במלאות 20 שנה לרצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, חיברו חברי להקת ה"דג נחש" שיר מיוחד בנושא, לאחר שקיבלו פנייה ממרכז רבין בנושא.



הלהקה עצמה, אשר ידועה בשירים החותכים שלה, שמשקפים את המציאות הישראלית, החליטה לקחת על עצמה את הפרויקט ולנסות ולמצוא דרך חדשה מבחינתם למורשת רבין. הלהקה בחרה להשתמש במושג תקווה, כמה שישקף את העניין שהם רוצים להעביר. 

"פנו אלינו ממרכז רבין שנכתוב שיר לזכרו ולציון יום השנה. התוצאה היא מה היה אם ואתם מוזמנים להאזין לה", כתבו חברי הלהקה, "הטקסט של השיר מנסה לזקק את המושג 'מורשת רבין' למילה אחת - תקוה,.
 

"עם כל מעלותיה של ארצנו, ויש רבות כאלה, חסר בה מרכיב חיוני ובסיסי אחד. מרכיב שכיח הקיים בארצות רבות ברחבי העולם אבל אצלנו הוא נעדר. בארצנו, הארץ שבה קבענו את ביתנו, הארץ שבה אנו מגדלים את ילדינו, הארץ אותה אנו אוהבים כל כך, חסרה התקוה. קצת אירוני לא כן? בהתחשב בהמנון שלנו, אירוני שדווקא כאן חסרה התקוה,.

"חשוב להזכיר ולחזור ולהזכיר שהתקוה לעתיד אחר, טוב יותר, חיה פה פעם בינינו. ולא פחות חשוב לדרוש מאלה שאמונים על כך לעשות כל מאמץ כדי להחזיר לליבותינו וללבבות ילדינו את אותו מרכיב חיוני לחיי האדם והעם כאחד. להחזיר לנו את התקוה", סיכמו חברי הלהקה. השיר יצא במלאות 20 שנה לרצח ראש הממשלה, אשר חל היום על פי התאריך העברי.