שניגן בהרכבו של נגן הקלרינט גיורא פיידמן. עם ההרמוניה הקולית ביניהם הטביעו השניים חותם על הזמר העברי, אבל לא שררה ביניהם הרמוניה בין־אישית. בעוד שהרפז הופיע שנים בהרכבים נוספים וניהל פעילות מוזיקלית משלו, שבימים אלה הגיעה לשיאה באלבום גיטרה משירי נחום היימן, חורי התרכז בצמד ובתחביביו.




צמד הפרברים בשנת 1977. צילום: יח"צ


"שמתי את זה בפייסבוק שלי והתחיל צונאמי", סיפר הרפז, "זאת לאחר שכבר לפני חודש וחצי הודעתי ליוסי על הרצון שלי להיפרד. מיציתי את העניין של הפרברים לאחר שלאורך זמן היו בינינו חילוקי דעות מתמשכים, בעיקר באשר לעיסוקי הצדדיים, כביכול. כמו שקורה אצל זוגות שמתגרשים, לא הסתדרנו ונהייתה אווירה לא טובה בינינו. נגמר לי הסוס. אני הולך לדרך חדשה שבה אני מקווה למצוא הרמוניה יותר טובה".



כשנשאל הרפז מדוע לא הסתדרו, הוא השיב: "יוסי היה יותר מדי דומיננטי בהרכב שלנו. מבחינתו הפרברים זה הוא מבלי לתת לי דריסת רגל בהחלטות לגבי הצמד. חייתי עם זה לא מעט, אבל די, הייתי מוכרח לשים לזה סוף לפני שזה יתדרדר ויצא מכוער".



לדבריו, "רציתי להיפרד מיוסי בצורה יפה, להגיד לו תודה רבה על הכל ולאחל לו הצלחה בהמשך דרכו. בינתיים הוא מחק אותי מההיסטוריה של הפרברים באתר שלו. בסדר, אני מקבל את זה באהבה. אין לי שום דבר נגדו כפי שאין לי שום דבר נגד אשתי לשעבר".



"אני לא מוסר שום תגובות - רק ראיונות", אמר אמש חורי, "אני לא מדבר בראשי תיבות, מה שנקרא. אתה יכול לרשום רק דבר אחד – הפרברים ממשיכים. יש כבר מישהו אחר במקום אורי, באמת יותר מוכשר ממנו. חבל שאורי לא עזב קודם לכן, הוא רק עשה נזק לפרברים".



בניגוד למה שאולי היה אפשר לחשוב, חורי נשמע במצב רוח מרומם. "אם זה היה אחרת, באמת לא הייתי במצב רוח טוב. אכלתי את עצמי כמה חודשים על מה שהלך בצמד והחלטתי לעשות מעשה. הרבה התקשרו אלי ורצו להצטרף לפרברים. בדקתי אותם לאט לאט ואחד אחד, עד שפגשתי מישהו שחבל שלא נפל עלי לפני הרבה שנים. אבל אז הוא היה עדיין ילד".



כשנשאל על "החברים של בני", ההרכב שהוא ואורי חברים בו יחד עם ישראל גוריון וחנן יובל מאז מותו של בני אמדורסקי, הוא השיב: "גם אם לא מרצון טוב, לא אפסיק לשיר שם לאחר יותר מ־20 שנה של ההרכב הזה. אני לא מפרק הרכבים. רק תכתוב שאני מאחל לאורי שיצליח".