הדס קליינמן נקלעה לסיפור הייצרי והמסובך של חייו של המשורר אלכסנדר פן לגמרי במקרה, אבל מאז שנחשפה אליו היא לא מצליחה להשתחרר. את הדיאלוג עם המשורר היא מנהלת באמצעות הצ’לו שלה, בערב שקשה להגדיר אותו בצורה המקובלת של תיאטרון או רסיטל מוזיקלי.

המופע מספר על צ׳לנית שמחליטה להעלות ערב שירים, סיפורים וטקסטים שכתב פן, ובעצם רוצה להיות יוצרת ואמנית בפני עצמה, לכתוב ולהלחין. באמצע הערב מופיע לפתע אלכסנדר פן (שאת דמותו מגלם ירון מוטולה), והשניים פותחים בדיאלוג מורכב על מהות היצירה, מה מקורותיה, מה זה אומר להיות יוצר ועל מה צריך לוותר.

המופע הוא מעין דיאלוג בין הטקסטים של פן לנגינת הצ׳לו, בין טקסטים גבריים למוזיקה נשית, בין משורר איקוני מהמאה הקודמת, לאמנית צעירה בת ימינו.

הדס קליינמן (28), צ׳לנית, זמרת ומעתה גם שחקנית, ניגנה בעבר עם אסף אבידן והמוג׳וז, עם שלמה ארצי ובשנה האחרונה היא עסוקה בפרויקט שלה ושל אביב בכר. “הוצאנו אלבום בכורה ראשון שנקרא ‘מעט פשטות’", היא אומרת ומוסיפה "מתוכו הושמעו בתחנות רבות השירים ‘סירת מפרש’ ו’בימים שיעברו עלינו’, ועכשיו אני מתחילה לעבוד על האלבום השני.”

מה פתאום אלכסנדר פן?
“המופע הזה הוא פרי יצירתן ודימיונן של שתי הבמאיות גוני שוהם וגבריאלה וילנץ. הן פנו אלי בבקשה לכתוב את המוזיקה להצגה ולנגן בה. מתוך הקשר בינינו והסיפור האישי שלי, ומתוך הרבה שיחות וגלגולים של הטקסט, נוצר המופע.”

זוהי הפעם הראשונה שקליינמן היא גם שחקנית, ולא רק מוזיקאית. “לאורך העבודה על המופע הבנתי שהמקור ממנו מגיעים הדברים, בין אם זה נגינה, שירה או משחק, הוא אותו מקור, לפחות אצלי.” היא אומרת. “זה מקום של אותנטיות ותחושה שיוצאת החוצה. העניין המורכב באמת הוא לשלב בין בין הטכניקות של כל תחום ועדיין לשמור על האותנטיות של היצירה הבסיסית. אני עדיין לומדת את האיזון ביניהם ומרגישה הרבה יותר בנוח על השילוב".

קליינמן מודה שלא ממש הכירה את שיריו של פן לפני שהתחילה לעבוד על המופע. “נחשפתי אליו, לאישיות המורכבת שלו ולטקסטים המרהיבים, תוך כדי העבודה על המופע. ואני מאוד שמחה על ההזדמנות הזאת.” היא אומרת. “הסיפור שמגוללת ההצגה הוא במידה רבה הסיפור האישי שלי, ואני מניחה שהרבה יוצרים יוכלו להתחבר ולהזדהות איתו. המקום הזה של יצירה, ליצור משהו שהוא שלך, היכולת להביא את עצמך בפשטות ובניקיון ולגעת בנשמות של אחרים. אני בעצמי התחלתי לכתוב ולהלחין רק לפני כמה שנים, ועברתי תהליך מורכב ומדהים עם המקום הזה. ההבנה שכן יש לי מה להגיד, שיש לי קול ואני יכולה להשמיע אותו".