תמונה שהעלה לפני כחודשיים יובל המבולבל לדף הפייסבוק שלו, הכתה הדים רבים. נראו שם המבולבל, ברי סחרוף ומיכה שטרית, ישובים לשולחן עם הרב אברהם הכהן, כיפה לראשם, והכותרת: "בוקר של התחזקות". "זה לא חיבור חדש בחיי", מרגיע שטרית את התוהים ומוסיף: "הדת תמיד הייתה בעצימות כזו או אחרת עבורי. מעולם לא הייתי בחוץ, אלא בפנים".


גם בשנה שבאה עלינו לטובה.
"היו שנים שהקפדתי פחות, והיו שנים שהקפדתי יותר. למדתי יותר או פחות. כבן ליהדות הספרדית, יש לי מסורת ארוכה, דרך ההורים והסבים שלי, ויש לי את החיבור לדברים האלו מאז ומתמיד. אני מקווה שגם עם הילדים שלי זה יהיה דומה. יש לנו מורשת ארוכה מאוד, ומבחינתי זאת הסיבה שאנחנו חיים כאן ולא בשום מקום אחר".
 

את השנה פותח שטרית במופע מסקרן, שאם הוא מעיד במשהו על הבאות – יהיה כאן מעניין מאוד. זה יקרה ב"מוזות בשוהם" - פסטיבל ליוצרים בזמר הישראלי, שיתקיים בחול המועד סוכות (29.9-1.10). תחת הכותרת "עבר בונה עתיד", חוגג הפסטיבל את שנתו ה-15 ומתמקד בשירה העברית לדורותיה. בין המופעים בפסטיבל: "שרים הדודאים", אילנית והאופרה הישראלית במחווה לאהוד מנור, שרית חדד, הדג נחש, ירמי קפלן, הגרובטרון, ישי ריבו ועוד. והכול ללא תשלום. 
 
אחד מערבי הפסטיבל יוקדש למופע משותף של שטרית ואמיר דדון ("אור גדול"): חיבור מסקרן של שני יוצרים מלאי רגש. "לא הכרתי את אמיר כל כך טוב, רק כמה שירים שלו, והם מצאו חן בעיניי מאוד", מודה שטרית. "יצא שבעבר הוא רצה שאתארח אצלו, ואז הוא התארח אצלי, ופתאום גילתי שאני מתחבר אלי כאדם, כמוזיקאי וכזמר. כעת נוצרה עוד אפשרות להופעה ואני מברך על כך". 

עלית על נקודות הדמיון ביניכם?
"יש דברים דומים ויש גם הרבה מן השונה. אני בעיקר מתחבר לדרך שבה הוא מחפש דברים". 

למתבונן מהצד נראה שאתה מאוד אוהב לעשות שת"פים. 
"בהחלט. מוזיקה, עבורי, היא משהו שיש בה הרבה מהשיתוף והעשייה בין אנשים. אני חושב שמוזיקאים אמורים להיות כאלה, משתפי פעולה, מתחברים ויוצרים יחד". 
 
בגיל 52 שטרית יכול להתגאות בקריירה מוזיקלית ענפה, שהחלה עם "החברים של נטאשה" (שבסוף החודש תתקיים הופעה שלהם בשוני), עברה דרך קריירת סולו מפוארת פלוס כמה אלבומים, כשבתווך הוא כותב את השירים היפים בקנון העברי לקולגות שלו, ביניהם ברי סחרוף ("סוף הקיץ"), עמיר בניון ("שמחות קטנות") וגם ליוסי בנאי ("תרנגול כפרות") ואריק איינשטיין ("ואת חוזרת לשלכת", "בגללך", "פוליטיקה"). 

יש תוכניות לשנה הבאה?
"אני מקווה לצאת בקרוב עם אלבום חדש. במהלך החורף אצא לכמה הופעות עם ארקדי (דוכין; ג"ע). רק אני והוא. זה יהיה מופע אקוסטי עם החומרים שלו ושלי, והחומרים המשותפים שלנו, ונעבור ביחד בתחנות שעשינו. עד עכשיו התארחנו אחד אצל השני, אבל הפעם זה משהו אחר – ערב שאותו אנחנו בונים ביחד". 
 
איך זה לעבוד שוב עם ארקדי, אחרי כל העליות והמורדות ביחסיכם?
"זה משהו מאוד מוכר, מצב טבעי של הכלה. נכנסים למערכת היחסים הכוחות והניסיון של שנינו, עם העליות והירידות. אנחנו עכשיו שני אנשים מבוגרים, שאמנם מתפתחים לאט, אבל משתפרים ויש לנו הרבה סבלנות". 
מה אתה מאחל לעצמך לשנה
החדשה?
"להיות בריא ושמח, והלוואי שכל מה שאני אעשה יהיה טוב, גם לטובתי וגם לטובת הכלל". 

מיכה שטרית ואמיר דדון. 1.10, חמישי, 18:00. סוכת אמן, שוהם.